Plan

288 20 31
                                    

Yeni bir bölümle merhaba! Bu bölümde plan (ders çalışma planı) üzerinde duracağım. Eğer özel olarak plan yapmamı isteyen olursa bana mesaj atabilir. Severek hazırlarız(birlikte) . Zaten isterseniz bu konuyu özelden de konuşuruz. Bu arada okuyan arkadaşlar beğendiyseniz ve okumaya devam ediyorsanız lütfen kitabıma oy vermeyi unutmayın. Yorumlar yapabilir ve sorular sorabilirsiniz . Hiç sorun değil. Severek yanıtlarım. İyi okumalar diliyorum..

Öğretmenlerinizden mutlaka bir tanesi planlı çalışmanızı söylemiştir. İçinizde uygulayan da olmuştur, uygulamayan da. Başarı istiyorsak mutlaka plan şart arkadaşlar. Ama benim size yine plan üzerinde de tavsiyelerim var. 😊

Kesinlikle saatli bir plan hazırlamayın. Sorunsuz bu plana uyanı şimdiye kadar görmedim. Bu yüzden saatli planları boş veriyoruz. Ve benim dediğim plandan yapıyoruz. Bu arada saatli plan ne? Diye sorarsanız eğer  örneğin( 10.00-10.30 test çözme) gibi. Yani ani bir ihtiyaç olur, dışarı çıkarsın. Bu iş yaş. Bırakın siz bu saatleri falan. Düzgünce bir plan yapalım:

*öncelikle renkli A4 kağıdını (istediğiniz renk) yan çevirin. Bunu haftanın yedi gününe ayırın.

*ilk önce 'ödev yapmak'
Evet ilk ödev yapılmalı. Çünkü dinç kafayla yorulmadan ve ertelemeden ödevleri yapmalıyız. Yapacağımız ödevin dersi yarın olmasa bile!

*sonra' tekrar'
Bu konuyu biliyorum tekrar etmesem de olur. DEMEYİN! siz bir tekrar edin. Tekrardan kastım sadece defterde yazılanları okumak ya da ders kitaplarından bilgilerin üstüne çizmek. En fazla onbeş dakikanızı alır.

*daha sonra 'test çöz'
Diyeceksinizki bu bizim standart plan tablosu işte. Ama bunu uygularsanız standart ve uygulanmamış tablo olmaz. Ben fazla test çözmenizi önermem(hafta içi) ilk başlarken az sayıda testle başlayın. Mesela bir test veya iki test. Ama siz bunu ilerlettikçe zaten hızlanacaksız ve bu test sayısı dörde beşe çıkacak.

*en soon 'kitap okuma'
Kitap okumak çok önemli. Çünkü deneme sınavlarda ve daha büyük sınavlarda paragraf soruluyor. İyi anlayabilmek ve hızlı okuyabilmek için kitap şart. Fazla okumanız gerekmiyor. Yatmadan şöyle iki üç sayfa okusanuz yeter. Hangi tarz seviyorsanız ondan okumalısınız. Zorla klasik okutturacak değiller ya? 😂😂
Eğer kitap okumayı sevmiyorsanız mutlaka kompozisyon yazın. Buda kitap kadar etkili bence. Sonrada doğru yatağa...
Örnek bir plan resmi koyacağım. Bu benim bu yılki planımdı. Koyamıyorum sorun algılanıyor . Neyse siz multimedia ya göz atın orda var. Oda zaten aynısıydı.
Örnek bir plandı bu. Kendi planım. Bunu yapmak zorunda değilsiniz.
Aşağı yukarı plan böyle. Uygulamayı düşünürseniz planda beğenmediğiniz yerleri değiştiririz.
Planı her gün uygulamaya çalışın. Eğer önemli bir işiniz çıktı o günü atlayın ve plana devam edin. Saat kısıtlaması yok ama ben okuldan geldikten bir saat sonra başlamanızı tavsiye ederim.
Plan çalışmanın temellerinden bir tanesidir. Eğer başarılı olmak istiyorsanız plansız çalışmayın derim.

Okul Başarısı İçin Tavsiyeler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin