بدايةة التعارف 😍❤

236 9 1
                                    

"ايه يا مريم القمر ده مبروك يا حببتى موه موه " "بجد شكلى حلو يا سندس " "يا بنتى حلو ايه ده انتى قمر احلى عروسه فى الدنيا لولولولوولولولولوللوى" "هههههه عقبالك يا حببتى " صوت زغاريط لولولولولولولوولولولولولولى "ايه ده تلاقى ميدو جه " "طب هو كده خلاص الكوفيره خلصت " "اه اه يلا " "شوف البت المدلوقه يا بنتى اتقلى " نزلت مريم من الكوفيره وسط زغاريط سندس اختها واهل ميدو ميدو اول ما شاف مريم مش عارف يتكلم من جمالها بصلها وقالها "............................... استووووووووووووووووووووووب كده القصه بدأه من نصها نرجع باءه من الاول خالص علشان نعرف ازى مريم وميدو اتعرفو على بعض مريم "ايوا يا سندس هى ماما كانت عايزه ايه تانى من السوبر ماركت انا نسيت " ميدو "يا ماما انتى جننتنى كل شويه تقولى حاجات وترجعى فى كلامك انا تايه فى السوبر ماركت ده اثبتى باءه " وفاجئه بوووووووم تششششششش مريم "مش تحاسب " "احاسب ايه انتى اللى ماشيه بعربتين فى وسط السوبر ماركت " "عربيتين ولا تلاته وانت مالك " "اتكلمى عدل يا بت انتى ....." "بت فى عينك انت صحيح انسان معندكش دم مش بدل ما تقولى سورى " "ما انا كنت هقول بس علشان لسانك الطويل ده مش قايل حاجه يلا باءه امشى من هنا " ومشى وسابها ومريم كملت فى السوبر ماركت علشان تجيب اللبن وهى بتاخد علبه اللبن لاقيته بيمسك نفس العلبه ميدو بيكلم ممته ومش مركز اصلا معاها "لا انت كده باءه بتستعبط انت مراقبنى ولا ايه " "اراقب ايه انتى مرايات بيتكو متكسره يا بنتى انتى اللى عماله تمشى ورايا من ساعه ما دخلت السوبر ماركت " مريم اتكسفت ووشها احمر من الاحراج "طب عن ازنك باءه " ميدو "ايه اللى انا هببته ده البت وشها احمر خالص " ميدو مشى ورا مريم "احم احم " ومريم ماشيه ولا معبراه "احم احم احم احم " ولا كانها سامعه حاجه "طب بلاش احم كح كح كح " برضه ماشيه مش بترد "ردى باءه صدرى وجعنى من كتر الحكه وانتى مافيش سلامتك حتى ينفع كده هههههه" مريم لفت وعلى وشها تكشيره اعوز بالله "نعم فى حاجه ما تكح بعيد عنى حد قالك انى صيدليه متنقله " "لا يا سيتى مش صيدليه ولا حاجه انا بس كنت عايز اقولك متزعليش من الكلام اللى قولته والله انا متعصب علشان خاطر ماما عماله تقولى على طلبات غريبه على الموبيل ومش فاهم منها حاجه بتقولى زيتون كلاتاته ايه البتاع ده " مريم "هههههههههههههههههههههههه يا سلام مش عارف الزيتون الكلاماته" "ايه ده ما انتى بتضحكى زينا اهو " مريم كشرت تانى "يعنى ايه زينا "ايموشن رافعه حاجب "لا ونبى نازلى الحاجب ده مش قصدى حاجه انا بهرج يعنى ممكن باءه بما اننا اتصالحنا كده تساعدنى باءه بجد مش عارف خالص اشترى حاجه ولا عارف اماكن الحاجات انا تايه كليا " "كليا ؟" "اه ولله كليا " "كليا ولا جامعيا ههههههههههههههههههههههه" "هع هع هع انتى بتألشى كمان هههههههه بس رخمه على فكره " "لا حلوه على فكره " "اهو انتى " مريم اتحرجت تانى ووشها احمر "انت هتقلب ولا ايه لا لا مش بحب الكلام كده انا اصلا غلطانه انى وقفت اتكلم معاك " ومشيت وسابته "اه يا بنت المجانين البت دى غير مفهومه كليا " جرى وراها "خلاص خلاص يا بنتى انتى بتقفشى كده على طول " "نعم ؟ فى حاجه ؟" "لا بس اصلك زعلتى .............." مريم قاطعته ولفت وهى ايديها فى وسطها "زعلت ؟؟؟؟ هو انا اعرفك علشان ازعل منك ولا مزعلش عن ازنك ولوسمحت متمشيش ورايا تانى " ولفت وودت شعرها على ورا لدرجه انه لمس وشه فى اللمسه خد ميدو حس احساس غريب ومعرفش ينطق حس ان الزمن وقف بيه فى اللحظه دى فاق لنفسه مشى وراها "ع فكره انا مش ماشى وراكى انا كنت عايز اقولك انى اسف انا مكنش قصدى انى اعاكسك انا بقول الحقيقه وانا اسف تانى مره عن ازنك باءه علشان عايز اعدى" "لا مش هتحرك انت ماشى ورايا يبقى تستنى لحد ما انا اخلص مش عاجبك لف من الناحيه التانيه " "تصدقى انك فعلا رخمه مع انك حلوه اوى " بصتله بقرف ودورت وشها تانى وهى بتحاول تخفى ضحكتها وبتقول فى نفسها "عسول اوى يخربيتك " مشى هو بسرعه ووقف اودمها "بصى احنا ابتدينا بدايه مش ظريفه ممكن نتعرف من الاول خالص ايه رئيك انا ميدو وانتى ؟" بصت وضحكت "ميدو !!!وده اسم ده ولا ايس كريم ههههه" "ه ه ه ه ظريفه لا انا اسمى احمد بس مش متعود عليه كل الناس بيقولولى يا ميدو وانتى " "وانا ايه ؟" "اسمك ايه انتى زكيه ولا ايه " "لا مش هقولك " "ليه بس اسمك سيده ولا ايه " "لا طبعا انا اسمى جميل" "لا لا تلاقى اسمك حنفى هههههههههههه" "ظريف برضه مش هقولك " "يا بنتى انتى كام سنه انتى عيله اوى حاسس انى بكلم بنت اختى " "ههههههههههههه برضه مش هقولك " ترن ترن ترن ترن "ايوا يا ماما معلش كنت بدور على الحاجات اللى انتى عايزها خلاص جى جى " "يلا انا ماشى باءه " "ما تمشى وانا مالى " "هشوفك تانى امتى " "مش هتشوفنى " "لا هشوفك سلام " وهو ماشى "مريم " "نعم ؟؟؟" "اسمى مريم بقولك" "اسمك حلو اوى " "بقولك ايه بما انك حلوه واسمك حلو ومجنونه زى يعنى ما تيجى نتجوز " "ههههههههههههههههههههههههههههههههه لا انا مجنونه بس مش للدرجه " "طب ايه رئيك هتلاقى شاب زى القمر زى فين ودمى خفيف عريس زى الفل خلص مخلص " "اه ومجنون كمان متنساش" "وانتى مجنونه كمان متنسيش" "يابنى مش كنت ماشى " "تتجوزنى يا مريم انا بتكلم بجد " "لا لا بجد انت مجنون يلا انا ماشيه " مشيت مريم شويه وسابت ميدو وهو واقف وبيضحك وقفت ولفت "موافقه على فكره " "انتى بتقولى ايه " "بقولك موافقه انت رجعت فى كلامك ولا ايه " "لا لا مرجعتش ولا حاجه "

قابلتگ صدفه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن