The Killer Clown-(06+PJM)
Sambil berjalan-jalan bersama Suga. Sempat lagi aku menghayati tempat ini. Bangunan-bangunan yang ada sudah kotor dan ada yang sudah roboh.
Bergitu juga dengan keadaan perumah disini. Tapi yang peliknya. Langit seharusnya berwarna biru. Tapi kali ini langit berwarna merah. Merah pekat seperti darah.
"Jimin" panggil Suga membuatkan aku tersedar dari lamunan.
"Ada apa Yoongi" aku memang tidak berani untuk memanggilnya Suga. Kalau dia bertindak macam V nahas aku. Mau mati aku disini.
"Kau dah tahu apa tentang game ni?" Soal Suga. Aku diam sejenak memikirkan apa yang diberitahu oleh V.
"Taehyung kata. Game ni adalah game maut. Ada seorang permain ni nama aku tahu la pulak. Taehyung kata dia hampir-hampir nak menang tapi dia tak sempat. Oh dan Taehyung bagitahu kalau nak bunuh badut-badut tu kita hanya guna telefon" terang aku. Suga hanya mendiamkan diri. Kenapa dia ni? Tadi tanya sangat.
"Jimin..kau ingat kami tak?" Soal Suga menyebabkan langkah aku terhenti. Suga juga memberhentikan langkahnya.
"Kenapa?"
"Apa maksud kau ingat?"
Suga melangkah setapak kearah ku lalu memegang bahu aku. Aku merenung wajah Suga yang putih itu.
"Kau dah tahu sepenuhnyakan pasal game ni?" Aku gelengkan kepala. Aku baru datang kot. Takkan secepat tu aku nak tahu.
"Game ni memang game maut. Game ni bukan sebarang game like Cooking Mama. The Clown.. Mario..Hunted Hospital dan bermacam jenis lagi game yang ada. Tapi ini adalah The Clown2 dimana nyawa kau didalam genggaman The Leader Clown. Orang yang cipta dunia ni dan orang yang cipta kesemua badut-badut jahat tu"
Aku hanya membatukan diri sambil memasang telinga
"Kalau kau nak keluar dari sini..tak mudah Jimin..nyawa kau lebih terancam daripada The Player. Roh kau je yang ada dalam dunia ni. Tapi jasad kau masih lagi ada dunia sebenar. Nasibla nanti bila kau sedar kau dah tengok keadaan menjadi gelap"
"Maksud kau?"
"Kawan-kawan kau..family kau..semua orang yang kenal dengan kau akan mengatakan bahawa kau dah mati"
Glup!. Maksud dia ialah..kalau aku dapat keluar dari sini dan keadaan menjadi gelap itu bermaksud aku sudah dikuburkan. Weh..aku tak nak.
"Macam mana aku nak keluar dari sini?"
"Kau kena cari The Leader Clown dan bunuh dia. Secara automatik dunia ni akan menjadi aman seperti sedia kala. Tapi itu tak mudah Jimin. Bukan seperti petik jari beribu yang datang tetapi petik jari nyawa kau melayang"
Aku masih lagi mendiamkan diri.
"Disini ramai Player. Kau kena berhati-hati. jika kau ingin membunuh. Jangan sampai kau bunuh kumpulan lain. Didalam semua player yang ada...hanya seorang player sahaja yang mampu membunuh The Leader Clown iaitu The Killer Clown. Tapi aku masih tercari-cari orang itu. Hanya dia sahaja yang mampu untuk bunuh Clown-clown yang lain termasuk Leader mereka. Satu lagi setip kita akan ada misi...nasibla nak dapat siapa" sambung Suga sebelum melangkah pergi tinggalkan aku.
"Weh tunggu..aku nak tanya lagi" aku kejar Suga. Tetapi Suga juga melarikan diri.
"Kejarlah kalau dapat..hahaha"
Aku tersenyum dan ikut Suga. Min Yoongi yang ini sangat periang orangnya. Tidak seperti didunia sebenar. Yang dia tahu sebut SWAG..SWAG..SWAG.. aku pun dah naik SWAG dengan dia.
YOU ARE READING
The Clown Killer-(BTS+PJM)
Mystery / Thrillergame..benda yang paling best dalam dunia ni. tipu la siapa yang kata tak best tu. aku hidup dengan game..game..game.. game yang paling aku suka main adalah THE CLOWN. sehinggalah aku fobia dengan mana-mana badut yang ada atas muka bumi ni. THE CLOW...