Meslekler hakkında sorgulamayı uzun uzun yaparken artık hayatının geri kalanını geçireceği şehre geldi. Şehir merkezine inip dolaşmaya başladı. Hava kararmak üzereydi. Sessiz bir şehre benziyordu. Elinde tuttuğu çocuğunu çekiştiren bir kadın geçti yanından. Telaşını merak etti ama soramadı. Daha fazla dolaşmak istemiyor, bir otel bulup konaklamak istiyordu. Bir elektrikçi dükkanına girip sordu otelin adresini. Adam uzatmadan tarif etti.
Bir sigara yaktı. Başını kaldırıp etrafa dikkatle bakıyor, bir yanda da yemek yiyebileceğini bir yer arıyordu. Gördüğü üç lokanta da kapalıydı. Birden bir silah sesiyle irkildi. Sonra silah sesleri artmaya devam etti. Yakın bir yerlerde bir çatışma vardı sanki. Bir önceki durağında onu otobüse bindiren ses tekrar dirildi; "Haydi, kalk gidelim. Burası güvenli değil." Diye bağırdı. Kulak bile vermedi. Ağır adımlarla otele doğru ilerledi. Elinde silahla koşan biri geçti önünden. Bir süre sonra döndü, Ferit'e baktı adam. Yüzünü seçmeye çalışıyordu. Ferit adama baktı, elindeki silaha baktı. Adam bir süre daha durduktan sonra koşmaya devam etti.
Yavaşça çaldı otelin kapısını. Sora arttırdı vuruşlarını. Otelin kapısı oldukça geç açıldı. Otelin sahibi, açmamaya yemin etmiş bile olsa da bu kadar ısrarla çalan adamı merak edip açmıştı;
-Sen kimsin, ne var?
-Ben uzaklardan geldim. Oda istiyorum.
-Sen onlardansın değil mi? Sığınacak yer arıyorsun. Ölüyor musun, ne yapıyorsan yap! Benim otelimi karıştırma. Burasını talan edersiniz.
-Bak, yanlış anladın.Kapı kapandı. "Eğer, onlardan yani kimden bahsettiğini bilmiyorum ama o bahsettiklerinden olsaydım bu dışarıdaki silahlı insanlardan yani, bence seni çoktan öldürmüştüm. Ne elimde silah var ne gidecek yerim. İzin verirsen hikayemi anlatırım sana." Dedi. Yaşlı adam kapıya yapıştırdığı kulağını çekti. Kapıyı aralayıp tekrar Ferit'in yüzüne baktı; "Kimsin sen?". "Ferit, izin ver de tanışalım.".
Ferit'i lobideki deri koltuğu oturup bir de su getirdi. Sonra tekrar içeriye gidip elinde bir tüfekle geri döndü. Tüfeği Ferit'e doğrultup sakince "kimsin sen?" sorusunu yeniledi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kreşenko
Ficção GeralFerit, sadece yaşadığı hayatını geride bırakmak, ondan bahsederken başına "eski" kelimesini iliştirebilmek istemişti, oysaki gittiği kasabada her şey eskisinden daha zor olacaktı. Kimselerin adından bile söz etmediği bu eski kasabada, yıllardır süre...