Player part 9
Sya blk kk sma2 c abg. Nangis2 lg dlm kereta. Sepanjang jln msg2 sma c max. Sya ndak suruh dia dtg tem sya maw jln tu. Sya suruh ja c abg sggh ruma dia. Sya say goodbye dgn parents max sma adik2 dia skali. Nangis2 mamy dia. Tmbh sya karau. Telampau attached sda sya sma family c max ni. Sudala sya spend my last days d sdkn d ruma dorg. Marah c abg sma sya.. Xblh dilarang suda dia bilang. Ndak jga sya peduli. Xtaw bila sya tjumpa lg sma max sma family dia ni taw. Baru limpas bt 32 ni rindunya x alang2 suda.😭😭 smpi ruma d kk pun merajuk2 sma beliau. Kna mrh lg olh c abg. Tba2 plak perangai ko mcm ni dia blang.
Sya jmpa blk sma kwn2 sya c syikin sma emma. Dorang bawa sya cr keja sma2 sya pun join ja la. Mcm2 tmpt kmi apply.. Last2 len2 jga tmpt pggl kami. C emma dpt metro d suria. Syikin kja hotel. Sya kja d kedai kupi d 1b. Hihi.. Kmu taw la kan yg pemes kupi dia mahal tu. 1st time ni kja. Excited sya kol max bgtaw sya kja. Max pun keja. Dia tlg uncle dia d sepilok kasi mkn org utan.. Haha.. X bha. Dia kja bhgn counter tu. Tp.. X senang ati sya fikir psl max. Mst dia btukar2 gf lg tu sna. Ni kali kmi jauh, dia cr yg ganti sya untuk bawa blk cmna? Tp tem sya kol x dpt tapuk sya pnya excitement tu.
R: hello.. Dear. Sya dpt kja suda!
M:wah.. Good job syg. D mana la?
R: sni kedai kupi mahal. Teda d sdkn.. Dear taw ka tu? Hihi
M:haha.. Igt org ni noob ka? Tau la bha..
R: mana taw dear xtaw kan.. Hihihi..
M:hehe.. Syg. Dear ada gf bru suda sni.
R:ah? Pardon me?
M: syg teda di sni kan.
R: seriously max?.
M: don't Worry. I'm just having fun. Dear xbuat lbh2 jga. I miss you bha..
R:max.. Please. Ko miss sya tp ko mencari gf baru? Sudala sya kta jauh. Ko start lg buat perangai.
M: ko? Max?
R:ko expect sya dear2 ko lg dgn perangai ko ni? Baru kijap jauh terus mencari lubang lain?
M: haha.. Syg.. Mcm x biasa seja bha. Dear maw kasi ilang rasa bosan ja bha. I will not fall in love with someone else other than you…
R: did you just say you love me?
M: of course I love you syg. Kalau ndak cmna blh sya tahan couple lama2 sma syg?Baiklah. Sya cair. Lepas sya jauh suda bru la dia ckp dia love sya. Hmm.. Pttka sya kasi biar ja dia pnya perangai tu??
R: i love u too.. But max. Can't you try to be loyal? Pity me bha.
M: i only love you bha syg. Don't Worry ok. Better lg drpd dear pura2 loyal pdhal psg byk2 kan.
R: hmm.. Maybe...sudala. Sya tdur dlu. Bsk start kja sda ni. Take care. Kirim salam mamy.
M: ok syg. Take care. Dream of me.Ndak jga sya tertidur mlm tu. Excited bsk maw kja. At the same time sya skt ati sma c max. Hmm…
>>>>>>>>>>>
Sya start kerja suda.. Awkward.. Maw byk interact sma org. 1st week sya berabis maw kasi biasa sbb maw ckp and involved dgn semua org. Sya blk mengadu sma mamy sya berabis kna kasi ktwa. Tu la.. Xsuka begaul Dia bilang. Max ari2 call.. Dia la bg smgt untuk sya kja. Yg sya mls tu klu kol ada seja psl gf bru dia.. Menyampah. Grace pun slalu texting sma sya. Dia pun d kk tmpt kakak dia. Kakak dia suda kawin tggl d kk.. Ada saloon sna d kg air. Dia maw dekat2 sma nelson.lama sda dorg pjj.. Hehe.. Blk2 dia suruh sya kasi tggl c max skli sya bgtaw c max ada gf bru lg. Sya tukar topik ja. Mls sya maw layan dia klu dia ckp bgtu.dia x kenal max mcm sya. Dia bawa hang out slalu tp blum ada masa lg maw kluar sma dia.. Nnt la..
