'Draco,' fluister ik ontdaan, 'je hebt haar vermoord.'
'Anders zou zij ons vermoorden' zegt Draco eenvoudig.
'Ze was verlamd, ze kon niets terugdoen.'
'El, we hebben een corrupt regeringssysteem. Als we haar naar de rechtzaal zouden slepen, zou ze binnen de kortste keren weer vrij zijn, met alle gevolgen van dien.'
'We hadden haar naar Perkamentus kunnen brengen!' schreeuw ik. Dan gooi ik de deur open en ik ren de gang op. Er zijn geen leerlingen of docenten te zien, aangezien het midden in de nacht is, maar alle portretten fluisteren druk met elkaar. Zalazar Zwadderich denk ik verdoofd. Hij heeft alles gehoord, misschien dingen gezien. Misschien moeten we wel naar Azkaban. Ik was van plan naar Perkamentus te gaan, maar in plaats daarvan ren ik naar Zalazar.
'Wat doe jij nog zo laat op?' vraagt die verbaasd.
Een ogenblik ben ik verbijsterd. 'Dat... weet je toch?' vraag ik aarzelend.
'Hoe zou ik dat moeten weten?' zegt Zalazar chagrijnig. Ik weet helemaal niets meer, want iemand heeft een vloek uitgesproken over de schilderijen. Ik zie op de kantoren van Perkamentus en Omber niets meer. Waarschijnlijk werkt dit portret nog omdat het voor de leerlingenkamer zit.'
'Zijn daarom alle portretten in rep en roer?' vraag ik.
'Natuurlijk!' roept Zalazar gefrustreerd, 'maar wat is er aan de hand? Je lijkt wel een geest!'
'Ik... Jeweetwel... oorlog' brabbel ik. Dan draai ik me met een ruk om en loop weg. Ik heb geen idee waar ik heen moet. De enige persoon die ik vertrouwde, blijkt een meedogenloze moordenaar te zijn. Ik ren naar buiten, transformeer in een kat en ren naar de hut van Hagrid. Ik kan me in de schuur naar binnen wringen door een loszittende plank en ik vind een plekje in het warme hooi.De ochtendprofeet – 24 december
'Het is oorlog!' verklaart minister Droebel. Ook deze nacht zijn er weer felle gevechten geweest tussen dooddoeners en een andere groep die een nieuwe tovenaar volgt. Zijn naam wordt nog niet vrijgegeven, maar er gaan geruchten dat het een leerling van Zweinstein is. 'Hij wordt onze nieuwe leider' verklaart Emma Emerald uit Haworth, 'hij zal Jeweetwel verslaan.'De ochtendprofeet – 1 januari
Voldemort is dood! Gisterenavond is er een gevecht op leven en dood geweest tussen de voormalige Heer van het Duister en Harry Potter. Ook Harry heeft het niet overleefd. 'Het is vreselijk' zegt Hermelien Griffel, een schoolvriendin, 'maar hij heeft zijn leven gegeven voor degene die hem lief waren.Bill Wemel zegt in een interview: 'We hoeven hem niet langer Jeweetwel te noemen. Hij kan ons niets meer doen. We kunnen nu Voldemort zeggen, zonder angst.'
Intussen nemen de geruchten over de nieuwe, geheimzinnige tovenaar toe. Er duiken steeds meer volgelingen op. Ze doen aan de dooddoeners van eerst denken, omdat ze een teken op hun onderarm hebben. Een draak. Wij hebben echter niemand kunnen strikken voor een interview en geen van de volgelingen wil de naam van hun meester vrijgeven.
De ochtendprofeet – 15 januari
Droebel is afgezet als minister. Zijn plaats is ingenomen door Lucius Malfidus. Malfidus: Droebel is verleden tijd. Hij heeft tijdens de oorlog duidelijk laten zien dat hij de naam minister niet waard was. We gaan een jaar in vol nieuwe plannen. Jullie zullen verrast zijn!'
Ook de first lady, Narcissa Malfoy, geeft een exclusief interview. 'Jarenlang hebben wij de dreuzels laten doen wat ze wilden. Vanaf nu zullen wij ons veel meer bemoeien met de dreuzelwereld. Denk aan het oplossen van milieuproblemen, overbevolking, ingrijpen in oorlogen en het zoeken van misdadigers. De dreuzels zullen nooit weten dat wij bestaan, maar wij zullen ons veel meer onder de dreuzels begeven.De ochtendprofeet – 1 februari
Severus Sneep is het nieuwe schoolhoofd van Zweinstein. Albus Perkamentus is na de oorlog nooit meer helemaal de oude geworden en hij gaat nu vrijwillig met pensioen. Sneep: 'De toelatingseisen voor Zweinstein worden strenger. Afkomst doet er niet toe, intelligentie des te meer. Voortaan moeten leerlingen eerst een test doen voor ze kunnen worden toegelaten. Er gebeuren teveel ongelukken in de magische wereld doordat domme mensen kunnen toveren. De geheugens van deze mislukte tovenaars zullen worden gemodificeerd en zij zullen voortaan als dreuzels door het leven gaan.De ochtendprofeet – 2 februari
Er zijn grote veranderingen gaande in zowel de dreuzelwereld als in de tovenaarswereld. Magische wezens heroveren hun plek. Er wordt meer ruimte gecreëerd voor onder andere meerminnen en -mannen, kabouters, eenhoorns, draken en reuzen. Zelfs dieren waarvan al jaren werd aangenomen dat ze uitgestorven waren, zoals de kreukelhoornige snottifant, zijn weer waargenomen. Dit geldt overigens ook voor uitgestorven dreuzeldieren, als de sabeltandtijger en de dodo.De dreuzelbevolking is afgenomen van 9 miljard mensen naar 3 miljard mensen. Het is niet te verklaren, de mensen zijn gewoon verdwenen. Toch zijn de verdwijningen niet willekeurig. De dreuzels die nog leven zijn van onbesproken karakter, hebben geen strafblad, werken hard en zijn goed voor de wereld, de dieren en hun medemens. Onmiddellijk zijn de criminaliteitscijfers gekelderd en werkloosheid bestaat niet meer. De overgebleven dreuzels lijken het niet door te hebben dat tweederde van de wereldbevolking is verdwenen. Ze lijken blijer dan ooit en leven in harmonie met elkaar.
De ochtendprofeet – 5 februari
De opwarming van de aarde is gestopt.De ijskappen groeien weer, gletsjers herstellen zich en de Noordpool ligt alsvanouds in het ijs. Daarbij is de aarde ook een stuk groener geworden.Spooksteden waar eerst dreuzels woonden, hebben plaatsgemaakt voor bossen.
De ochtendprofeet – 10 februari
De nieuwe, nog steeds onbekendeleider, claimt onsterfelijk te zijn. De steen der wijzen is in zijn bezit. 'Ikzal zowel de tovenaars- als de dreuzelwereld zo lang ik kan beschermen. Vooraltijd dus. Ik heb laten zien dat ik, zo nodig, miljarden offers breng, zolangik mijn doel maar bereik. Een wereld waarin tovenaars, dreuzels, magischewezens en dieren in harmonie met elkaar samenleven.
De ochtendprofeet – 15 februari
Opsporing verzocht! In de oorlog is er een studente van Zweinstein verdwenen.De Grote Leider bemoeit zich persoonlijk met haar opsporing. Haar naam isElektra De Winter. Zij is een tweedejaars studente, eerst in Zwadderich, laterin Huffelpuf.
De gouden tip die leidt naar haar vondst, is 10.000 galjoenen.
JE LEEST
Bijles van Draco
Fanfiction#28 in fanfictie in augustus 2017 Elektra is een echte Zwadderaar: ze is slim, vrolijk, doortrapt, getalenteerd, gemeen en ze spreekt Sisseltong. Maar ze is ook een modderbloedje. Daarom wordt ze genegeerd en gepest door haar medeleerlingen. Ook doo...