Semua tergaman melihat kejadian tersebut. Gaganaz meninggikan lagi suaranya dengan sengaja.
Maharaja yang terkaku dan tergaman melutut ke arah Ying terjatuh tadi. Matanya mula berkaca....
Mana tak nya, satu-satunya anak kesayangan dia... Semua diluar istana itu pun tergaman melihatnya.
Semua diluar menundukkan kepala dan yang memakai topi diletakkan di dada mereka tanda hormat. Ada juga yang hampir menangis.
Maharaja mula menyesal akan perbuatannya.
Maharaja :Selama ni, aku... Tak bagi perhatian sepenuhnya pada Ying... Biarkan dia sedih... Berkurung dalam bilik... Akhirnya... Bunuh diri...
Gopal :Tuanku, ni bukan salah Tuanku.
Maharaja :*bengang* HABIS TU SIAPA?!! TAKKAN LA DIA??!?!!!
Yaya :Bukan macam tu, salahkan kitorang Tuanku. Kitorang yang buat Ying jadi askar, sebab permintaan dia.
Gopal :Betul tu, Tuanku. Dia selalu luahkan perasaan dia dekat kitorang. Jadi kami rasa kesian, kami tolong la dia. Dia pun kata seronok jadi askar sepanjang masa.
Yaya, Gopal :Betul, Tuanku...
Maharaja :Tak... Tak, tak, tak, tak, tak!!! Korang yang akan diterima hukuman!!! Akibat merisikokan nyawa dia!! Korang dan sorang tu!!!
Yaya :T-t-tapi...
Maharaja :Tiada tapi-tapi!!!
Luma :Semua!!! Tengok kat bawah ni!!!
Semua disana mendekati Luma, di tempat Ying terjatuh. Semua memerhati di dalam sungai itu.
Tiba-tiba, mereka ternampak sebuah kubah berwarna hitam di dalam. Ia makin lama semakin menaik hingga keatas permukaan air dan hinggalah berada di betul-betul hadapan mereka semua.
Gaganaz :Hah?! Tak mungkin...
Yaya, Gopal :*senyum*
Maharaja :Takkan la... Dia...
Kubah yang berbentuk sfera itu menghilang dan muncul la...
Luma, 7bbb :SHADOW BOY!!!
Ya itu dia! Kelihatan dia sedang mengangkat Ying yang sudah pengsan dan basah kuyup dengan ala bridal style.
Semua penduduk bersorak gembira sambil melambungkan topi mereka ke udara tanda gembira.
Shadow memberikan Ying kepada Maharaja.
Shadow :Tuanku, arahkan sesiapa membawa tuan puteri ke tempat selamat. Sekarang!!!
Maharaja :Baik! *bawa Ying*
Kelihatan dua orang pasukan TeenageHeroes juga telah bersedia!
Luma :Hai TeenageHeroes! Mana Flash Girl?
Super girl :Ouh, dia sibuk. Jadi dia tak dapat datang. Ok guys, it action time!
Changood, Shadow :*bersedia*
Gempa :Jom lawan semua!!!
6bbb :Boekk!!!
Luma :Aku?
Gempa :Kau... Tengok-tengokkan Ying.
Luma :Alahh... *pergi*
Dua pasukan super hero bersedia untuk berlawan. Gaganaz menyeru banyak labah-labah bersaiz tarantula versi robot.
Gaganaz :Hahahaha!!!!!!!! Rasakan... Serangan daripada........ Taran Solider!!! Serang!!!!!!!
Changood :Haa... Bende baru pulak? Macam-macam la si gendut ni...
YOU ARE READING
BBB and The Kingdom of Fantasy [Book 1]
خيال (فانتازيا)Boboiboy yang secara tak sengaja termasuk ke dunia yang sangat jauh berbeza dari mana-mana dunia, iaitu The Kingdom of Fantasy. Dia juga terserempak dengan empat sahabat dia sendiri. Yaya, Ying, Gopal dan Fang. Yang peliknya, mereka ni jadi puteri d...