Aima bersiap dengan bju bridemaid yg dia bli dgn kwn2 nya.. Warne hjau lumut.. Lembut.. Tudung wrne skin.. Cantik... Bju kosong.. Setelah selesai bergaya di cermin.. Beg di ambil.. Cntik laa jugak.. Boleh laa.. Pde xde kan..
Dia berjalan penuh gaya.. Prasan cntik laa tu.. Keyakinan dri penting laa wehh.. Pintu blik di tutup.. Bru nak melangkah..
Gedebukk!!
"apee tu ngah? " puan zainun memekik dari dapur.. Aima cepat2 bangun.. Di gosok kakinya..
"aduhh.. Skit laa.. Bengong laa karpek nie.. " aima membetulkn tudungnya.. Nasib xde org.. Dia ketawa sndri.. " xde ape laa ma.. Tu ha.. Ape tu.. Tikus tdii.. " hahaha.. Tipu sunat xpe kan.
"tikus ape mcm byi bnde jatuh.. Angah jatuh k? " puan zainun mengecilkn mata nya memandg anknya.. Bkn bleh kire sgt anknya nie..
" xde laa ma.. Xkn angh jatuh mcm tu.. Elok je nie x skit.. Lawak laa mama nie.. Hahaha.. Err... Agah gerak dlu ye mama.. Muah2. "aima berlalu.. Mulutnye disengihkn.. Sampai saja dlm kereta.. Dia melihat kakinya.. Merah. Nasib x berdarah.. Siap kau nnti ye.. Kaung ajor punya karpek bangla.. Aduii.. Bangla jgak yg slah..
Menghidupkn enjinnya dn berlalu.. Jaoh tu.. Dungun kot.. Sorg2.. Nasib mlm nie dia tido rmh dian.. Kalau x... Mmg x laa..
Sampai di R&R yg di jnjikan dia mncri kelibat intan.. Aishh.. Mne intan nie..
"wahhhhhhhhhh!!!! Bidadari jatuh dri langin k nie.. Kau nk kawen k dian nk kawen mia? " intan msk ke dlm kereta aima.. Dia pndg aima x berkelip..
"aku thu.. Aku pakai ape2 pon cntik.. Mengalahkn pengantin.. Nk buat mcm mne weh.. Saham aq sekarg tgh tggi. " aima bangga..
" ape2 je.. Aku x ckp kau cntik pon.. " aima mencebik.. Eleh.. Susah sgt k nak puji aq.. Kereta di hidup kan
"jap jap... Kau nk g mne? " intan menyoal aima.
" nk gerak la.. K dian kawen dekat surau r&r nie.. Xkn? " aima pndg intan hairan.. Xkn dian kawen sni.. Biar betol dian nie. Kepalnya diketuk intan.. "aduhh skit laa intan.. Benak aq nie. " dia menggosok gosk keplenya..
" ape yg kau mkn pg tdi mia.. Yg jdikn kau benak mcm nie.. Kite tggu geng2 lelaki laa... Sufi ade.. Ermmm.. Izzul..kamal..syafiq.. Naufal.. .Spe lagi e? " intan berfikir.. Dia sje nk suh aima berckp..
" xbleh k kite gerak dlu.. Nnti lmbt laa weh.. Aq xnk terlepas detik dan sgt2 bersejarah bff aq.. " aima membuat muka.. Dia melilau mencri kelibat yg dimaksudkn intan.. Bkn ape.. Kalau bleh dia xnk jmpe makhluk allah sorang lagi tu..
"kau jgn nk mengada ok.. Awal lg nie.. Bru pkul 10.. Lg pon.. Hri nie mjlis akd nikah je.. Esk bru bersanding kn.. Kee.. Kau tkot..? " intan menduga.. Hahah.. Mcm laa aq bdoh sgt mia..
" erhhh!! Kau jgn nk perli2 aq e intan.. Aku luku kau kn.. Aku nk tkot ape.. ?" aima pndg keluar tingkat..
"eleh.. Kau jgn buat hal nk blik e mia.. Dia pon kwn dian jgak tau.. Kau jgn nk maen2.. " _intan_
"ape pulak... Xde hal la.. Aku ok je.. " aima memandg kelibat kwn2 nya yg lain.. Dan matanya terpandg seseorg. Aduh.. Asal laa dia nie ad jugak.. Nk buat ape datg kat kereta aq. Tggu je la dlm keter.. Cermin pintu sebalhnya diketuk..
" dah jom.. Wehh.. Mia.. Zaiyen naik ngn kau e.. Zaiyen sorg je.. Lg pon aq bwk adik aq nie.. " izzul bertnya aima.. Aima melopong..
Dalam hatinya.. ' asal lakk.. Bapak arh.. Kereta xde k ape.. Kereta punya byk.. 'tpi syg. Tu dlm hti je laa.. Mne berani dia keluarkn suaranya.. Last sekali yg keluar dri tengkoknye ade la..
YOU ARE READING
The Price Of Love (tamat)
RomanceKu aima nasymia hanya gadis biase.. Dia disayangi oleh semua orang yg berada disampingnya.. Dia menyangka.. Bahagianya akan berterusan... Tapii. Tuhan menguji makhluknya dengan pelbagai cara.. Mengikut kemampuam hambanya.. Sungguh dia merasa...