Player part 10
Semua kami terkejut bdiri bha tgk tu kayu hoki. Kpla sya bpusing2 mcari max. Dia punya kayu ni. Sya pnh nmpk d blkg kereta dia. Sbb selain rugby dia mmg main hoki tu. Tem kmi blur2 tu tba2 ada org meluru dtg pg tibai c jeremy. Kecoh kami. Sya pun teriak2 sda suruh let go. Astaga maxxxx.. Knpa ko tba2 ni?? c jeremy ndak jga diam2 la. Dia pun membalas jga.. Aduii.. Benci sya bgni perangai c max ni. Teringat blk yg dia humban snowball tu ari. Bgni jga la.. Sipi2 sikit kna sya. Tem dorg btumbuk tu tba2 dtg nelson sma grace. Berabis nelson sma ben tarik tu dua org kasi pisah. C grace tarik sya dkt dia bru dia peluk sya sbb sya nangis ni. Tkejut bha. Nasib berjaya jga dorang nelson kasi stop max. Itupun brpa kali dia tlepas. Malunya sya. Suda la sya xsuka drama2 bgni ni. Sya pg tmpt max bru sya tampar dia. Ini btul2 refleks aa. Sya rindu betul sma dia tp skrg sya lbh mrh sbb dia buat hal. Lepas sya tampar terus sya jln laju2 maw pg kereta. Jauh sda sya jln bru sya igt beg sya msh dlm locker. Kunci kereta, dompet, semua dlm beg. Tpaksa pusing blk. Sya pusing sya nmpk max terus sya lari. Tp mcm biasa la. Maw lari pun dr atlet lumba lari. Dia smpi ja dkt sya dia tarik rambut sya,baru dia gapai tgn sya, baru dia pusing kasi hadap dia. Tlanggar sya d dada dia yg keras tu. Klu dia dtg cara baik td sya ggt2 sda dada bidang dia ni.. Huhu.. Rndunya sya sma dia.. Bau dia ni lg la.. Bkin sya maw peluk dia ja kuat2. Tp xblh!dia melampau ni ari. Berabis sya meronta mnta lepas. Dia peluk ja kuat2 tp sya namaw mengalah last2 dia angkat sya. Sya jd guni lg ni kali. Grace dgn nelson tggu dlm kereta max sda tem tu.
R:ko maw bawa sya pg mna jga?
M:blk la. Pg mna lg.
R:blk pg mna jga?
M:pg hotel tmpt sya stay la..
R: xpayah. Ko igt sya teda ruma? Sya maw turun.. Sya drve juga ni ari.Terus c max signal c nelson. Dia suruh c nelson sma grace ambik brg2 sya sma drve kereta sya. Dlm kereta sya maki2 dia. Dia diam ja. Tp blk2 dia maw pegang tgn sya tp sya namaw. Dia drive pusing2 mcm d sdkn dulu. Kna bawa round naik bukit bendera tembus likas drive lg smpi putatan. Sya penat sda. Maw dkt jam 1a.m suda ni. Sya kasi keluar rokok bru sya smoke. Max jeling2 ja. Abis 1 btg sya bakar lg.. Abis sya bakar lg. Kali k3 sya bakar max ambik tu rokok dr tgn sya pastu dia yg pg hisap. Sya kasi keluar yg bru untuk sya. Spnjg jln bgtu ja kami.
Sya tgk luar pastu tgk muka max. Nmpk cool down sda dia. Bedarah bibir dia. Sma lebam mata dia. Sya pun tenang2 sda ni. Sya suruh dia stop d tg aru. Takut sya dia cr kuburan kasi tggl sya lg. 😂. Smpi tg aru kmi duduk2 d pasir tu.R: why did you do that?
M: who is that guy?
R: sya yg tnya dulu.
M: sya maw ko jwb dulu.
R: huh.. Dia manager sya.
M: itu ja?
R:mksd?
M:apa hubungan kamu?.
R:manager ja bha dia tu. Teda jga apa2.
M: jgn ko tipu sna. Sya nmpk dia pgg tgn ko. Ddk pun dekat2.
R: seriously max? That's why u punched him?
M: napa? Ko suka kan ada llki pgg2 ko bgtu?
R: ko rasa ko layak ka ckp bgtu sma sya? Pdhal ko tukar2 gf brpa kali sda spnjg kta couple?Sya ckp Pelan2 ja sma max. Penat kan. Xlarat sya.
M: let's go syg. I miss you…
Start sda c max. .. Mind game. Start.
R:ya. Let's go. I'm tired. I want to go home.
M: no. Stay with me. Sya tggl sna ja d hotel d gaya street. I miss you.
R: no! Ko jgn maw psiko sya tgh mlm bgni. What you did is wrong. He is my colleague and on top of that he is my manager. How am i supposed to work with him now?
M:so dia lg pntg dr sya la? Napa? Did you sleep with him?
R: what the?? Think whatever you want to think max. I'm done. You don't want to send me back? I will walk!Mcm deja-vu kan. Except this time sya betul2 jln kaki. C max kasi tggl ja sya. Dia vroom ja kasi limpas sya. Sudala bag sya c nelson yg ambik td. Tduduk sya d siring jln tu. Berabis sya menangis. Suda la sya penat dr kerja, skt ati lg bgni, kna kasi tggl lg betul2. Tpaksa jln kaki. Sya tggl d kolombong lg tu. Huhuhu…