Dkt 3bulan sda sya pjj sma max. Dia pun never fail to contact me everyday. Call, texting, and yg baru ni fb.. Hehe.. D tmpt kja sya ada 1 org tu nama dia jeremy. Bru dia ni manager. Sya under dia. Kja dia cr gaduh ja sma sya. Apa ja sya buat ada ja dia maw komplen. Ada ja yg dia xpuas ati. Ada 1x tu sya buat sandwich dia bediri smbl ketuk2 jari dia d tepi sya.. Lepas suda siap trus dia kuat ckp salah dpn kwn kja yg lain. Itupun susah ka dia bilang. Cisss… ko igt sya lahir2 buat sandwich ka? Yg plg bikin sya geram dia pg teriak sya dpn cust sbb sya slh buat minuman ja. Sktnya ati sya ari tu. Stress sya keja sma dia ni. Tem kja ni sya jd heavy smoker. Sbb stress sma c jeremy ni la. Smpi la 1 ari ni sya bru blk dr rest jd sya tgk jam ada 10min lg. So sya kluar la pg smoking kijap. Tmpt sya smoking tu d luar kedai ja bha. Tgk dr dlm pun nmpk tu sya bdiri d luar. Tba2 dia keluar teriak2 pggl sya suruh masuk. Sya bgtaw la rest sya ada lg 10min. Dia ndak puas ati jga dia suruh juga sya masuk. So sya pun masuk ja la. Sya buang ja rokok yg xabis tu. Bru 3 puff kali aa sya tarik. Masuk dlm ja dia suruh sya pg cuci piring. Pdhal ada dlm 3 biji ja cup sna. Tp sya mls bgaduh sya cuci ja la. Dia bediri d sblh sya. Pastu dia cek cup yg sya cuci tu. Dia suruh sya cuci blk. Abis tu dia cek dia suruh lg cuci blk. Maw 4x dia suruh cuci blk sya xtahan suda…
R: what the hell is wrong with you? Brpa kali suda sya cuci ni cup. Mna yg kotornya ni?
J: ko xpuas ati sya suruh cuci? Bru cup bha.pemalas juga. Klu ko namaw kja rmi lg org maw kja.
R:seriously? Dr sya start keja lg ko ni malar bertrip sma sya. Apa jga yg sya buat smpi ko benci sya?
J: sya x suka sbb ko ni sombong. Ko taw ka? Bcakap dgn colleague pun jarang. Buat kerja pun berkira. Senyum dgn cust pun ndak. Gara2 ko sya dpt complain dr hq.Sya pun ter ooooopss.. Dia kena complain gara2 sya x senyum sma cust? Ok. That's my fault. Tp pttnya bgtaw la dr awal kan. Xpyh la maw mrh2 bgni. Mcm la sya ni budak2. Tp mmg sya yg slh kan. Jd sya pun insaf kijap.
R: oh.. Really. In that case I'm sorry. Tpi sya bukan sombong bha.
J: klu bukan sombong knpa ko jarang bcakap.?ko taw ka semua partner yg kerja sma ko slalu mengadu sbb awkward asal sma syif.Partner pun mengadu? Hmm.. Slama ni dpn sya dorang ok ja. Rupanya d blkg dorang complain plak aa.. Huhu. Blk tu sya call max tp dia xsambut. Sya text pun dia xreply. Terus sya call grace kasi crta sma dia. Sya tnya apa ptt sya buat. Ptt ka sya resign seja. C grace ktwa ja skali sya ckp gtu. Dia x suruh sya resign tp dia suruh sya heart to heart sma dorang. Trus dia crta tem d klas dulu pun mmg slalu org ckp sya sombong. Bru sya taw rupanya bgtu plak tanggapan dorg sma sya.. Sya x sombong bha. Tnya bf sya.. Hehe..ah..rindunya sma max…sya maw tdur sda dia blum lg kol2 sya.. Mna dia ni aa...1st time la bgni ni. huhu.. 😭😭..
Bsknya d tmpt kja sya pnya syif closing. Biasa klu lps closing kwn2 kja sya slalu stay2 bha bru blk. Ni kali sya join dorang. Tem ni yg closing ada c ben, c diana, pipi, sma c celia. Ada c jeremy jga tem ni. Heran dorg tgk sya join stay. Sya duduk dpn dorang, pastu sya kasi light rokok sya. Bru sy nmpk btpa awkwardnya muka dorang tgk sya aa.. Trus sya ckp apa yg sya rancang smlm. Sya bgtaw la yg sya ni xpandai bergaul. Sya xtaw apa maw crta tp sya ndak sombong. Klu dorang maw yg blh byk crta mmg bukan sya la. Tp klu dorang maw org yg blh mdengar dgn bgs mmg sya la. Max pun ckp gtu kan dlu.. Hehe.. Max lg.. Blum lg dia contact sya ni dr smlm. Mna dia ni aaaa…
Trus krik krik krik.. Dorang pun xtaw maw crta apa sma sya. Sya kasi abis rokok sya pastu kasi light yg baru. Bru sya maw bdiri trus c jeremy pgg tgn sya. Dia tarik suruh duduk. Sya pun duduk la. Tp mcm dekat btul sya pnya kedudukan sma c jeremy ni. Xbrpa sya selesa. tp dorang crta mcm biasa. Ndk sda rasa awkward tu. Lega sya. Miscommunication is bad. Hehe.. Skali tem crta2 tu tba2 hp sya bunyi. Max! Dr mlm smlm dia teda contact sya ni. Laju2 sya sambut.
R:hi dear.. Napa bru timbul ni?
M:sapa tu yg pgg tgn ko td? Bf bru?
R:ah? Bukan la. Jeremy bha tu manager sya. Eh!!! How do you know? Where are you?Tpusing2 sya cr dia. Max sya d kk?? Omg2.. Sudala sya bau ni bpeluh2 buat closing td.. Ndk la bgtaw awal2 dia dtg klu ndak blh jga bawa baju spare td. Tba2 ada benda melayang pg tempat kmi duduk2 tu. Terkejut kami semua. Nasib teda yg kena aa.. Dia melayang terkena tiang d sblh tmpt sya duduk. Mcm yg sngja maw aim sya ni sya rasa. Skali sya tgk kayu hoki. Ada bertulis MAX. Max???