The Killer Clown-(07+PJM)
aku mengejar Suga sehinggalah kami tiba disebuah rumah yang bersaiz sederhana besar. Aku berhenti betul-betul dihadapan pintu pagar rumah tu. Gila!!..rumah siapa ni?.. walaupun ia kelihatan usang tetapi ruangnya agak luas.
"Jimin..masukla..esok ada misi"
Tersedar terus aku dari lamunan. Aku llihat Suga dah terpacak dihadapan pintu rumah tu. Aku berjalan masuk kedalam rumah tu.
Kesemua kawan-kawan aku yang berada diatas sofa melihat ku. Asal..aku ada buat masalah besar ke. Ke aku wanted dekat sini.
"Jimin..kau pergi mana sebelum ni?"
Aku pergi mana?..aku ada je dekat dunia ni..eh bukan maksud aku dunia sebenar.
"Kau dah hilang selama 20 tahun" kata Rapmonster lalu bangun dari sofa dan berjalan datang kearah ku. Ha mampus. Mesti nak belasah aku.
"Kami ingat kau dah kena bunuh"
Rapmonster terus peluk aku. Aku kaku seketika. Aku tak faham situasi sekarang.
Aku menolak rapmonster dengan perlahan.
"Aku tak faham" kata aku jujur. Yela takkan nak tipu pulak..aku ni tak suka tipu-tipu.
"Kau lupa kami ke Jimin?"
Soal Jungkook yang datang dari ulu mana pun aku tak tahu. Tetiba je muncul budak biskut ni.
"Buat apa dia nak ingat kita.. dia yang tinggalkan kita.. dia pentingkan diri sendiri semata-mata nak keluar dari dunia ni.. sehingga sanggup korbankan ahli kumpulan yang lain" kata Seok Jin. Matanya langsung tak memandang kearah ku..tangannya pula sibuk membalut luka di perut V.
"Erkk..aku rasa..aku baru je masuk dalam ni" kata ku sedikit blur. Uish..pening kepala.. mengalahkan soalan matematik yang aku jawab dekat sekolah dulu.
Seok Jin bangun dan datang kearah ku. Dia berdiri betul-betul disisi rapmonster.
"Kau pentingkan diri Jimin. Kau sanggup Korbankan kau punya kekasih semata-mata nak keluar dari dunia ni. Dan kau curi semua kunci dan berlian yang kami dapat. Kau umpan kekasih kau supaya The Clown membununnya. Tergamak kau Jimin. Yoongi hampir-hampir dibunuh oleh The Clown. Jungkook dikurung didalam sarkas tanpa diberi sedikit pun makanan" terang Seok Jin panjang lebar.
"Ak---"
"Dengar dulu Jimin"
Aku terus mendiamkan diri.
"Kau dah lama dalam ni Jimin. Dah lama. Bukan baru. Kau tahu tak kami hampir-hampir kehilangan nyawa semata-mata untuk cari kau. Hoseok pernah ditangkap oleh The Clown waktu tu. Tetapi kami sempat menyelamatkannya. Tetapi kau..langsung tak hiraukan kami. Kau hanya pentingkan diri sendiri....kenapa kau datang balik?"
Aku mendiamkan diri..tidak tahu untuk menjawab. Apa maksud Seok Jin yang aku ni orang lama?.
"Aku tanya kau sekali lagi. Kenapa kau datang balik?..adakah kau ingin membunuh kami Park Jimin?"
"A..aku..aku tak tahu..aku download game tu dan..tada....aku dah ada dekat sini"
"Bohong!!..." Seok jin memandang kearah ku. Anak matanya tajam menikam anak mataku.
"Sabar Hyung.. mungkin kita bagi masa untuk Jimin.. dia kan baru je datang.. ermmm.. apakata kita makan biskut chipmore. Jungkook ada sikit lagi..cukuplah untuk hyung" kata Jungkook. Sempat lagi dia mempromosikan dia punya biskut? Aih..jungkook.
Dengan marahnya Seok Jin terus berlalu pergi masuk kedalam biliknya.
"Sabar Jimin..angin hyung tak baik kot hari ni.." kata Jungkook. Aku hanya memberikan senyuman palsu. Padahal.kepala ni ligat mencari jawapan.
YOU ARE READING
The Clown Killer-(BTS+PJM)
Mystery / Thrillergame..benda yang paling best dalam dunia ni. tipu la siapa yang kata tak best tu. aku hidup dengan game..game..game.. game yang paling aku suka main adalah THE CLOWN. sehinggalah aku fobia dengan mana-mana badut yang ada atas muka bumi ni. THE CLOW...