Pintu yg diketuk dibuka perlahan lahan.. Muka kawanya kamal dipandg dan berlalu masuk.. Kamal yg berjalan ke arahnya dibiarkan.. Pintu tertutup..
"kau buat ape dekat sni zaiyen.. Kau ptot ade dgn mia sekarang.. " kamal duduk didepan zaiyen.. Muka zaiyen yg x terurus dipndg..
" dia xnk jmpe aq pon.. Kau thu.. Setiap kata2 yg keluat dri mulut dia. Mcm bunuh aq.. Bunuh aq scre perlahan.. " kamal tergelak dgr ayat zaiyen.
" jdi kau sggp hilang dia k? "
" dri dia bnci aq... Baik aq hilang dia.. "
"kau knpe bodoh sgt ha.. Aq ingt aq yg bdoh dlm bab2 cinta nie.. Tpi kau lgi bdoh.. " muka zaiyen yg menunduk dipandg..
"kau xakn fhm.. Nie je cre nk bg dia selamat.. Nk bg dia bahagia... Nie je caranya.. " semua org xakn fhm kamal.. Aq cme nk btolkn keadaan.. Btol kn keadaan aku dan mia..
" atlist pergi laa lawat arwah abg ipar kau.. " zaiyen terdiam.. Nmpk mcm tersentak..
"ap... Apee kau merepek nie?"kamal lgi laa terkejut..
"kau.. Xthu k weh.. Kau jgn nk buat2 xthu la..! " kamal jdi bengang..
"aq sumpah aq x thu.. Kau jgn ckp.. Abg..abg awin.. " muka kamal dipandg...
"aq ingt kau thu.. Aq ingt kau sngaje xnk datang.. Abg awin dh xde weh.. Mia lemah sgt2 saat nie.. " zaiyen meraup wajahnya.. Nmpknya permainn dh semakin rumit..
"knpe bleh jdi mcm nie.. Aq thu abg awin skit.. Tpi kn dia mkn ubat. Ikot rawatan semua.. "
Ya allah mia.. Iyen dh jnji nk smbuhkn abg awin.."aku xsdp hti laa weh.. Aq rse mcm.. Ade bnde x kne.. " muka zaiyen dipandg.. Zaiyen ade sorokkn sesuatu k dri aq..
"elly.... Dia... Dia ugut aq.. Kalau aq. Dekat dgn mia.. Dia akn siksa mia.. Aq tkot... Nie salah stu plan dia mal.. Aq kn ade jmpa and pujuk mia hri tu... Aq sgt2 tkot.. Sikit je aq melangkah dekat dgn mia.. Msti ade bnde yg elly rncg.. " akhirnya..
"shitt.. Aq dh agak.. Knpe kau x crta awl2.. "
"ape kau bleh buat. Ape kite bleh buat.. Kau thu aq x mmpu nk lwn dia.. Aq xmmpu nk lawan elly.. "
"kau knpe weh.. Mia bini kau.. Elly tu bkn spe2 pon. Tlg laa bgn.. Bgn dri semua nie.. Dri dlu aq ckp.. Elly tu gile.. Jgn sbbkn keluarga dia byk sgt buat jse dekat kau.. Lau jdi mcm nie..! "kamal bengang.. Knpe zaiyen selalu bersikap mcm nie..
" aku lemah.. Aq x sekuat mia.. Yg mmpu hdp kehilangan... Aq sggp buat ape je.. Asal aq x rse kehilangan tu.. " air mata nya jatuh.. Kamal hnya memandg..
***********
Intan merenung mia yg termenung..."mia.. Knpe kau buat zaiyen mcm tu.. Pdhal kau thu.. Elly perangkap dia.. " bahu mia disentuh..
"aku terpakse... Aq terpakse.. Kalau x.. Dia skit.. Kalau x.. Dia akn pergi dri hdup aq.. Bkn dri hidup aq je.. Dri semua nie.. "mia tnduk.. Air mata yg sedari tadi mengalir dibiarkn..
" abaikn ugutan dia mia.. Ckp2 laa kau buat zaiyen tu skit.. Lau nk ulang blik k bnde yg kau dh buat zaiyen dlu.. "
"biar laa.. Asalkn aq thu dia masih ade dlm dunia nie.. Asalkn aq thu dia msih sihat... "
"walaupun x bahagia.. "
"dia akn bhgia klau dia bg peluang dkt elly.. Mcm aq bg peluang dkt arwah iz.. "intan gelak sinis..
"jgn nk bohong aq laa mia.. Kau xpernh bg peluang dkt iz.. Aq thu tu.. Jgn nk bohong aq.. Dgn semua kwnw kau dlu mmg kau bleh bohong tpo bkn dgn geng2 kite..! "tegas..
"blik laa rumah suami kau.. Atlist kalau dia mati pon.. Kau smpat mintak ampun dgn dia.. Dia suami kau" mia menyeka air matanya..
YOU ARE READING
The Price Of Love (tamat)
RomansaKu aima nasymia hanya gadis biase.. Dia disayangi oleh semua orang yg berada disampingnya.. Dia menyangka.. Bahagianya akan berterusan... Tapii. Tuhan menguji makhluknya dengan pelbagai cara.. Mengikut kemampuam hambanya.. Sungguh dia merasa...