De wetenschap dat Nathan familie van hem was veranderde alles.
Ooit had Tarek gehoopt een blik van adoratie in die prachtige blauwe ogen te zien. Nu wist hij dat dit een onmogelijke droom was. Al tijdens hun vlucht gaf hij instructies om zijn spullen over te zetten en stuurde hij een bericht naar zijn grootvader waarin hij toegaf aan zijn wensen.
"Wat is er gebeurt?" vroeg Marwon aan Nathan die hij onmiddellijk naar landing in zijn kantoor had gesommeerd.
"Niets bijzonders, zover ik kan nagaan", antwoordde hij de man verbaast aankijken. "Mijn moeder en Tarek konden het prima met elkaar vinden. Ik heb geen idee waarom zijn humeur zo omsloeg."
Marwon was een uiterst pientere man. Hij legde de connectie onmiddellijk.
"Ik denk dat ons geheim ontdekt is.
Nathan schudde verward zijn hoofd.
"Maar dat is helemaal niet logisch. Met deze kennis had Tarek kunnen eisen dat u aan zijn verzoek voldeed. Waarom kiest hij ervoor om zijn plannen op te geven?"
Marwon lachte warm.
"Tarek houdt van me en Akil is zijn favoriete oom. Het zou niet in hem opkomen om deze informatie te gebruiken om zijn zin te krijgen. Zo zit hij niet in elkaar."
Nathan wiebelde op zijn stoel met een onrustig gevoel in zijn lichaam. Wat nu? Hij wilde niet dat er dingen veranderden tussen Tarek en hem. Binnen de familie was er niemand anders die hij vriend kon noemen. Het was te waardevol om te verliezen.
"Maak je maar geen zorgen, Nathan. Ik zal met hem praten", beloofde zijn grootvader.
Zittend vanachter zijn bureau nam Marwon zijn andere kleinzoon op. Tarek ontweek zijn blik, maar de demonstratief over elkaar geslagen armen zeiden hem voldoende. De jongeman was gekwetst.
"Dus je hebt ontdekt wie Nathan werkelijk is", zei Marwon met de deur in huis vallend.
Tarek staarde hem ongelovig aan. Hij vond het moeilijk om uiting te geven aan de stortvloed van vragen die hem overviel.
Zijn grootvader stond op, liep om zijn bureau heen en trok Tarek omhoog in zijn armen.
"Ik hou van je, Tarek en er is een reden waarom ik je bij Nathan heb geplaatst. Je bent de enige die hem kan uitdagen zonder angst voor het verliezen van zijn status."
Tarek klemde zich dichter tegen zijn grootvader aan.
"Nathan zei dat hij ontslag zou nemen als ik hem versloeg."
Een diepe stem resoneerde door zijn lichaam.
"Daar zou ik nooit mee instemmen. Net zoals ik niet van plan ben om aan je verzoek te voldoen. Nathan is familie en hij heeft een vriend nodig."
Marwon hield hem op armslengte en keek hem recht aan.
"Hij heeft jou nodig."
De woorden van zijn grootvader galmden in zijn hoofd toen hij het kantoor van Nathan binnen stapte. De man stond onmiddellijk op.
"Dit hoeft niets tussen ons te veranderen."
Tarek kromp inwendig ineen.
"Misschien is het juist iets positiefs", ging Nathan verder. De oude man wil graag dat we een goede onderlinge verstandhouding hebben. Vrienden zijn."
Elk woord sneed verder in zijn pijn.
"Vraagt iemand me ook wat ik wil?" merkte hij nijdig op.
JE LEEST
Bewaak mijn hart (bxb) ✅
RomanceNathan Caulfield wordt als bewaker/trainer door de invloedrijke Al-Din familie aangesteld. Als ex-marinier in het Amerikaanse leger heeft hij voor heel wat hete vuren gestaan. Wie had gedacht dat zijn grootste uitdaging in de vorm zou komen van de b...