Macam sy rasa badan sy berguyang-guyang kena kotak-tolak!!! otomatik sy tersedar ....tapi mata sy berat mao buka.
Lepas tu sy dengar nama sy kena panggil-panggil. Malas-malas lagi sy buka mata.
Kabur-kabur lagi sy nampak muka Eddy yang berdiri tinggu sy.
Punya sakit badan sy, mesti sebab sy buat kerja pembersihan dapur semalam.Anak dalam perut sy lagi banyak meragam semalam balik-balik dia menendang sy.
" aikk biasanya sy yang lambat bangun! Kenapa ni hari punya lah payah mahu kasi bangun ko.."
Bilang dia! Siap sudah dia pakai baju kerja.Gara-gara kepenatan, awal sy tidur sampai sy terlupa mao kasi cerita Eddy yang ini hari sy dengan rasminya jadi suri rumahtangga sepenuh masa.
" Sy nda kerja sudah! "
Sy ambil balik tu bantal tutup muka sy malas sy mao dengar dia bising-bising.
" Hahh..ko nda kerja sudah? Sy ingat ko beranak nanti ko ambil cuti saja.."
Nah betul kan!!! bising-bising sudah dia.
" Teda majikan telampau baik hati begitu Dy...kalau kerja kerajaan mungkinlah!..''
Sy bilang! kici saja suara sy habis sy tutup kan muka sy pakai bantal.
" Hishh..bah suka hati ko lah.."
Pong!!!!! Bunyi pintu bilik kena tutup!! kasar...
Sy sambung tidur lagi! Sy tidur sampai sy nda sedar jam 11 sudah.Itu pun sy terbangun sebab sy dengar bunyi hon motor uncle Peter jual ikan.
Penat sy masih lagi bersisa, malas-malas sy bangun pigi mandi. Siap mandi sy pi cari sarapan tapi sebenarnya waktu makan tengahari sudah.
Makanan semalam masih ada lagi itu saja sy kasi panas saja. Semuanya sy buat sendiri, kalau dulu sy bangun saja terus mentua sy sedia makanan untuk sy.
Sambil sy makan sy layan handphone, nda juga lah sy telampau bosan.
Ting!
Ada massage masuk.. sy buka! Eddy pula..
- Ada masakkah? Sy balik makan tengari..
- Tiada sy masak sy makan lebihan semalam
juga – SendEddy nda balas sudah.
Siap sy isi perut! Sy pigi tengok TV.. lamanya sy nda layan TV sejak sy kerja.
Sy tengok Tv sampai petang! Sedar-sedar saja Eddy sudah balik.Sy senyum saja tengok dia masuk dan duduk di sofa depan sy.Tapi dia buat muka stress tengok sy.
Sy masih lagi nda berganjak dari tempat duduk.
" Kasi buat dulu sy milo kah! Sirap kah!..'' bilang dia.
" Kejap!!..''
" Sekarang bah...!''
" Iya bah..nda payahlah mao marah-marah sana..." sy bilang dia,terus berdiri pigi dapur kasi buat dia air sirap.
Nda sampai sepuluh minit sy datang balik bawa segelas air sirap sejuk.
" Nah..air sirap...!'' sy kasi hulur dia tu air.
Lepas tu sy sambung lagi duduk tapi nda sudah sy dapat tinggu Tv sebab Eddy sudah balik kan teda peluang sudah sy layan drama sy. Nasib lagi ada handphone..
Makan malam kami dua pun makanan paling ringkas! Mee Meggi...
Begitulah rutin harian sy, masing-masing buat hal sendiri. Eddy pun bukan jenis yang memaksa kalau sy nda buat apa-apa di rumah termasuk masak.
YOU ARE READING
SALAHKAH AKU
RandomEviana, berkhawin pada usia seawal 16 tahun dan pada usianya baru meningkat 20 tahun dia sudah bergelar ibu kepada tiga anak. Eviana yang pada mulanya datang ke bandar untuk mengubah nasib keluarganya.Tapi sayangnya dia tersalah langkah bila dia jat...