İslamda Kadın Ve Erkek

165 10 3
                                    

https://youtu.be/CCmeRwJuNF0





İslamda kadın ve erkek eşittir.

Aynı değil eşit!

Fizyolojik olarak, psikolojik olarak, biyolojik olarak,fiziksel olarak Allah her birine de farklı görevler vermiştir.

Nisa 32. ayette derki: "Allah 'ın kiminizi  kiminize üstün kılmaya vesile yaptığı şeyleri(haset ederek) arzu edip durmayın.(siz bilemessiniz Allah neyin en iyi olduğunu bilir..)

Kendiniz için iyi olduğunu sandığınız bir şey aslında iyi olmayabilir.

Kendin için kötü sanarsın belkide iyi olabilir.

Nuzul sebebine bakarsanız ayet şu durumda inmiştir.

Ayet indi çünkü peygamberin eşi peygambere bir konuda itiraz ediyordu.

Dedi ki;"neden biz de savaşa gidemiyoruz? Hakkımızı verin biz de gidelim. Neden biz eşit değiliz erkekler daha güçlü?

Daha sonra bu ayet indi.

Çünkü Allah mantıklı olanı biliyor. Ama sen bilmiyorsun.

Ve kalıtımın mantığıda:

Düşünün ki kadınlardan biri savaşa gitmek istiyor.

Hz. Aişe sorduğu zaman peygamberimiz de dedi ki, Buhari,Cihad 2875, "kadın için en iyi cihad yapacağı hac ibadetidir."

Islam'a ve kur'an a itiraz eden insanlar kendileride biliyorlar ama kabul etmiyorlar.

Buna inanmayanlara soruyorum

Madem kadın ve erkek eşit neden spor müsabakalarında kadınlar ve erkekleri ayırıyorsunuz?

Çünkü herkes biliyor ki kadın ve erkek farklıdır.

Neden olimpiyat jüri üyelerine "neden ayrımcılık yapıyorsunuz?" demiyorsunuz?

Box maçlarında neden kadın ve erkekler karşı karşıya olmuyor hiç?

Kağıt üzerinde bir sınav olduğunda beraber oturuyorlar mesela.

Mezun oluyorlar aynı yerden felan, buraya gelince biliyorlar ki kadın ve erkek farklıdır.

Mesela güzellik açısından bakarsak  kadınlar ve erkekler beraber güzellik yarışmasına girer mi?

Hiç böyle bir şey gördünüz mü?

Neden? Çünkü kadın ve erkeğin güzellikleri farklı. Herkes bunu biliyor fakat işine gelmiyor.

Allah ın en son kitabı olan kur'an da Allah söylüyor kadın ve erkek nerede aynı nerede farklı.

Düşünün ki bir sınıfta iki öğrenci var. A ve B öğrencisi. Ikisi bir sınava giriyorlar. Ve 10 soruluk bir sınav. A öğrencisi 2. Sorudan 5 puan alıyor. Diğer sorulardan 10 ar puan.
B öğrenciside 1. Sorudan 5 diğer sorulardan 10 ar puan alıyor.

Bu durumda ikiside 95 almış olur. Ama A öğrencisi 2 soruda daha başarıldır B öğrencisi 1. Soruda. İslam dinindede bu böyledir. Kadın ve erkek eşittir fakat aynı değillerdir.

Ebeveynlere karşı gösterilen sevgi ve merhamete gelince örneğin buhari de bahsedilen bir hadiste (adap,5971)de der ki;

"Birisi gelip peygambere kimin daha çok sevgi ve merhameti hak ettiğini sorunca peygamberimiz(S.A.V) dedi ki: "Anneniz, anneniz, anneniz.. Sonra babanız.""

Burada anneler babalardan üç kat daha fazla sevgi ve merhameti hak ediyor.

Burda anneler daha avantajlı.

Ama mesela, bir hırsız eve girerse, bayan  eşe ve kıza gidin o hırsızı dövün ben kadın haklarına inanıyorum demessiniz!

Allah Nisa suresi 34. Ayette der ki: "Erkekler kadınları gözetirler zira Allah her birine farklı  yetenekler ve özellikler vermiştir." bu yüzden kavga etmek erkeğin görevidir.

Erkeğe verilen bu avantajıda kadını korumak desteklemek için veriyor Allah.

Siz hiç bir erkeğin doğum yapmadığı için şikayet ettiğini gördünüz mü?

Bu kadının görevidir.

Biyolojik yapıya bağlı olarak, fizyolojik ve psikolojik yapıya bağlı olarak Allah kadına ve erkeğe farklı roller vermiştir.

Bazen erkek avantajlı bazen kadın konsepte göre. Ama her ikiside eşit.

İşte mantık bu.

Eğer kadın haklarını analiz ederseniz İslam da kur'an a ve sahih hadislere bağlı kalarak, göreceksiniz ki kadın islamda asla küçük düşürülmez adeta korunur.


Ama malesef ki çoğu cahil kimselerin bunlar işine gelmiyor ve kadınları köleleri gibiymiş gibi görüyor! İslam dinine mensup olmayan kişide bunu islam a bağlıyor. Halbuki bu kesinlikle böyle değildir!













Feminist GüzelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin