Mida teha, kui oled kirjanik, aga sul on kirjutamisblock peal?
Ma ei oska ausalt endalegi nõu anda, aga mul on teist korda block peal. Viimati oli kirjutamise block mul peal seitse aastat tagasi. Siis läks see üsna ise üle, aga kirjutamisblocki puhul nõuanded:
1. Leia mõni teine keskkond kirjutamiseks. Kirjuta näiteks facebooki lehele oma lugusid või oma blogisse ja kopeeri need pärast wattpadi, sest siis on sul endal huvitavam kirjutada. Minu puhul on see aidanud.
2. Võta paus. Jätagi kirjutamine maha ja tegele mõne teise hobiga.
3. Enne kui midagi kirjutama hakkad ürita koguda sellesse losse võimalikult palju tegevusi ja saladusi ning erinevaid sõnu. Luuleraamatud!
4. Loe teiste inimeste raamatuid. Mitte ainult wattis. Võta näiteks raamatukogust mõni suvaline raamat.
5. Kirjuta reaalajas. Eriti siis on see hea soovitus, kui sa ei oska oma raamatus mingit olukorda kirjeldada või kirjutada, mis kahekõnet tegelased räägivad. Siis pane end päriselt sellesse olukorda!
Ma ei oska seda seletada seega toon näite.Lucsya Lood [Hõbe peegelhaldjad]
"Kella neljast... Tähendab enne kella nelja, pean ma olema türil," ütles Victoria oma joonistusmärkmiku lehekülge pöörates, kui hakkas järgmist pilti joonistama.
"Kell on alles 14.03," vastasin talle ja rüüpasin lonksu enda segumahla.
"Siin on tegelikult söögid üsna kallid," pani ta pliiatsi hetkeks käest, et end sirutada.
"Jah. Ühe võileiva ja segumahla eest 2€ ja 20 senti," olin temaga nõus.
"Tead, miks su siia tõin?" küsisin temalt, vaadates mängunurga poole.
"No?" küsis ta ja hakkas pliiatsit sõrmede vahel keerutama.
"Sest siin käisime alati pärast lasteaiast tulemist söömas. Need on peaaegu ainsad mälestused, mida emast mäletan. Istusime täpselt siin lauas. Alati," rääkisin unistavad vaadates šokolaadi Viisikute plakatit mängunurga tagaseinal.
"Nostalgia," vastas ta naeratades ja vaatas ka hetke mängunurga poole.
"Kas just päris nii, aga kindel see, et igatsen pisut neid aegu. Olen kasvanud nii kähku. Elu jookseb eest ära," võtsin telefoni ja vaatasin Janeki saadetud kirju, millele ma üldse reageerinud ei ole.
See väike lõik. Selle kirjutasin siis, kui istusin reaalselt Paides koos ühe oma sõbrannaga kohvikus ja sõna-sõnalt kirjutasin, mida me rääkisime. Samuti kõik tegevused.
6. Proovi midagi uut! Proovi kas uut hobi või uut toitu või uut spad või siis lihtsalt kirjutada uut raamatut. Mitte sellist uut, mida oled juba kirjutanud. Nt, kui oled harjunud kirjutama noorteromaane armastusest siis proovi vahelduseks kirjutada huumorit või õudukaid või siis hoopis krimi?
7. Inspireeriv raamatukaas
Veel soovitusi ootan kommentaariumisse!
VOUS LISEZ
ANTILOOGIKA 2017 ✅ (I osa)
Aléatoire- POLE OLEMAS VÕIMATUID UNISTUSI, ON VAID PIIRATUD ETTEKUJUTUS VÕIMALIKKUSEST. B. M. Conny Raamat, kus kirjutan enda küsimusi, ideid ning väljaelamisi, kas siis kurbi, rõõmsaid või vihaseid. Kui oled inimene, kellele ei meeldi lamp huumor, siis pan...