FI • 76

637 91 8
                                    

UkhuwahFillah:
💞 COUPLE 💞

🎋 COUPLE VERSI ISLAMIK

Bangun pukul 2, 3 pagi mesej kekasih,

" Assalamu'alaikum bakal zaujku/zaujahku. Jom tahajud. Semoga Allah memberkati hubungan kita . "

🎋 COUPLE VERSI BUDAK HIPSTER

Matahari dah terpacak atas kepala mesej kekasih,

" Morning papa/mama. Dah bangun belum ni? Dah breakfast? Dah mandi? Jom mandi sama."

✍🏻 Cuba rujuk balik SURAH AL-ISRA AYAT KE-32

                      وَلَاتَقرَبُوالزِّنَا

" Janganlah kamu menghampiri zina "

🍩 Fahamkan dan hadamkan ayat di atas .
"JANGANLAH KAMU MENGHAMPIRI ZINA "
Allah. 😢 See ? Menghampiri pun Allah dah kata jangan !

🔴 So what ? Apa kaitannya dengan couple ?

🛩 Of course ada kaitan beb ! Dengar ni betul² !

✅ Kalau dah couple mesti ada perjumpaan ( dating 👫 )
✅ Kalau dah jumpa mesti ada pandang² ( dari mata turun ke hati ❤ )
✅ Kalau dah pandang² mesti ada perbualan ( 🗣 💘 )
✅ Kalau dah berbual mesti perasaan cinta tu makin membuak-buak meluap-luap ( 💕 + 💞 )

🙆🏻 Betul tak? Betul kan?
Tak payah nak tipu, aku tahu ! 😏

💚 Berdasarkan ⁴ situasi di atas 👆🏻, itu semua perkara yang menjurus ke arah..
Apa? Apa? Apa?

💧👉🏻 ZINA 👈🏻💧

🔴 Kenapa pulak ?

🔍 Cuba kau kaji balik hukum ikhtilat .

🚨 HARAM melainkan DARURAT ! HAJAT DAN DAKWAH adalah DIHARUSKAN .

🐣 Jadi, sahabat yg bijak pandai sekalian adakah couple itu berikhtilat ?

🐊 YES , RIGHT !
So , hukumnya jatuh kepada HARAM❗ADA FAHAM ?

🦂 Yang kata couple ni halal tu cuba bagi dekat aku hadis mana yang menunjukkan couple itu halal ! Mana? Mana? 😏

💬 For your information , yang ada dalam Islam hanya PERTUNANGAN & NIKAH SAHAJA ! ( 💍 + 👰🏻 )

👠 Nah , waktu bertunang tu lah waktu korang untuk bertaaruf sebelum nikah . ( 😳🙍🏻🙇🏻👉🏻👈🏻 )

😾 Tapi ingat , bertunang tu BUKANNYA LESEN untuk kau bermesra-mesra or berasmaradana ehhh !

🐢 Harus tahu apa itu beza pertunangan dengan couple .

🍂 Pertunangan ni adalah semata-mata satu perjanjian dia antara dua pihak ( pihak lelaki 👳🏻 dan perempuan 💁🏻 ) untuk melangsungkan perkahwinan .

👞 Adab dan pergaulan masih WAJIB dijaga❗

👜 Jika sebelah pihak ada sebarang hajat , hendaklah disampaikn hajat tersebut kepada mahramnya .

🤔 ADA FAHAM ? 🤔

🌸 RUMUSANNYA ,

🌳 Jangan menghalalkan sesuatu yang sudah jelas haram. Yang haram tu memang sampai bila² pun akan tetap haram !

👉🏻 Its like, makan 🐷, sampai bila² pun orang islam tetap diharamkan makan 🐷 sebab memang dah termaktub dalam Al-Quran .

👉🏻 So, jangan marah kalau aku kata couple ni : Umpama kau makan 🐷 tapi baca bismillah ❌ ( bunyinya agak kasar tapi itulah kenyataannya )

♻ Ingat balik ayat ni ,

" Lelaki yang baik ditetapkan untuk wanita yang baik manakala wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik . "

☘ Lelaki baik

Mendekati ➡ Menikahi ➡ Menafkahi

💫 Bukan

Mencari ➡ Menikmati ➡ Lalu pergi

☘ Wanita baik

Solat lima waktu ➡ Puasa Sebulan ( Ramadhan ) ➡ Menjaga Kehormatan ( maruah )

🕷🕷🕸🕷🕷🕸🕷🕷🕸🕷🕷🕸

🍒 REMEMBER THIS :

" Aku tegur sebab aku sayang. Aku nak pulihkan semula mentaliti umat Islam supaya ikut apa yang Islam ajar sebab Islam ni agama yang lengkap serba-serbi. Lupakanlah budaya barat yang tak elok tu ! Okay. Semoga bermanfaat.

Assalamu'alaikum 👋🏻

✅ Kalau rasa benda ni bermanfaat boleh share .

Yang benar ,
SAHABATMU PERINDU SYAHID

@tarbiyahsempoii

Fakta IslamWhere stories live. Discover now