sechs

8.4K 394 13
                                    

"Saya dah pulang!" aku membuka kasutku lalu aku susun ke dalam rak kasut yang terletak berdekatan pintu utama.

"Oh kamu dah pulang." perempuan itu tersenyum ke arahku. Dia ingin mendekati aku namun pantas aku beredar dari situ.

"Ahjumma!" laungku untuk memanggil maid rumah itu. "Nae~" dia pantas berlari ke arahku lalu menunduk sedikit. "Cik nak apa?"

"Ada makanan tak? Saya lapar ni." kataku selamba lalu menarik kerusi ke belakang lalu duduk di atasnya.

"Maaf cik. Makanan dah habis. Nanti saya masakkan. Cik nak makan apa?" soalnya membuatkan aku hilang sabar.

"What? Dorang langsung tak tinggalkan aku setitik kuah pun? Damn!" marahku dan berlalu untuk ke bilikku.

..........

Setelah siap mandi, aku pun mengeringkan rambutku. Selepas itu, aku simpan balik pengering rambut ke dalam laci meja solekku lalu mencapai krim muka dan sapu ke mukaku dengan rata.

Tiba-tiba, pintu bilik dibuka dari luar tanpa sebarang ketukan. Aku mengeluh. Sedap hati je masuk bilik orang tanpa ketuk.

"Miyoung-ah." aku menoleh. "Oppa."

Baekhyun melangkah ke arah katilku lalu duduk bersila di atas katilku, dia membuka mulut untuk mula bersembang. "Miyoung sihat tak?"

Aku mencebik lalu mengangguk perlahan. "Sihat. Cuma tak ada mood." aku memandang pintu bilikku menyampah. Serius aku tak faham keluarga aku sekarang ni. Dulu, memang aku lah paling happy, keluarga aku semua happy. Sekarang, tinggal kenangan je.

"Miyoung jangan lah stress sangat." kata Baekhyun dan menuju ke arahku yang masih duduk di atas kusyen meja solekku. Dia mengusap rambutku lalu tersenyum nipis. "Hwaiting!"

Dia mula berlalu keluar dari bilikku. Aku hanya menghantar nya dengan pandangan. "Ok..."

..........

Krekk...

Mataku perlahan-lahan terbuka. Dengan mamai, aku memandang ke arah pintu bilikku. Seseorang sedang masuk ke dalam bilikku lalu menutup pintu semula. Dia mula menuju ke arah katil.

Dalam gelap-gelap itu, aku meraba meja kecil di tepi katilku untuk mencari lampu kecil. Aku menghidupkan lampu kecil di atas meja itu.

Klikk!

"Taehyung..."

Lelaki itu memandangku dengan pandangan selamba. Dia membuka kemeja bajunya lalu merangkak ke atas katil. Dia menarik aku ke dalam pelukkannya lalu dicium dahiku dengan lembut. "Mianhae saya lambat balik."

Aku mengangguk perlahan. "Tak kesah pun. Kita belum berkahwin."

|t |b |c |

Ⓒ lelaki gila sex ↬ taehyung btsWhere stories live. Discover now