4. Wil de echte knuffelaar opstaan?

405 15 1
                                    

Tarek las en herlas de handgeschreven instructies van zijn grootvader.

Aangezien  je niet langer mijn PA wilt zijn voeg ik je aan Nathans staf toe; tot  de tijd komt dat je hem verslaat of vrijwillig terugkeert. M.

"Wist jij hiervan?" stampte hij boos het kantoor van Nathan binnen.

Deze hield een soortgelijk papier omhoog.

"Welkom bij het team."

"Dat kan je onmogelijk menen", spoog Tarek ontevreden over de nonchalante houding. "Als ik slaag ben jij je baan kwijt."

Nathan  vouwde zijn gespierde bovenarmen voor zijn gespierde borst. Zoals  altijd kon Tarek het niet laten om hem heimelijk te bewonderen.

"Als je slaagt zou dat terecht zijn", bromde Nathan.

"Meen je dat serieus?" knipperde Tarek verbaast.

Nathan stond uit zijn bureaustoel op.

"Ik ben een getrainde marinier. Jij bent een Persoonlijk Assistent."

Even bleef het stil.

"Wat bedoel je daarmee?" vroeg Tarek onrustig wiebelend bij het zien van een dichterbij sluipende Nathan. 

"Je grootvader kent me goed genoeg om te weten dat ik zelf ontslag zou nemen als iemand me zou verslaan."

Hij stond nu vlak voor hem en boog uitdagend naar voren.

"Maar dat zal niet gebeuren, Tarek."

De fysieke nabijheid ontlokte een zichtbare huivering en hij beet op zijn lip om een gênant geluid in te slikken.

"Wat houd het in; toegevoegd worden aan je team?" vroeg hij zorgvuldig naar de grond starend.

"De oude man houd niet van halve maatregelen", smaalde Nathan, stil genietend van de passief-agressieve houding van Tarek.

Hij kon niet wachten om het vuur aan te wakkeren dat smeulend onder de oppervlakte lag.

"Je bent mijn PA en hebt onbeperkte toegang tot de faciliteiten."

Hij rommelde in zijn bureaula.

"Hier."

"Wat is dit?" zei Tarek vol afschuw.

"De reservesleutel van mijn kamer."

Tarek bevroor. 'Waarom deed grootvader dit?'

"Ken je vijand", zei Nathan als antwoord op zijn onuitgesproken vraag.

Tarek lachte schamper.

"Ik neem aan dat dit twee kanten opwerkt?"

"Fout."

Niet begrijpend staarde Tarek in glinsterende blauwe ogen.

"Jouw  vastberadenheid daagt mij uit om beter te worden. Ik zal je aanmoedigen  in je strijd, Tarek. Dat betekend niet dat ik van plan ben om je te  laten winnen."

Hij drukte de sleutel in Tareks hand.

"Pak je spullen bij elkaar en kleed je om. Ik verwacht je om drie uur in de Fitnesszaal."

Toen hij niet uit zichzelf bewoog duwde Nathan hem uit zijn kantoor en sloot resoluut de deur.

De  kamer van Nathan was precies zoals Tarek had verwacht. Spaarzaam  ingericht met alleen de hoognodige spullen. Het gaf hem totaal geen  beeld van de privé zijde van Nathan. Zijn mond viel open bij het zien van het enige bed in de slaapkamer. Het was een royale kingsize, maar toch.

Bewaak mijn hart (bxb) ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu