bab 27

22 0 0
                                    

Aima berjaln menuju ke kerata milik zaiyen.. Zaiyen dh tersengih sengih memandang nya..  Menyampahnya..  Tibe2 perasaan menyampah kpde zaiyen mse zaman sekolah dlu datang blik..  Aima hanya menjeling ..

"aikk.  Tdi ckp x nk hntr iyen blik. " zaiyen buat muka nakalnya.. Badanya disandrkn ke kereta.. Cermin mata hitamnya di turunkan..

"jgn nak perasan e..  Mama yg suruh org hantr..  Dh..  Tggu ape lgi.  Bliklaa" aima memeluk tubuhnya sambil memandg zaiyen yg lebih tggi dri nya..

Zaiyen berjalan rapat ke arah aima..  Badan aima ditarik dan disandarkan kereta nya.  Tgn kirinya diletakkn di kereta..  Tpi ats skit pada kepala aima...

"isteri iyen nie kn..  Kecik je..  Budak kecik" zaiyen mencuit pipi aima..  Keningnya dinaikkan..  Aima tergaman..  Hensem... Erhhh!!  Noo!!  Big no!!  Hensem ape. Mcm...  Er. Ha!!  Macam belacan.. 

"dah laa..  Xpyh buat drama astro ria dkt sni boleh x.. K. Long tgok tu.. " aima memuncungkn mulut menunjuk ke arah kak longnya ygdh tersenyum senyum..

"miaa!!  Stopp!!  Jgn gerak!!  "zaiyen tibe2 serius..  Aima diam..  Mulutnya masih memuncung..  Zaiyen mengeluarkan telifon dann

Klikkk
Klikk!!

Aima terdiam..  Zaiyen mengenyitkan mata dan terus masuk ke kereta..  Ketawa menggeleng kn kple..

Aima bengang..  Dia terus menyepak kereta milik zaiyen..  Zaiyen berlalu melambaikn tgn..  Aima cuma termenung melihat kereta zaiyen pergi.. Knpe kau msti ulang balik kenangan kite dulu iyen..

"k. Ngah...  Xkn dh rindu kot.. " amran menyampuk dri belakng.. Aima mengenggam penumbuknya..

"ammm!!!  K. Ngah x abis lagi dgn am!! " aima mengejar amran dan menarik narik rambut amran...

Esoknya..  Majlis berlangsung di rmh zaiyen dgn lancarnya..  Sgt2 besar..  Aima duduk di kerusi tetamu melayan kawan kawannya...

"thanz korg..  Datang jugak.. " _aima_

"mesti laa datg..  Geng kite yg paling hot..  Paling bongok dulu kawen wehh..  _syafiq_

"yang paling aq terkejut dia kawen dgn pkwe zaman sekolah weh"_sufi_

"hahahahha..  Dhlaaa korang..  Aima..  Tahniah e..  Take care laa hubungn korg nie.. " _kamal_

"yup..  Aku happy sgt tgok korang happy mcm nie"_dian_

"happy?  Eermm. Inshaa allah" muka sahabat sahabat nya dipandg..  Boleh k aq happy..  Cinta nie mcm dh xde untuk dia.

"mne zaiyen mia?" aima meliht ke arah naufal yg bertanya.. Aima menunjukan mereka satu sudut.. Dimana dia melihat zaiyen melayan tetamu bersama elly?  Aik.. Elly yg duk berkepit dgn zaiyen..  Kehulur ke hilir.. 

Spe yg kawen dgn kau nie zaiyen..  Spe..

"minah temper tu buat ape dkat sni?" _intan_

"dia berangan majlis dia dgn zaiyen mybe. " yang lain tergelak..  Aq sendri pelik..  Knpe zaiyen xmmpu menolak elly..  Pdhal boleh je pggl aq yg duduk melepak dkt sni.  Nie dibiarnya elly yg sesekali menarik tgnnya..  Ermmm..  Ape hubungn dia dua org nie..

Tibe2 mata zaiyen beralih ke arah aku yg memerhatinya..  Aq memandg zaiyen yg menolak tgn elly yg sedang memegang lengan nya..

Elly memndg aq dengn jelingn yg tajam.. Hurmmm.. K diorg nie masih ade ikatan... Xkan aq kne madu kot nnnti..

"mia..  Kiteorg blkk dlu ye.. Ank aq dh mengntok nie" dian menegurku yg mengelamun..  Aq berslam dgn nya..

"mia..  Sabar ok...  Jgn risau..  Zaiyen xakn duakn kau..  Masalah nie akn selesai..  Kalau zaiyen berani sakitkan kau..  Bgtau kiteorg. " aima hanya mengangguk dan tersenyum.. 

The Price Of Love (tamat)Where stories live. Discover now