Abimin kayıp ilanı ile bulunan resmi beni şoka uğrattı. Benim abim kayıp değildi ki. Tamam kayıptı ama bu ilanın burada olması çok saçmaydı. Kim bunu buraya asmıştı? Ve abim görüldüğünde aranması istenen numaranın bizimle hiçbir alakası yoktu. Girdiğim şoktan biraz da olabilse sıyrıldığımda kolonun üzerine yapıştırılmış kağıdı koparırcasına ayırdım duvardan. Elimde buruştarak bir banka oturdum ve cep telefonumu çıkardım. Annemi arayarak ahizeyi kulağıma götürdüm. Bir süre çaldıktan sonra annemin sesi ahizeyi doldurdu.
"Alo , kızım."
Türkçe konuşmaya başladım.
"Anne."
"Efendim kızım?"
Derin bir nefes aldım. Sanki bunu söylemek çok zordu. Ama zor olsa bile neden zordu ki? Bu çok saçmaydı.
"Anne... Ben bir ilan gördüm."
"Eee?"
"Üzerinde abimin fotoğrafı vardı ve bir kayıp ilanıydı."
Uzun bir süre ses gelmedi. Düşündüğünü anlayabiliyordum.
"Bu... Bu çok saçma."
"Evet , öyle. Ama anlayamadığım şey ise bu ilan neden burada ve kim yapıştırdı? Bu ilan buraya kendisi koşa koşa gelip bir duvara kendisini yapıştıramaz ve bunu yapıştıran kişi bir amacı olmadan bunu yapıştırmaz. Yani insanlar durduk yere ilan yapıştırmaz , öyle değil mi?"
"Evet , kızım."
"Ee , ne düşünüyorsun?"
"Bilmiyorum."
"Tamam o zaman. Ben kapatıyorum anne. "
" Tamam kızım , görüşürüz. "
Telefonu kapatarak çantama geri koydum. Elimde buruşturduğum ilanı açarak yeniden baktım.
Bu abimdi.
Abimin bir ikizi yoksa bu kesindi.
Ve abimin bir ikizi olmadığından emindim.
Bu gelişen olaylar o kadar imkânsız geliyordu ki bana.
Karmaşık olaylar için uyguladığım yöntemi denedim.
Önce her şeyi en baştan düşün.
Bir gün abime ulaşamadık ve Kore'ye gittiğini öğrendik. Ardından ailemde beni Kore'ye yolladı. Kore'de abimin kayıp ilanına rastladım.
Sonra saçma olan konular hakkında sorular sor ve cevaplar bulmaya çalış.
Abim neden Kore'ye gitti?
Bir insan neden başka bir ülkeye gider?
Bunalımda olduğu için.
Borçları vardır belki.
Ama borcu yoktu.
Belki Kore'yi çok seviyordur.
Belki birisi onu tehdit etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ABİM KORE'DE KALDI
Teen FictionKüçük bir kız. Bir abi. Bir Kore. Küçük kızın abisi Kore'ye gider. Küçük kız da abisini bulmak için Kore'ye gider. Abisi neden Kore'ye gitmiştir? Küçük kızın ailesi hiç bilmediği bir ülkeye kızlarını neden göndermiştir? Neden polise haber vermemişle...