9. Een nieuw begin.

615 17 13
                                    

Drie jaar later.

Tyler Al-Din hief zijn glas.

"Een toost op het nieuwe bruidspaar."

Alle aanwezigen klonken vrolijk hun glazen.

"Proost."

Tyler leunde naar Nathan die zijn champagneglas in een teug leegde.

"Ik ben ontzettend blij voor Eric en Bahir, maar eigenlijk had ik verwacht dat jij en Tarek als eersten zouden trouwen."

Over de tafel keek hij liefdevol naar zijn eigen echtgenoot die geamuseerd met Bahir zat te praten. 

"Ik ben nu bijna een jaar getrouwd en ik kan het iedereen aanraden."

Nathan keek hem zuur aan.

"Dacht je dat ik hem niet al honderd keer gevraagd heb?"

Tyler fronste. 

"Weet je waarom hij weigert?"

Nathan schraapte zijn keel en knikte richting de hoofdtafel waar de trotse ouders van Eric de felicitaties in ontvangst namen.

"Sinds  de onderhandelingen over homorechten binnen de familie is er veel  verandert. Er is vooruitgang geboekt als het gaat om behoud van status  en garantie van erfenis, maar relaties worden slechts gedoogd. Bahirs  familie ontbreekt omdat ze zijn keuze niet ondersteunen."

"Maar Gaith..."

Nathan hief zijn hand.

"Bahirs  besluit om met Eric te trouwen is te publiekelijk. Gaith heeft geen  andere optie dan zijn kleinzoon even publiekelijk de rug toe te keren."

Tyler haalde geschokt adem.

"Wat vreselijk."

Zijn blik gleed zoekend door de zaal en vond Tarek die met een hoogzwangere Fleur stond te praten.

"Is dat de reden? Zijn familie?"

De flits van wanhoop en pijn in Nathans ogen maakte hem heel triest.

Jared  had de keuze moeten maken tussen zijn familie en de man waar hij van  hield. Het had hem zijn status, reputatie en erfenis gekost, maar Tyler had hem er nooit op kunnen betrappen dat hij spijt had van zijn keuze. Eigenlijk was het meer het tegendeel. Jared was nu vrij om zich te wijden aan het leven dat hij voor zichzelf had opgebouwd. 

Dit  lag anders voor Tarek. Waar Jared altijd al had gestreefd naar een  eigen identiteit had Tarek zich volkomen gespiegeld naar de wensen van  zijn familie en dan met name zijn grootvader. Mede dankzij zijn  toestemming had Tarek het aangedurfd om met Nathan te gaan samenwonen.

"Ik hou van Tarek, maar het doet me pijn om te denken dat hij alleen bij me is omdat grootvader het toelaat", bekende Nathan. 

Tyler dacht na.

"En als jullie nu een mogelijkheid hadden om samen te zijn, maar los van de familie?"

Groene ogen sperden zich open. Tyler was een goede vriend. Hij zou niet iets aanbieden als het geen solide bodem had.

"Vertel."

"Jawdat  is al tijden aan het zeuren over die oliebron die ik uit het eigendom  van de familie heb gehaald. Ik heb er een non-profit organisatie van  gemaakt zodat de inkomsten volledig aan liefdadigheid worden besteed.  Het is een heel project en moet vanaf de grond worden opgebouwd.  We zijn nog op zoek naar een directeur die deze enorme taak op zich wil nemen. Die persoon krijgt ook de vrije hand in waar het hoofdkantoor van de organisatie gevestigd wordt."

Bewaak mijn hart (bxb) ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu