bab 43

28 0 0
                                    

"juee... "
Julia menuju ke arah katil mia..  Direnung muka gadis tersebut.. Air mata nya jatuh saat dia melihat air mata mia jatuh... Tgn mia digengam..
"mia..  Kak jue akn tlg mia..  Kak jue dh jnji dgn arwah kak tasya..  Kak jue akn tlg...  Jgn tgglkn kak jue..  Kak jue akn buat ape je untuk tolong mia.. " dia pandg zaiyen yg terduduk..

"zaiyen..  Aq akn tlg selamatkn mia.. Nie permintaan arwah kak tasya.. " semua dlm blik tu..  Yg knl nme yg disebut oleh julia tdi meamndg hairan..

"ape dh jdi pde kak tasya.. "dia menghmpiri julia yg menangis..

"kite xde mase.. Nnti kak jue crita..  Now..  Zaiyen.. Kau kne ikot aq..  Ade bnde yg aq nk bincang..  " zaiyen bgn mengikut julai ke bliknya..

******

"hanya ade satu cre... Tpi xbleh buat di malaysia..  Hanya boleh buat di dubai... Tpi aq mntk satu dgn kau..  Kau  kne berkorban untuk nie zaiyen.. Sggp? "

"ape jee aq sggp.. "

"kau kne uruskn dua manusia nie..  Kau xbleh ikot aq bwk mia ke dubai..  Terlalu bahaya kalau handry dan elly thu..  Kau kne stay..  Sekarang semua igt mia dh mati..  Aq terpkse palsukn kmatian dia..  Kau jgn risau..  Aq bkn penjenayah..  Aq polis..  Aq bleh buat..  "

Zaiyen diam...

"aku sggp... Aslkn dia hidup..  Sedar..   Berape thun pun aq akn tggu jue.. Aq sggp.. "air mata nya jatuh..

"sabar zaiyen..  Kau buat untuk mia kn.. Aq buat untuk dia.  And untuk arwah kak tasya yg dia handry dh bunuh.. Aq terpkse menyamar jdi dr peribadi keluarga dia..  Aq polis..  Kak tasya dr..  Kau thu..  Video tu bkn btol...  Kak tansya sebenanrnya yg dlm video tu..  Arwah kak tasya mintak maaf dgn korg..  "

"aq mntk maaf jue..  Bile kau nk bwk dia.?. "

"malm nie"

"whatt? "

Dan akhirnya zaiyen mengalah..  Jika benar ini yg terbaik untuk isterinya... Aq akn berkorban..

"jue..  Aq ade rmh di dubai..  Ambk kunci nie..  Selagi kes nie x selesai kau jge mia untuk aq..  Tq jue..  Kau sudi tlg aq.. " zaiyen memndg ke dlm anak mata julia.. 

"aq buat ape yg patot..  Lgipon korg mmg berhak bahagia..  Korg mmg patot bersme..  Mia mmg layak untuk kau..  Bkn aq..  Bkn elly.. " kunci dicapai.. 

Zaiyen memerhati kapal terbang yg berlalu..

"jge dri syg..  Biy tggu dkat sni... "  bahunya ditepuk..  Jom..  Kne selesaikn bnde nie dgb cepat..

Topi dipakai..

"untuk kali nie..  Aq xakn maafkn kau elly.. Handry..  Xakn..! " sungguh dia sakit..  Sakit melihat setiap penderitaan isterinya.

2 tahun berlalu..

Zaiyen dan darlan merenung dua org yg duduk dikerusi dihadapannya.

Pang!!!

"aq bg peluang dekat kau pergi serah dri..  Atau kau mmg nk aq pakse kau.. ? Heret kau..? ? " zaiyen menampar pipi handry..  Handry hanya tersenyum sinis..

"kau yg patut mintak maaf dgn aq..  Kau rampas dia dri aq..  Kau penyebab dia mati!!  Tpi kalau kau mintak maafpun..  Jgn harap aq nk maafkn!  " muka zaiyen yg dekat diludah..  Zaiyen meraup wajahnya.. Penumbuknya dikepal..  Darlan menyentuh bahu adik iparnya... Muka kusut di renung.. Dia fhm.. 

"dlu..  Kau hampir rampas maruah dia..  Kau jatuhkn maruah dia.. Aq bodoh mse tu percayekn korg..  Terutama kau elly..  Aq percyekn kau.. Tpi knpe kau buat semua nie.. ? "mukanya dipaling kn arah elly yg menunduk..

The Price Of Love (tamat)Where stories live. Discover now