"aminnnnnn....."
Sayu....
Sedih....
Kecewa.....
Segala kenangan yg pernh bertakhta dihatinya... Terbayang... Surat pemberian handry dipandg sepi.. Helain itu dibukanya...
Assalamualaikum...
Ku aima nasymia... Seindah nme... Yg permh bertakhta dihati abg... Saat mia bace surat ini.. Mgkin abg masih dalam tahanan... Menanggung sgala dosa yg pernh abg buat...Maafkan abg mia... Abg terlalu byk dose dekat mia... Abg thu... Kehadran abg dlm hdup.mia.. Adalah punca sgla penyiksaan yg mia rasa saat ini... Tujuan kiriman ini bukan cuma untuk menyampaikan kta maaf dri arwah elly.. Tpi untuk pengetahun mia yg mgkin xpernh thu sblom nie... Elly jadi mcam tu.. Sebab abg.. Bukan sbb mia dan zaiyen... Dia merupakan sbb abg yg terlalu sygkan mia.. Abg yg terlalu ingin memiliki mia... Abg thu mia.. Itu bukan dinamakn cinta..mia... Arwah..dlu.. Saat abg merancg sesuatu yg buruk untuk mia... Dia xpernh stju.. Tpi abg yg hasut dia... Zaiyen xpernh bersalah... Abg thu.. Abg tak layak dimaafkan.. Xpe mia.. Jgn maafkan abg... Nie blsan yg abg kne trima.. Btol mia.. Abg xpernh sntuh mia.. Dan mia pon thu itu.. Abg xpernh tpu yg dri dlu.. Abg cintakn mia.. Abg sygkan mia... Abg cbe buang perasaan tu.. Tpi smpai k saat ini pun abg xmmpu... Hduplah dgn sgla ketengn yg mia hrapkan slama ini.. Abg janji... Abg xakan sesekali... Gngu hdp mia... Tlg sampaikan salam kpde arwah elly.. Arwah ayuni.. Arwah darwin... Dan org yg pernh bertakhta di hati abg satu ketika dlu.. Iaitu.. Arwah tasya....Air mata yg jatuh diseka....
"elly... Aq datang nie.. Maaf lambat... Aq maafkan kau elly.. Kau sahabat aq... Tenng laa kau kat sane ye elly... Dan aq mntak maaf...." dia bgn dri duduknya.. Tikar digulungnya... Kereta yg diparking diluar kawasan perkuburam itu di tujunya...
**************
Rumah agam yg tersergah indah itu dipandgnya dri kereta.. Tiade siapa yg thu kepulangan nya hari ini.. Tiada siape yg thu... Kehadiranya...
Mia mmbetulkan cermin matanya .. Langkah diatur.. Menekan loceng pintu pagar rmh tersebut... Kelihatan seorg perempuan keluar dri rumah tersebut... Bukan org gaji rmh momnya...
"nyari siapa buk.?"
" zaiyen ade?" xthu knpe... Itu je yg terlintas dalam benaknya..
"tuan zaiyen dah k pjbt buk... Maaf ya buk.. Ibu ini siapa..."
"tuti....!! Sape tuh..." suara perempuan tua kedengaran di belakang.. Mia berdebar.. Kplenya ditnduk.. Ya allah...
Puan zainun terus memandg gadis yg menunduk itu.. Sekali pandang sahaja.. Dia dapat kenal... Jantungnya semakin berdebar.. Saat mia mengangkat muka.. Yg dh dibasahi air mata... Sgggh dia rindu...
"angahh........." perlahan.. Berjujuran air mata seorg ibu jatuh saat melihat ank yg dirinduinya.. Puan zainu terduduk...
"mama....." mia sujud ke kaki puan zainun.. Tpi ditahannya...
"ampunkn angah mama.. Ampun kan angah.... Maafkan angah.. Mama.." dicium kaki ibu yg dh menjaganya... Ya allah.. Berdosanya seorg ank seperti nya..
"ya alllah.. Ank aq.. Ank aq dh blik... Ku!!! kak nahh!!!!! Ank kite... Ya allah.. " pua. Zainun menarik mia dalam pelukannya... Dua lagi perempuan muncul..
"ya allah.. Adikkk... Ya allah.." dan bermula lah drama air mata mereka...
Mia mengambil tempat di tengah tengah mama dan momnya.. Semua mata memandg nya.. Saat semua dpat paggilan yg mia blik.. Semua ahli keluarganya pulang ke rumah agam tersebut... Termasuk ank2 sdrenya.. Dan kamal..
YOU ARE READING
The Price Of Love (tamat)
Roman d'amourKu aima nasymia hanya gadis biase.. Dia disayangi oleh semua orang yg berada disampingnya.. Dia menyangka.. Bahagianya akan berterusan... Tapii. Tuhan menguji makhluknya dengan pelbagai cara.. Mengikut kemampuam hambanya.. Sungguh dia merasa...