hoofdstuk 3

207 8 0
                                    

Als Nick en Mathijs weg zijn schiet Liam in de lach "wat" vraagt Hope "nou niemand heeft hem ooit zo iets durven doen en jij haalt hem onderuit en hij kan naar het ziekenhuis wedden dat hij niet zegt dat het door een meisje is gebeurt" zegt Liam tegen Hope. Ze schiet nu ook in de lach "kom we gaan hem achterna" zegt Hope. Liam knikt en rennen naar Mathijs en Nick toe. "Wat doen jullie" vraagt Nick best boos "niets we gaan mee ik heb dit veroorzaakt" zegt Hope met een big smile.

Ze komen met z'n vieren aan bij het ziekenhuis "jongenman waar kunnen we u mee helpen" vraagt een dokter. Hij ziet er jong uit waarschijnlijk net afgestudeerd. "Ik heb een ongelukje gehad meg voetballen en kan nu niet meer op me been staan en lopen" zegt Nick en kijkt Hope boos aan. "Oke loop maar even mee" zegt de dokter. Hope schiet in de lach "sorry maar u zei loop maar mee maar hij kan niet lopen" lacht Hope naar de dokter. Nick kijkt nu echt woedend. Als blikken konden doden was Hope nu dood. Ze houd op met lachen en loopt achter Nick en Mathijs aan. Als ze in een kamertje aankomen gaat ze zitten. De rest gaat ook zitten "vertel me eens precies wat er gebeurt is" vraagt de dokter aan Nick "nou eum we waren 1 tegen 1 aan het voetballen de gene die als eerste scoort moet er in blijven en de verliezer moet er dan uit en ik had al 1 keer gewonnen en toen moest ik nog een keer toen heeft de tegenstander een sliding gemaakt ik zag het niet em viel er over en kon toen met moeite opstaan" zegt Nick en kijkt boos naar Hope "wie heeft het gedaan" vraagt de dokter in het algemeen, iedereen kijkt gelijk naar Hope. Ze lacht "ik" zegt ze. De dokter lacht zachtjes "we gaan foto's maken" zegt hij. "Sorry wij moeten gaan gast" zegt Liam tegen Nick "is goed ke bro" zegt hij. Liam en Hope lopen weg het ziekenhuis uit. Hope is de weg naar haar huis stil en afwezig. Liam geeft haar een beuk "wat is er mop" zegt hij "niets alleen die dokter heeft mam geholpen" zegt ze en er rolt een traan over haar wang. Liam veegt hem voorzichtig weg en stopt met lopen. Hope stopt ook met lopen en kijk Liam in zijn ogen aan. Ze begint te huilen, Liam houd haar in een knuffel. Er komen mensen langs "ahw wat lief" zeggen ze. "Sssttt ze is nu op een beter plek zonder pijn" zegt Liam met die woorden troost hij Hope. Als ze wat rustiger is lopen ze verder.

Hope opent de deur en ploft op de bank en schenkt cola in. Liam kijkt op de klok het is al 11 uur. "Li?" Vraagt Hope "ja?" Zegt Liam "wil je bij me slapen" vraagt ze aan Liam "ja sure" zegt hij. Hope drinkt haar cola op en gaat naar boven. Ze pakt haar pyjama eigenlijl een joggings broek met een hempje en loopt de badkamer in. Ze kleed haar om en loopt haar kamer in. Liam heeft een joggings broek aan die hij bij Hope heeft liggen voor het geval hij bij haar blijft slapen. Hij heeft geen shirt aan maar dat vind Hope niet erg. Hope gaat liggen en Liam gaat bij haar in bed liggen. Ze doen dat altijd voor hun is het normaal dat ze als beste vrienden bij elkaar in bed slapen. "Het was echt een geweldige dag" zegt Liam "ja klopt" zegt Hope. Ze gaat met haar hoofd op Liams borstkas liggen. Ze voelt zijn hartslag, ze wordt er rustig van. Ze sluit even haar ogen en opent ze daarna ze schrikt ziet ze het goed? Hope knipert een paar keer maar ze blijft het zien.

just friends or more ??Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu