Chapter 5 His phonecall makes me nervous

1K 51 23
                                    

"Dus Angelique, wat vind je van de jongens?" Ik loop met Samuel naar zijn auto toe. Zou ik het hem eerlijk vertellen? Nah, ik zeg wel iets standaards, anders blijft hij doorzeuren. "Wel leuk, denk ik." Samuel stopt met lopen en draait zich om naar mij. Hij kijkt me lang aan, alsof hij wacht tot ik de waarheid vertel. "Okay goed, er is wel een jongen die me opvalt. Hij is heel mysterieus." En elke keer als hij naar me kijkt lijkt het alsof hij door mijn muur kan gaan. Maar dat zeg ik niet, en dat blijft zo. "Jai Wowor. Heb ik gelijk of niet?" Wacht. Ik heb geeneens een naam gezegd. What. The. Fuck. Mijn wangen gloeien en Samuel straalt, omdat hij nu zeker weet dat het goed is. Hij trekt me mee de auto in en begint te rijden. "Jai heeft ook een geheim, maar hij wil het ons geeneens vertellen. Verder is hij heel grappig en druk." Druk? Grappig? Het is vast een act, zodat niemand erachter komt.

***

"Ik voeg je wel even toe aan de groepsapp." Samen met Samuel lig ik op zijn bed te chillen. Ik vroeg aan hem de nummers van de jongens, dus doet hij me in de groepsapp, zodat ik gelijk de nummers heb. Meteen als ik in de groep kom, word ik vol gespamd met berichten. Ik voeg alle contacten toe en scroll langs de berichten.

***

De hele avond heb ik met de jongens gepraat, en ze zijn super lief en gezellig. Heel druk ook. "Jai vraagt in onze privé chat wat jij van hem vindt. Ik zou maar even met hem gaan praten, want hij blijft steeds berichten sturen." Verbaasd kijk ik Samuel aan, misschien maakt hij maar een grapje. Ik probeer kalm te blijven als ik merk dat hij geen grap maakt en knik kort. In whatsapp klik ik op contacten en ik laat mijn vinger boven zijn naam zweven. Wat ben ik nou aan het doen? Wat moet ik tegen hem zeggen dan? Straks begin ik door de zenuwen over het weer. Ughhh. Van frustratie facepalm ik mezelf. Samuel kijkt me raar aan, maar ik negeer het. Nadat ik eindelijk moed hebà verzameld, klik ik op Jai en begin een gesprek. Zou een "Hey" goed genoeg zijn?

Ik: Hey Jai

Paar seconden later reageert hij al

Jai: Angelique ! Hoe gaat het?

Ik doe er wat langer over, omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Een simpele "goed hoor" of de waarheid. Dat mijn leven een puinhoop is, ik geen vrienden meer heb, en eigenlijk helemaal niks meer.

Jai: Ben je er nog?

Ik schrik uit mijn gedachten. Fuck.

Ik: Uh ja sorry, was even weg. Maar met mij gaat het wel, kan altijd wel beter.

Geen idee waarom ik dit zei, maar het leek wel alsof het vanzelf ging.

Jai: Wat is er aan de hand dan?

Ik wist gewoon dat hij dat ging vragen. Waarom antwoordde ik niet gewoon met "goed" ofzo? Dom Angelique, heel dom. En nu, wat moet ik nu weer zeggen?

Ik: Er zijn veel dingen gebeurd, maar daar heb ik het liever niet over, vooral niet op whatsapp.

Waarom heb ik de neiging om hem te bellen en alles te vertellen? Wat gebeurt er met me?

Jai: Ik begrijp het, ik heb dat dus ook. Als ik eerlijk ben, lijkt het alsof ik je al jaren ken en alles aan je kan vertellen. Ik heb een vraag voor je maar ik wil je stem horen. Dus bel me nu :)

Ik smelt bijna weg als hij vertelt dat hij hetzelfde denkt. Dat we elkaar al jaren kennen. Dat we elkaar alles kunnen vertellen. Wacht. Ik moet hem bellen! Wat wil hij vragen dan? Wat als ik ga stotteren? Ik denk vast weer te veel na, en klik bij contacten Jai aan en op het groene belknopje. Er wordt meteen opgenomen. "Hey, ik dacht dat je niet meer zou bellen, dat zou ik heel jammer vinden." "Hi, nee ik was gewoon een beetje in gedachten. Dus wat wil je vragen wat zo nodig was om me te bellen?" Aan de andere kant van de lijn hoor ik hem lachen. Zo lief. Het lijkt wel alsof hij nerveus is, vraag me niet waarom ik dat weet, want ik ben net zo verbaasd als jullie. "Uhmm.. Ik vroeg me dus af... Of je morgen met me op een date wil gaan."

Sprakeloos blijf ik met mijn telefoon in mijn hand staan. Hij wil met mìj op een date? Wil ik dat? Ben ik wel voorbereid om nog een keer te worden gebroken? En behandelt alsof ik niks ben? Wie zegt dat Jai net als alle andere jongens is? Zegt een irritant hoog stemmetje achterin mijn hoofd. "Hallo? Ben je er nog Angelique? Als je niet wil hoeft het niet hoor." Huh wat. Oh ja, ik ben vergeten te antwoorden. Wat ben ik toch een kluns. "Ja ik ben er nog. Tuurlijk wil ik met je op een date. Waar gaan we heen? En hoelaat?" "Dat is een verrassing, maar je kan gewoon casual kleren dragen, en ik haal je om half 7 op. Stuur straks maar even je adres." Ik glimlach. Mijn eerste date in Hollywood. Hoe zou het zijn?

***

"Angelique, Jai is er!" Hoor ik de stem van Samuel vanuit mijn kamer horen schreeuwen. "Ik kom!" Schreeuw ik even hard terug. Snel kijk ik nog even in de spiegel om te zien of alles nog goed zit. Mijn tante heeft een uur geleden nog haar visagiste hierheen gebracht om mijn haar en make-up te doen. Ik vond het niet echt nodig, maar het is toch mooi geworden. Ze heeft een losse visgraatvlecht gemaakt, die naar rechts staat. Met mijn outfit was ik een paar uur bezig, want ik kon maar niet kiezen.

Uiteindelijk ben ik voor een kanten crop top, aqua skaterskirt en witte lage converse gegaan. Vanmiddag ben ik samen met mijn tante gaan shoppen, want ze wilde mijn hele kast vol met kleren hebben. We kwamen thuis met tientallen tassen. Nog nooit heb ik ooit zoveel kleren gekocht, laat staan in mijn kast hangen. Mijn make-up is iets zwaarder dan normaal. De visagiste heeft een wing eyeliner getekend wat mij nooit in mijn leven gaat lukken, mascara en rode lippenstift. Als ik zie dat mijn make-up en haar nog goed zit, loop ik zenuwachtig naar beneden. Mijn eerste date hier, en hopelijk is dit een nieuw begin van mijn leven. Net als ik de trap af ben gelopen, kruizen mijn ogen met die van Jai. Een hele schattig lach vormt op zijn gezicht. "Wat ben je toch mooi."

Outfit van Angelique ----->

***

Hey guys, dus Jai heeft haar mee uitgevraagd, en natuurlijk zegt ze ja :) Zouden ze gevoelens voor elkaar krijgen? Waar zou Jai haar mee naar toe brengen? #DeEersteDate. Zoals jullie zien heb ik een nieuwe cover gemaakt! Laat in de comments achter wat je er van vind en natuurlijk ook wat je van dit hoofdstuk vind!

Don't forget to comment & vote

Love Linsey.

Save me through the dark {B-Brave Fanfiction}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu