Hoofdstuk 28 - De strijd tegen Omber

3.2K 76 9
                                    


Dit keer transformeren we beiden. Draco vliegt met sterke, snelle vleugelslagen richting het kantoor van Omber en gaat op de vensterbank zitten. Ik ren richting het kasteel, de deur door, de trappen op, tot ik voor de deur van Ombers kantoor sta. Ik verzamel al mijn moed, haal diep adem en klop dan aan. Stilte. Ik kan Omber bijna voelen aarzelen aan de andere kant van de deur. Opnieuw klop ik aan.
'Wie is daar?' roept ze voorzichtig.
'Elektra de Winter, professor,' roep ik.
Met een zwaai vliegt de deur open. 'Jij!' sist Omber en ze komt met uitgestoken armen op me af, tot Draco binnenkomt, in een regen van glas. Hij transformeert, pakt in één soepele beweging zijn toverstaf en houdt die dreigend voor zich. Zoals ik al verwacht had, keert Omber zich onmiddellijk naar hem toe.
'Paralitis' zeg ik zacht. De verlamstraal treft haar op haar rug en ze valt als een blok voorover. Samen met Draco sleep ik haar naar binnen en ik sluit snel haar deur.
'Oké, fase 1 is gelukt, wat nu?' vraag ik.
Draco grijnst vilein en haalt een paar glazen flesjes tevoorschijn.
'Wat zijn dat?' vraag ik geïnteresseerd?
'Voor haar hersenspinsels. Ik moet weten wat Jeweetwel weet voor ik hem ontmoet, en wie kan mij dat beter vertellen dan een van zijn trouwste dooddoeners?'
Draco zet zijn staf tegen de zijkant van haar hoofd en trekt langzaam zilvergrijze draden uit haar slaap. Hij vult flesje na flesje, tot ze allemaal vol zitten.
'Hoe weet je of je de goede herrinneringen hebt?' vraag ik.
Draco grinnikt, 'ik ben een redelijk goede legilimens geworden,' zegt hij voldaan, 'hoe zit dat met jou?'
'Sneep vergelijkt me met een dolle hond,' glimlach ik, 'en dat is geen compliment. Maar ik kan liegen als de beste!'
'Ik had niet anders verwacht, schatje' grijnst hij.
'En wat gaan we nu met haar doen?' vraag ik terwijl ik naar Omber kin.
Draco's mond wordt een rechte streep. Hij heft zijn toverstaf. Ineens komt er een afschuwelijk vermoeden in mij op.
Draco, NEEE!' schreeuw ik.
'AVADA KEDAVRA!' een groene flits en Omber ligt levenloos voor ons.

Bijles van DracoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu