-1-

330 22 7
                                    

İlk önce kendimizden başlayalım. Çalışma isteği genelde gelmez. İsteğin gelmesini beklersek hiç başlayamayız. Bu yüzden kendimizi zorlayarak çalışmaya bir yerden başlamalıyız.

~size tavsiyem çalışmaya başlamadan önce üzerinize rahat bir şeyler giyin. Ama sakın pijamaları giymeyin. Yoksa hemen uyku akla geliyor aldjfjf. 😂😂
Mesela rahat edebileceğin bir eşofman giyebilir, üzerine de rahat bir şeyler geçirebilirsin. Hep rahat diyorum çünkü rahat edemezsen asla konsantre olamazsın! Saçını da ister at kuyruğu yap, ister topuz yap. Ben genelde daha iyi motive olmak için saçımı kalemle topuz yapıyorum. O zaman daha bir hoşuma gidiyor, tatlı geliyor.
Eğer çalışmadan önce içinizi bir kasvet basıyorsa ilk olarak spor yapın. Isınma hareketleri. İnanın işe yarıyor. Sonra deriin bir nefes alarak başlayalım derse...

Sıra geldii odamıza. Haydi Bismillah. 😀😀

~açık konuşmak gerekirse başarı için her şeyiyle mükemmel bir odaya ihtiyacınız yok. İçimizde fazla kardeşi olan ya da küçük evi olan ya da kendine ait odası olmayanlan olabilir. Hiiç sorun değil. Ben şimdi size çalışma yeriyle ilgili gereken püf noktayı söyleyeceğim. 

Kendine ait odası olmayanlar için:
* öncelikle kendinize bir oda belirleyin. (herhangi bir oda olabilir)
Daha sonra bu odayı tek başınıza kullanamayacaksanız eğer kendinize o odada bir bölüm ayarlayın. "bir köşe" 'çalışma köşesi'. Bu köşe size ait olsun ve istediğiniz gibi kullanın. Eğer masa koyacak kadar geniş değilse kendinizi iyi hissettirecek bir şey bulabilirsiniz. Annenizden size renkli yastıklar dikmesini isteyerek köşenizi renklendirin. Yada ben  sade istiyorum diyorsanız da o köşenin size ait olduğunu belirleyen bir işaret koyun. Örneğin kitaplarınızı bu şekle göre düzenleyebilirsiniz.

Ama şunu söylüyorum. Başarılı olmak istiyorsanız kesinlikle mükemmel bir odaya ihtiyacınız yok. Yalnızca düzenli olarak çalışabileceğin bir ortam hazırlasan kendine yeter. Hergün farklı odalarda çalışmakla olmaz. Gelelim kendine ait odası olanlara ya da bir odaya sahip olanlara.

Kendine ait odası olanlar için (veya da çalışabilecek bir düzen oturtanlar için)
* eğer masada çalışmayı seviyorsanız masanızda hiçbir şey bulunmasın. Sadece kalemlik ve planında yer alan kitaplar olsun. (test kitapları, defter vb.)
Masada çalışamıyorum. Mutlaka halıda kitaplarımı yayarak çalışıcam diyorsanız da oturur pozisyonda çalışın. Eğer uzanarak yani yatar pozisyonda çalışırsanız hemen uykunuz gelir. Bu yüzden dikkatinizi dağıtacak bu ayrıntılara dikkat edin. Size tavsiyem imkanınız varsa masada çalışmanız..

Bu bölüm çalışma ortamı hakkında oldu. Özel istekleriniz olursa ya da yayınlamamı istediğiniz bölüm varsa bana söyleyebilirsiniz.
Hoşçakalın 👋👋🎈🎈

Okul Başarısı İçin Tavsiyeler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin