Zaiyen merenung manusia yg didepannya..
"kau nk ape jumpa aq? " kasar...
"kau dh trima kan gmbr2 tu? " handry tersenyum sinis..
"so what? Lgi pon tu dekat cafe dad aq.. Ape aku nk hairan? "
"kau dh ade elly kan.. Knpe nk dia lgi? " handry bengang..
"aq dgn elly xde ape2.. Aq anggap dia adik.. Kau pun thu erry.. " dia merenung ke jalan..
"tpi aq nk mia.. Dri dlu lgi.. Dia mmg patot jdi hak aq.. Knpe kau nk mainkm prasaan dia.. "
"aq xpenh mainkn perasaan Dia laa.. "
"abis tu.. Kau mainkn perasaan adik aq k? " zaiyen mengeluh.
"ape kau merepak nie erry.. " dia mls nk. Melayn mamat psyco dpn dia nie..
"aq thu kau x sntuh lgi dia kn.. Kau thu x.. Yg aq dh sntuh dia mse sekolah dlu.. Dia pernh jdi hak aq dlu... Xkn kau x thu dia mcm mne dlu. So biarla aq ambk ape yg jdi hak aq.. " zaiyen menggenggam penumbuk..
"aq x kesah laa dia bekas kau k ape k.. Yg penting dia hak aq.. " dia bengang.. Zaiyen menuju ke kereta dan menghentam tgnya ke stareng kereta..
'jdi mmg btol la ape yg elly ckp. Kau dh kne sentuh dlu.. Aq percye ckp kau mia. Tp... Knpe kau xpernh jujur.. Aq trime kau seadanya.. Tpi... Knpe kau xjujur'dia memandu pulang ke rumah... Dia melihat kereta mia terparking dirumah.. Sedangkn handry thu mia blik hri nie... Aq suami dia pun dia x bgtau..
Zaiyen masuk dedalam rumah.. Dia melihat tv xtertutup.. Zaiyen menuju kearah ruang tamu.. Dia melihat mia tidur berselimut.. Zaiyen menuju kearah mia. Pipi siterinya diulas..
Badan mia diangkat ke blik.. Dia meletakkn mia ke katil... Kain selimut tdi dibuka untuk gntikn dgn kain selimut yg ade di katil mereka..
Tangan nya serta merta berhenti melihat badan mia yg terdedah..
What.. ?
Zaiyen menggigit bawah bibirnya.. Aduh.. Mia.. Kau knpe pkai mcm nie.
Paha mia yg terdedah diulas lembut.. Mia terjaga..
Lantas menepis tgn zaiyen. Kain selimt ditarik tapi zaiyen pantas mencampkkn nya di bawah.
"iyen.. W.. What are you doing here..? "mia tergagap..
"knpe seksi sgt nie.. Sje nk gode iyen k? "tgnnya mengulas lembut ke pipi mia.. Mia cuba bgn tpi badannya dihalang oleh zaiyen..
"please.. Mia nk salin bju.. "
"knpe? Suami sndri tgok xbleh? " muka zaiyen dipndg..
"bukan awk blik esok k? " tgnnya masih menjtuhkan bjunya ke bawah bila dia rase bju yg dipakai sedikit ternaik..
"knpe keluar dgn jantan tu x bgtau..?" mia mengalihkn pandgn ke arh lain..
"bile mase sy kuar dgn dia? " dia jdi bengang..
"so btol la.. "zaiyen berbaring di sebelah mia.. Tgnnya memeluk badan mia dan merapatkan muka mia ke arahnya..
"ape yg btol.. " suare mia makin perlahan.. Tgn zaiyen mengulas lembut belakng badan mia semakin atas.. Dan..
"iyen.. What are you try to do.. ""to prove something" terus mulut mia diciumnya.. Mia menolak.. Tpi zaiyen meneruskn.. Dia mncri titik kelemahan mia.. Sehinggala mia terbuai dgn sentuhannya.. Zaiyen tersenyum..
Sampai laa satu tahap.. Mia mengalirkan air matanya.. Dan zaiyen terkejut...
"sayangg.. Iyen igt.. " muka zaiyen jelas terkejut.. Wajahnya ditunduk memndg ke arh satu tempat.. Tgnnya menyentuh disitu.. Dan diagkat..
Darah??
Mia hanya memalingkan muka nya kearah lain dan menitis kan air mata.. Sakit yg teramat sgt dia rasakn saat nie.. Rela dalam pakse.. Ape mksdnya..
YOU ARE READING
The Price Of Love (tamat)
RomansaKu aima nasymia hanya gadis biase.. Dia disayangi oleh semua orang yg berada disampingnya.. Dia menyangka.. Bahagianya akan berterusan... Tapii. Tuhan menguji makhluknya dengan pelbagai cara.. Mengikut kemampuam hambanya.. Sungguh dia merasa...