Part 15

931 48 0
                                    

Player part 15

M: good morning sleepy head.  Skt ka kpla tu? Tu la minum lg byk2.

Max kiss dahi sya. Senyum2 dia duduk dpn sya.

R: why are you here max? Apa suda kta buat?
M: syg x igt? Hmm.. Betul2 mabuk la kan ni.

Syg??? Shit! Sya igt.  Sya igt dgn clear semuanya. Tp sya igt semua tu mimpi ja.  Oh no..  I slept with someone else's fiancé.  Mungkin ketara muka sya yg horror time tu,  max tunduk terus.  Senyuman dia pun hilang. Dia mrh ka ni aa? Grace bilang dia okay suda. Dia maw pukul sya lg ka ni ya? Sya genggam tu selimut kuat2 takut nnt max rentap..

M: napa ko ketakutan ni ren? I'm not going to hurt you.  Not anymore. I have changed now. And last night i asked for your permission. I did not forced you.
R: it's a mistake max.  It's a big mistake . I..  I was drunk.
M: huh.. I should just stop but i just can't resist you.  I'm sorry.
R: ya.. Mmg patut pun you sorry. I know it's partially my fault. But, Eventhough sya mabuk and gave you permission,  you're getting married max. Pttnya ko loyal dgn Aurora. Omg. 
M: ren.  No no.  I'm not getting married with Aurora.  He is Mike's fiancé.
R: ko jgn maw tipu sya max. Ko yg dtg jemput dia ari tu,  dtg fitting lg,  pastu tiba2 pula ko jual nama mike. Ko msh ndak berubah kan. Dulu masa kta sama2 pun ko suka sleeping around . Skrg ko suda maw kawin ko msh buat bnda yg sama.  Tp ni kali lg teruk.  Ko pndi menipu suda kan. Drpd ex-gf ko downgrade sya jd one night stand ko mcm pmpn2 yg suka ko dulu kan?
M:enough ren!

Terkejut sya max kasi tggi suara.  Terus mcm terbayang2 sya apa dia buat dulu.  sya tgk max ttp mata dia smbl tarik nafas dia. Pastu dia hembus pelan2 baru dia buka mata.  Dia tgk direct pg mata sya.

M: sya tau sya jahat ren.  Tp sya try my best to fix myself.  And so far,  i have succeeded .  I'm sorry sbb buat bnda yg xpatut dgn ko.  The past and the present.  It's okay if you don't want me back but please jgn hina sya.  Usaha yg sya buat untuk sembuh bukan sikit ren.  I understand if you hate me.  I will go.  I'm sorry.

Max pakai baju dia lepas tu dia terus keluar.  Napa sya rasa bersalah ni ckp bgtu sma max aa.. Bcampur lg dgn rasa bersalah dgn Aurora.  Aduiii.. Apa sya ptt buat ni.

2 weeks after sleeping with max....

Hari ni Aurora dtg maw plh dress dia.  Tu ari max ja sndr kan yg ukur bdn dia.  Ada 10min lg before appointment kmi tp ni ari sya smpi awal.  Smpi opis ja sya nmpk ada kereta kak lily.  Aik? Jarang2 kak lily dtg ni. Oh no.  Dia taw ka ni sya tdur sma max.  Sya masuk dlm ada suda pulak Aurora. Dia nangis.  Omg.  Mati la sya.  Mst dorang taw suda ni. Sya mst maw minta maaf ni.  Gara2 kebodohan sya abis rosak hubungan org. Maw kawin suda lg tu. Sya pelan2 masuk,  kak lily tgk sya baru dia signal suruh duduk. Abislah sya.

L: suda la tu rara.  Jgn fikir yg bukan2.  Xkan la tunang ko curang tem dekat2 sda kmu pnya wedding.
A: ntah la lil.  Sya punya instinct kuat bha ckp dia curang.  Susah betul dia maw ada masa untuk urus wedding kami.  Semua pun sya ja yg buat.
L: mst dia ada sebab tu.  Ko suda tnya dia?
A: suda tp dia diam2 seja. Sya pun xtaw lg apa maw buat ni.

Aduii.. Semua ni gara2 sya ni kan.

R: I'm sorry kak rara.  It's my fault.  Tp sya mabuk. Sya betul2 ndk sengaja buat bgtu sma max.

Sya mst mengaku. Sya yg goda max tem sya mabuk.  Kucing mna ndk mkn ikan kan.  Biarpun patutnya c max loyal tp sya jga yg start. 

A: excuse me??Napa dgn max?apa kamu buat?
L: max? Sapa max?

Eh? Sya tgk kak lily sma Aurora,  dorang dua pun tgk sya.  Bingung2 muka dorang dua.  Sya pun bingung tgk dorang bingung.  Oo yaaa!!  Bilang Aurora tba2.

Player Where stories live. Discover now