Aslında bu bölüm derslerle alakalı değil. Ben size lisedeki arkadaşlardan ve sevgili olayından biraz bahsetmek istiyorum.
Öncelikle bir arkadaş bulmak için sakın kendinizi değiştirmeyin! Neyseniz o olun ve herkes sizi kendi özelliklerinizle bilsin.
Arkadaş edinirken sizinle ilk konuşan kişiyi arkadaş olarak seçmeyin. Çünkü daha onu tanımıyorsunuz. Bu yüzden seçimlerinize dikkat edin ve seçeceğin arkadaşın konuşma tarzına, hareketlerine, davranışlarına ve alışkanlıklarına bakarak kendinize uygun olup olmadığını anlayın. Sonra tanışma vs. oluyor zaten.
Lisede havalı görünmek için sigara içen, erkek arkadaş peşinde koşan ve derslerle ilgisi olmayan kişilerle takılmayın. Bir süre sonra siz de farketmeden onlar gibi olur ve değişirsiniz.
Lisede makyaj yapmanızı önermem. Çünkü öğretmenlerin gözü sizin üzerinizde olur ve hoş olmaz. Ama ben yapıcam diyorsanız da çok hafif yapın derim.
Kafanızın uyuştuğu kişilerle arkadaş grubu olışturabilirsiniz, bunun içinde kız da olabilir erkek de. Ama erkekten arkadaşınız olsa bile aranızda bir mesafe olsun. Çünkü çok sarmaş dolaş olursanız erkeklerin sizin hakkınızda pek de iyi şeyler düşünmesini beklemeyin.
"Lisede erkek arkadaş istiyorum " DEMEYİN! Çünkü bu sizi bitirir. Öncelikle erkek arkadaş için erken. Siz okula iyi bir gelecek için gidiyorsunuz ve tek amacınız çalışmak ve iyi bir üniversite kazanmak olsun. Zaten lisede kurulan sevgililikler geçici oluyor (nadiren çıkar ciddi düşünen). Benim size tavsiyem bu konulardan uzak durun ve derslerinize odaklanın.
Kendinize tembel, başıboş gezen bir tayfa seçmenizi önermem. Bir zaman sonra siz de onlara uyup çalışmazsınız. Arkadaş grubunuz sağlam olsun ve içinde çalışkanlar da olsun. Birbirinize destek olursunuz.
Derslerde sevdiğiniz arkadaşla yan yana oturmak isteyebilirsiniz. Eğer o arkadaşınızın sizi konuşturmayacağından eminseniz öyle oturun derim. Yoksa derse konsantre olamazsınız.
Lisede kavga karışmayın. Disiplinlik olmak sizin sicilinizi kirletir ve bunu da kimse istemez. Bu yüzden kendimizden büyüklerle kavga etmiyor, kendi işimize bakıyoruz.
Sanki biraz emir verir gibi oldu. Yanlış anlaşılasın bunlar sadece benim tavsiyem. Emir değil! 😂😂
Başka bir sorunuz olursa yada istek o zaman yeni bölümde yayınlarım. Görüşmek üzere hoşçakalın 😉💖
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Başarısı İçin Tavsiyeler
RandomBu tavsiyelerin sizi başarıya götüreceğine eminim. İyi okumalar...