9~Sasaran Kedua

615 62 20
                                    

Kali ni saya buat macam Razia Sultan pernah jadi sultan kat dalam ni... Dan kene tengok cite tu, baru senang nak imagine.
Enjoyyy...

Setelah lama menunggu Gopal, mereka semakin bosan...

Yaya :*bangn dari kerusi* Biar aku tengok Gopal buat ape. *keluar*

Yaya meninggalkan mereka, dia terus ke bilik Gopal. Lalu Yaya mengetuk pintu bilik Gopal.

Tok! Tok! Tok!

Yaya :Gopal... Oo... Gopal, bukak la pintu. Lama sangat aku tunggu ni.

Gopal :*senyap*

Yaya :Jangan sampai aku bagi karate kat pintu ni.

Gopal :*buka pintu* Ape dia?

Yaya :Cakap je la, yang kau tak nak join deme. Atau ade sebab lain?

Gopal :Macam ni, tau kan sekarang ni aku kene memerintah negara ni.

Yaya :Jadi...?

Gopal :Jadi... Aku risau aku pun terkene dengan sihir tu, kang silap-silap aku pulak serang kau.

Yaya :Luma kan ade. Dia patahkan sihir tu kat bonda lebih kurang tak sampai sejam. Tengokla ganas macam mana, bonda semalam pun boleh dikira ganas jugak.

Sementara Yaya memujuk Gopal, mari kita tengok keadaan 8 orang di library dulu...

Luma :Lamanye... Deme ni...

Taufan :Kat sini tak de raja ke?

Luma :Oh lupa nak bagitau. Kat sini sistem diraja berlainan sikit.

Thorn :Macam mana?

Luma :Grafti Kingdom ikut sistem pemerintah secara bergilir. Maksudnya, keluarga diraja tu kene berkhawin dulu baru dapat rules negara tu. Kalau yang kene memerintah negara tu, hanya keluarga diraja Grafti Kingdom sahaja boleh. Contoh kalau Hali khawin Yaya, Yaya la kene memerintah dan berperanan sebagai raja. Kalau Hali, berperanan sebagai permaisuri.

Hali :Nak jugak mention nama aku... =_=||

Taufan, Thorn, Blaze :Pfftttt... *tahan gelak*

Hali :*kasi electric shock*

Luma :Kalau Foodie Kingdom... Err... Tak ingat la sistem dia. Rasanya macam ni, kalau raja dan permaisuri negara ni meninggal dunia. Anaknya wajib memerintah negara ni. Kalau mereka tak de anak, salah seorang yang paling rapat dengan mereka wajib jadi pemerintah. Asalkan dia keluarga diraja dari Foodie Kingdom. Make sure bukan perempuan, kalau perempuan memang tak boleh.

7 bbb :Oohhh.......

Luma :Eh, silap. Kat sini bukan raja dan permaisuri tapi, sultan dan sultanah.

Tiba-tiba pintu perpustakaan dibuka, kelihatan Yaya sedang mengheret Gopal masuk ke dalam perpustakaan.

7bbb, Luma :What thee...

Yaya :Sini Gopal... Mereka boleh tolong kau... *heret Gopal*

Gopal :Dey! Kau dah kenapa ni, Yaya? Kalau nak aku terangkan biarla aku jumpa mereka, tak payah la heret aku!

Yaya :Nah, Mr. Sultan ni nak cakap ni.

Gopal :Ehem-ehem... Biar aku memperkenalkan diri aku. Aku...

Malas nak dengar dia berpidato kat sini. Jadi skip pasal cerita diri dia dan problem dia!

Luma :Berdasarkan masalah ni, aku kene tengok perangai kau dulu...

Gempa :Hmm... Kalau kau ikut kitorang, sape yang kene jaga negera ni?

Gopal :Tu la masalah nya... Adik aku perempuan... Mana boleh, nanti aku kene hukuman pulak. Tidak teliti dengan betul ketika memberi arahan.

Ice :Hmm... Gopal, kau kenal tak pasal Razia Sultan?

Gopal :Ouhh... Maksud kau Sultan Razia? Razia Sultan bahasa hindi. Nape?

Solar :Oohh... Aku tau ape! Kau carila mana-mana perempuan diraja negara ni, pastu jadikan dia Sultan buat sementara!

Gopal :Kau gila ke ape!? Cari perempuan yang macam Sultan Razia!!?! Dey, peiyi dah masuk ke badan kau ke ape! Semua perempuan diraja kat sini totally G.E.D.I.K.S. Kau tau!!! Jadi mustahil aku nak cari! *berdiri*

Solar :Ape hal pulak?

Gopal :Masa Sultan Razia jadi sultan, lebih kurang 600 tahun lepas. Merdeka pun belum, merdeka baru tahun 150 tahun yang lepas! Beberapa tahun sebelum merdeka, seorang sultan hentikan sistem pemerintahan yang dibuat oleh Sultan Razia. Disebabkan ramai perempuan keluarga diraja kat sini menggedik je keje!!! *mula marah*

Solar :*takut bukak mulut* /Dah macam cikgu sejarah la pulak. Cerita tanpa sekat sekat./

Gopal :Faham...? *suara lembut*

Yaya :Eh, kau kan ade dua orang adik. Yang suka main 'silambam' tu? Jadikan je lah sultanah buat sementara. Ataupun asisten sultan bolehkan?

Gopal :*pikir* Hm... Betul jugak... Jom ikut aku pergi tempat latihan tentera.

Luma, 7 bbb :Erk, tentera?

Mereka mengikut Gopal ke bahagian latihan tentera istana. Setelah sampai, mereka nampak dua orang gadis sedang berlatih seni mempertahankan diri silambam dan seorang lagi berlatih menggunakan pedang.

Yaya :Haa... Ni la adik-adik Gopal, Meera dan Sheera.

Taufan :*bisik kat Hali* Wei, secara realiti Gopal ade ke adik dan abang?

Hali :Serius, IDK...

Blaze :Serius, yang guna pedang tu sebijik macam dalam Razia Sultan...

Thorn :Tau tak pe... Cuma kulit gelap sikit la, kalau cerah macam dia memang totally sebijik!!!

Semua melopong melihat dua puteri itu. Siapa sangka, puteri boleh buat kan?

Yaya :Hai Meera, hai Sheera! Akak Yaya disini!!!

Meera, Sheera :YEEAAHHH!!!! Akak Yaya!!! *peluk Yaya*

Gempa :Umur berapa ni?

Gopal :Ni kembar, 14.

Solar :14? Macam 9 je...

Gopal :Tau tak pe. *muka mendatar*

Yaya :Gopal, boleh ke pasal ni? Korang, akak kene pergi dulu tau. *pergi ke Gopal*

Meera, Sheera :Ok, bye!!! *sambung berlatih*

Gopal :Hmm... Aku rasa boleh ni, tapi... Pak cik aku kata tak boleh...

Yaya :Ohh... Yang menteri kewangan tu kan?

Gopal :Ha'ah. Dia tu macam misteri tak bertempat tu... Tapi... Aku rasa, dia ni yang macam kene sihir tu.

Yaya :Hmm... Betul jugak... Sebab dia ni macam nak jadi sultan...

Gopal :Tulah! Aku dah mula kecam ni. Lagi pun, ayahanda memang rapat pun dengan dia. Pastu aku pernah dengar satu ni ha, dia kata: Aku akan jadi sultan, pasti! Takkan biarkan Gopal! Hahahahahahahahahaha!!!!!!!!!! *gelak tak tentu hala*

Semua memberikan reaksi muka :

———_________________——— 💧💧
💧💧
💧💧
💧💧

#penattekanbanyakkali

Yaya :Woi dah kene rasuk ngan peiyi ke penanggal ni?

Gopal :Ok, ok, tapi memang dia gelak macam tu. Aku punya sasaran satu je... *jeling kat seseorang*

Yaya :Sasaran pertama bonda, sasaran kedua siapalah pulak...?

BBB and The Kingdom of Fantasy [Book 1]Where stories live. Discover now