Samuel POV
"Als je er niet voor zorgt dat het uitgaat tussen Jai en je "nichtje" Angelique, dan vertel ik jouw klein geheimpje die je deelt met je moeder en je vrienden. Je hebt nog maar 2 dagen. Ik zou snel zijn als ik jou was..." Wie is deze zo genaamde vriendin van Angelique? Of nog beter, hoe weet zij hiervan af?
Als ik doe wat Ellemyn zegt, vergeeft Angelique me nooit meer. En ik weet geeneens hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Zij en Jai zijn onafscheidelijk. Het zou me niet verbazen als ze over een paar jaar gaan trouwen. Waarom wil Ellemyn hen eigenlijk uit elkaar? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Niemand is zo gek in haar hoofd om iemand te manipuleren voor een jongen.
Na haar sterke woorden die in het steegje galmen, loopt ze weg alsof er niks is gebeurd. Verbaasd blijf ik achter in het donker, met de maan en sterren als enige licht. Je vraagt je zeker af hoe ik in deze situati ben beland. Nou, dat zal ik je vertellen.
Ellemyn en Angelique kwamen thuis met allemaal tassen. Ze hadden gewinkeld en ik liep naar de keuken om wat popcorn te maken. Ik hoorde Angelique zeggen dat ze even haar tassen boven wilde neerzetten. Ongeduldig wachtte ik tot de popcorn klaar was en ik liep ermee weer terug naar de bank.
En toen zag ik iets wat ik niet verwachtte.
Ellemyn zat op de bank waar ik net op lag, en kijkt rustig de film die ik 20 minuten geleden had gestart. Ze draaide zich naar me toe en keek me uitdagend aan. Ze greep me aan de hals van mijn t-shirt en zei op een rustige maar angstaanjagende toon:
"Om 11 uur 's avonds, kom je naar het steegje naast de bar Palmsprings, stel geen vragen. We hebben dingen te bespreken en als je niet durft op te dagen, weet je nichtje meteen je geheim. Kies maar."
Om eerlijk te zijn, had ik serieus kippenvel van haar toon gekregen. Een rilling gaat over me rug en ik hoor de voetstappen van Angelique dichterbij komen. Ellemyn laat me direct los en geeft me nog één blik. Daarna verlaat ze de woonkamer.
Ja, ik ben erheen gegaan, en ik heb nu geen idee wat ik moet doen. Waarom ben ik er nou achter gekomen dat Angelique mijn tweelingzus is?
***
Ik voel me echt verschikkelijk nu. Straks doe ik 2 mensen pijn, alleen maar omdat ik die Ellemyn geloof. Wat als ze gewoon maar bluft, en niks doet? Ik besluit om gewoon mijn verstand op 0 te zetten en sluip Angeliques kamer in. Als het goed is, is ze nu naar beneden gegaan. Ik open de deur en sluit hem zachtjes.
"Wat doe je hier?!" Gilt ze terwijl ze haar bovenlichaam bedekt, omdat ze net haar shirt uit heeft gedaan. Ik voel mijn wangen rood worden en ik kijk beschaamd de andere kant op. "Uhhh.." Stotter ik, waarom had ik nou geen plan B bedacht?
"Ik wilde gewoon even een jurk lenen?" Bedenk ik snel, omdat dat het eerste is waar ik op kom. Ik krijg een rare blik op me gericht. "Serieus, een jurk? Waarom kwam je hierbinnen, en nu de waarheid." Ik kan mezelf wel wurgen, wat zeg ik nou weer? Hier kom ik dus niet onderuit. "Dat was een grapje, ik mag mijn lieve zu- nichtje toch wel bezoeken?" Ik krab ongemakkelijk achter mijn nek door de zenuwen en hoop dat ze mijn fout niet gehoord had. "Samuel, je zag me een uur geleden nog."
***
Hey guys, eindelijk weer een nieuw stukje. Sorry sorry sorry dat ik dit zo laat upload, en ik vorige week geen nieuw hoofdstuk plaatste maar school is weer begonnen en ik heb het vet druk in de 3e. Ik heb over een paar dagen een latijn proefwerk over alle woorden die ik van klas 1 t/m nu toe heb gehad en dat zijn er ongeveer 4000. En nu heb ik ook nog meer huiswerk erbij, en verslagen etc. Hopelijk begrijpen jullie dat ook. Ik ga proberen om elke week te posten maar ik kan niet beloven dat het gaat lukken. Als ik een weekje niet post, wees dan alsjeblieft niet boos, ik heb het dan waarschijnlijk druk. Ik twijfel er nog over of ik zou stoppen met deze fanfic, ik weet het nog niet zeker maar ik laat het jullie dan wel weten. Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vinden :) Laat in de comments achter wat je ervan vindt!
Don't forget to comment & vote
Love Linsey
JE LEEST
Save me through the dark {B-Brave Fanfiction}
FanfictionMaak kennis met Angelique Olivia Johnson, als je haar verhaal niet weet, zou je denken dat het een normale tiener was met versleten kleren. Maar wat zou jij doen, als je hele wereld in elkaar stort? En je helemaal opnieuw moet beginnen in de o zo be...