bab 19

32 0 0
                                    

Aima melangkah keluar dri kapal terbang tersebut..  Dia berjalan keluar dri balai berlepas..  Bagasi nya ditolak cermin mata hitamnya dibuka..  Beg gals dibetulkn..  Dia pandg sekeliling... Nafas ditarik..  Hyee malaysia..  Im backk...

Dia duduk di kerusi yg disediakn.. Telifon bimbit dikeluarkan..  Simkad dimasukkn..  Dia mendail seseorang . Matanya melilau mncari sesuatu.. 

Yess..  Kfc..  Rindunya..  Mkn dlu laa..  Lapar nie.. 

Aima berjalan laju..  Tiba2..

"aduhhhh...  " bahunya dirempuh seseorang..

"maaf cik..  Sory2..  "

Aima menunduk mengutip kertas yg bertaburan..  "xpe..  Slah sy. " dia bgn dan mukanya diangkat..  Masing masing terpaku..  Diam..

"aima....  "

"bie...  Syg nk... "ade seorg perempuan menyampuk.. "aima....  Ya allah aima.. " badan aima dipeluk.. "lmenye x jmpe kau ma"

Aima masih memndg lelaki didepnnya. 

"shahir... Kau... " aima terdiam.. 

"jom kite minum..  Lepak2..  Aq belanje kfc ye.  " perempuan itu memotong.. 

Aima hanya menurut..  Shahir hanya tersenyum..  Mereka dudk bertentangn..

Aima pandg shahir dan sue.  Dan tersenyum..  Xsgka.. 

"kau kawen k dua org?  "aima agak terkejut sebenrnya..  Lgi pon dia tgok sue mcm mengndung..

"yup..  Dh nk msk setahun dah..  " _shahir_

"tahniah laa korang..  Kawen jgak akhirnya..  "_aima_

"alhamdulillah...  Aima..  Aq mntk maaf e..  Psl yg dlu2.. " _sue_

"hahahaha..  Xde hal laa..  Aq dh maafkn korg..  Lgi pon korg kwn aq..  " aima ketawa.. Dia bahgia tgok kwn2 dia bahagia..

"kau dari mne sbnrnya. Byk beg niee.. Bru blik malaysia k? " shahir bertanya hairan..  Byk sgt barang aima..

"aku dri uk..  Belajar..  2 thun aq duduk negara org.. " aima memndg ke arah lain..

"owhhh..  Dgn iz k?  Tpi mne dia..? " shahir bertanya. Aima diam.  Menunduk..  Ini laa penyebab dia x nk blik malaysia.  Tpi dia thu..  Dia kne hadap bnde nie..

"ha ahh.  Kau dh kawen kn dgn iz..  Xkn lme sgt bertunang.. "sue pndg muka aima yg sedikit berubh..  "aima..  Knpe nie?

"iz..  Dia... Er... "suaranya tersekat sekat.. "iz dh xde..  " suara aima ckp perlahan tpi masih mampu didengar.

"madsud kau? " shahir memndg aima..  Xkn iz tgglkn aima...  Xmgkin..  Dia thu mcm mne iz sygkn aima..

"arwah dh meninggal..  2 tahun yg lalu..  Excident.. "kepalanya di tunduk dn tersenyum hampar ke arah dua sahabat nya.

"innalilla... Ya allah..  Maaf aima..  Aq xthu..  "_sue_

"xpe... "dia hanya mampu senyum

"jadi kau xsempat kawen dgn arwah pon k? " shahir bertanya..  Aima hanya mmpu menggeleng.. 

"dia tggalkn aq 1 bulan sebelom majlis kahwin kiteorg..  " aima menarik nafasnya dalam dalm... Dia kne kuat.

"maafkn aq aima.  Aq xde saat2 kau lemah..  Kau kuat ye aima..  Mesti ade yg lebih baik dri dia.. " shahir bersuara..

"aq dh ok..  Lebih baik..?  I dont think so.. "aima menggelengkan kepala..  Xde yg lbh baik selain arwah..

"inshaa allah ade aima..  "_sue_

The Price Of Love (tamat)Where stories live. Discover now