Part 6

263 12 0
                                    

" haii baby!!... alala comelnya anak dady ni..."


Sayup-sayup sy terdengar suara lelaki! Tapi mata sy masih berat lagi mo buka.

" Eddy! muka anak ko macam muka ko lah...."

Suara perempuan lagi sy dengar...nama laki sy pula kena sebut-sebut.

Pelan-pelan sy buka mata! Kabur-kabur lagi pandangan sy...

" Haii Vie...bangun sudah kau!..''

Rita pula yang datang, senyum-senyum dia. Di sebelah katil sy pula Eddy! Dia dukung anak kami...berbunga-bunga hati sy terus. Sy ingat Eddy nda peduli kami.

Mentua sama kak Annie teda pula sy nampak balik sudah mungkin dorang.

Di depan sy ada mangkuk tingkat! Mesti mentua sy yang sedia tu makanan sy.

" haii sorry Ta..sy tertidur pula..lama sudah ko sampai kah ni?'' sy tanya Rita.

" adalah dalam setengah jam..!! sy sampai saja mentua ko pun balik...!''

" Owhh...terima kasih datang lawat kawan kau ni..tapi macamana ko tau di sini ni?"

" pagi tadi sy pi rumah mentua kau! Mao pi kawan-kawan kau tapi mentua ko bilang ko di hospital, rupanya selama ini pula yang ko kasi tapuk dari sy kan Vie....."

" Maaf Ta...beginilah macam yang ko nampak sekarang!!!.." tertunduk malu sy sekejap!

" nda apa lah Vie!! Jangan lah fikir negetif ...tahniah mumy.." Rita peluk sy..!! Sempat sy berfikir kalau dari dulu sy sama Rita nda berpisah mungkin sy nasib sy bukan begini? Mungkinkah?

Sy pandang Eddy!..senyum sy tinggu tu gaya dia dukung baby kami! Takut-takut lagi tu gaya dia.

" macam muka siapa tu baby Dy.." sy bilang Eddy.

Eddy senyum..dia bawa tu anak kasi baring di sebelah sy.

Sy pegang-pegang tangan kecil dia! Ini anak sy kah? ...berkali-kali soalan yang sama bermain-main di kepala sy.

Tiba-tiba Eddy ketawa...

" Macam muka sy lah...handsome kan...." Eddy bilang.

" Hemm yalah tu..handsomelah sangat...baby girl Dy...jangan lupa......." sy jawab dia,

Berkerut dahi Eddy tinggu anak dia...yang di sangkanya lelaki mungkin..!!!

" makanya lain kali ambil tahu sikit..." bilang sy lagi sengaja kasi dia terasa! Selama sy mengandung mana pernah dia ambil tahu jentina anak dia sendiri.Tanya keadaan baby pun teda apa lagi bilang mao bermanja-manja sama anak masa dalam perut lagi.Mungkin ni anak pun baru ni hari dengar suara dady dia bercakap sama dia,

Eddy diam-diam saja..pelan-pelan dia buka tu mangkuk tingkat yang ada isi makanan..satu-satu dia kasi sedia...

" Nah makanlah...mama pesan mesti makan panas-panas !'' bilang dia.

Tiba-tiba sy rasa Eddy telampau baik pula sama sy ni hari!!! Kah sebab sy baru ja beranak jadi dia terpaksa layan sy bagus-bagus ! Atau dia buat begitu sebab mama mentua sy yang suruh...semuanya mungkin!!

***********************************************

Esoknya sy boleh balik sudah! Sy sama baby masing-masing sudah okey!

" okey mama sama baby sudah boleh balik...'' Doktor Farah doctor yang kasi beranak sy baru selesai buat check up sy sama baby.

" Terima Kasih doctor..." jawab sy.

SALAHKAH AKUWhere stories live. Discover now