bab 8

34 0 0
                                    

Zaiyen termenung melihat gelagat org yg lalu lalang.... Dia menunggu ketibaan keluarganya yg melawatnya di paris..  Dh  hambir 2 thun dia disini..  Dan ini adalah tahun akhirnya..  Setelah dia pulang ke malaysia dia akn menetap di k. Lumpur..  Dia sengaja mengmbil kptusan seperti itu.  Dia xakn kmbali ke terengganu..  Sdah xde ape2 yg perlu dia tggu di sana.. 

"abgggg!!!! " zaiyen berpaling..  Tersenyum melihat adik kesayangan nya..  Rndu betol dia dengan mereka semua.. 

"mummy....daddy...  " zaiyen memeluk kedua ibu bapanya..  Dan adiknya..  "jom laa..  Iyen bwk pergi rmh iyen.. " mereka berlalu...  Dan adiknya aisya x berhnti berckp..  Bercerita itu dan ini..

Sampai sahaja dirumah..  Tengku hasnah dan tengku hisyamudin berehat di bilik..  Zaiyen bersiar siar dgn aisya di tepi tasikk..  Kedinginan malm selalu dirasainya.. 

Aisya melihat abgnya duduk dibangku..  Dia menghampiri zaiyen.. Tempat duduk di sebalah zaiyen di ambil..  Tgn zaiyen dipeluk.. Dan kepalanya disandar ke bahu zaiyen..  Zaiyen hnya memerhti dan tersenyum lalu menggosok kepla adik nya.. Mnje btol aisya dengn abgnya..

"abg..  Kalau adik ckp..  Abg jgn mrh e.." _aisya_

"whaat?" _zaiyen_

"haritu..  Adik jmpe someone".. Aisya teragak agak nk bagitahu sebenarnya..  Tpi digagahkn jga..  Sbnarnya nk tgok riaksi abg ksayangan nya ini.. "adik jumpaa....  Ermmm..  Kak mia.. " aisya mengangkat mukanya..  Air muka zaiyen berubah.. Dia tersenyum hampa..

" and than?" suara zaiyen ditahan .. Rndu yg dulu mnjengah..  Sggoh dia rndu..

"kak mia sekarang nia kn abg..  Cntik sgt..  Makin cntik tahu..  " aisya menyambung..  Di pandg lagi muka abgnya.. " abg x rndu dia k? " aisya ingin mnduka abgnya.. 

" buat ape nk rndu dgn org yg x sudi dik..  Kak mia tuhh..  Dah ade pilihan hti dia sendri.. " mukanya dipaling..  Bunyi mcam kecewa..  Tpi mmg btol laa dia kcwa..

" mknenya abg rndu la nie kn..  Ade jodoh x kemana laa.. " aisya thu..  Jaoh disudut hati abgnya..  Masih sygkn kak mia..  Ape taknya..  Mummynya surh knl2 dgn ank kwn mummy dia pon xnk...

"jom balik dik..  Dh lewat dh nie. "_zaiyen_

"jom..  Ngntok dah nie..  Esok nk jaln lagi_aisya_

******************

Pagi tu aima bersiap..  Lagi seminggu final exam nk mula..  Dan lagi semggu maknanya hidup dia sebagai seorg student akn berakhir..  Pagi ini dia dan kwn2 jnji nk study sme2..  Study sampai muntah hijau.. Hahah

" weh..  Laparr..  Weh laparr. " aima merungut..  Mukanya dimasamkn..  Tibe2 kepalanya di ketukk..  Sape lagi yg berani ketuk kplenya kalu bukan abg dani.. Dia mengharapkn abg dani..  Sebab..  Akhir2 nie dia perasan abg dani mcm jaoh sgt dengan dia.. 

"sakitt laa wehh..  Brani kau ye.. " dia memarahi syuk.. 

"eleh...  Kalau sir dani yg buat..  X delaa marah2.. Weh.  Mne sir dani kau..  Lme btol aq xtgok kau melekat dgn dia.." aima tnduk..  Btol tu..  Mne pergi nya abg dani e..

"nah..  Mkn..  Lps tu smbung study..  Ingt..  Kalau dpt anugerah dekan abg belanje semua.. " aima terus berpaling..  Abg danii!!

"abgggg!!!  " mereka menjerit..  Aikk..  Asal semua pggil abg nie. "sirrrr?!!" Semua bersorakk. Dani ambk kerusi dduk di sebelah aima..

Aima pndg dani x puas hati..

"mne abg pergi..  ?" _aima_

" ade masalh family skitt dik.. " dani pandang aima..  Lamee..  Dia tersenyum..  Aima pelik..  Ade sesuatu yg dani rahsia drinya..  Xpelaa.  Nk rahsia sgt..  Xkesah pon..  Bkn ade kaitan dgn dia..

The Price Of Love (tamat)Where stories live. Discover now