Chapter 13 The classic bitch returns

652 42 20
                                    

Ik loop hand in hand met Jai naar de bagage ophaalplek op het vliegveld. Het weekje in Hawaii is alweer voorbij. Het was geweldig, en ik heb de rest goed leren kennen. Gewoon relaxen, wat we allemaal echt nodig hadden. Maar die avond toen ik met Jai ging kamperen, dacht ik wel even aan haar, en Jai vertelde me over zijn verleden. Dat was wel fijn, samen lang praten, over dingen die je normaal gesproken niet bespreekt met mensen.

Ondertussen hebben we alle koffers en zitten we in een taxi. Niet iedereen paste in 1 dus we zijn in tweeën gedeeld. Ik rust mijn hoofd op Jai's schouder en kijk terug naar afgelopen week. Na het kamperen, heb ik nog leren surfen. Het was heel eng, en het lukte me na een paar dagen pas. We zijn met z'n allen gaan snorkelen, dat was vet! Je zag alle mooie vissen langs zwemmen en Jai is mijn vriendje nu. Dat rolt nogsteeds zo raar over mijn tong. Oh ja, de week bestond ook uit veel knuffelen en zoenen met hem, dat was ik bijna vergeten.

Nu zijn we weer terug, terug naar het harde leven. Ik zeg Isha gedag, omdat we bij haar huis aankomen. Ze geeft me snel een knuffel en neemt ook afscheid van Jai en Samuel. Even later stapt Jai uit bij zijn huis, en ik geef hem een zoen en knuffel. Ik geef hem een laatste glimlach en de taxi vertrekt weer. Op naar huis.

**

Ik zucht als Grace me vertelt dat ik boodschappen moet halen, terwijl ik net een nieuwe aflevering van PLL zat te kijken. Met mijn pyjama aan, ga ik echt niet naar buiten dus ik zet de tv uit en loop naar boven. Als ik in mijn inloopkast kom, grijp ik een grijze croptop, bloemetjes rok en mijn witte allstars.

Ik verwissel mijn pyjama met de kleren en strik mijn veters van mijn schoenen. Mijn lange blonde lokken bind ik in een hoge staart en gooi mijn mobiel in een mintgroene rugzak. Klaar om te gaan.

Zoekend kijk ik om me heen met het boodschappenlijstje die Grace me gaf in mijn hand. Als ik eindelijk het sap heb gevonden, zie ik dat het helemaal op de bovenste plank staat. Ik probeer er bij te komen terwijl ik op mijn tenen sta, maar het lukt niet. Vlakbij me staat een tienermeisje die vakken staat te vullen. Ik tik op haar schouder en ze gilt meteen in mijn oor. Geschrokken kijk ik haar met wijde ogen aan en leg mijn handen tegen mijn oren.

"Jij bent Angelique!!!!!!" "Uh ja, hoe ken je mij?" Ik krap nerveus op mijn hoofd, hor kent zij mijn naam?

"Jij bent de vriendin van Jai! Mag ik met je op de foto?" Hoe weet zij dat? Shit. Jai is bekend hè, hij zit in die boyband. Ik knik om aardig over te komen en ze haalt direct haar mobiel te voorschijn. Met een kleine glimlach kijk ik in de camera en ze maakt de foto.

"Heel erg bedankt!" "Geen dank, hoe weet jij eigenlijk dat ik de vriendin van Jai ben?" Ze lacht alsof ik net iets heel grappigs heb gezegd. "Duhhh, je staat in heel veel tijdschriften met hem, met foto's waarin jullie zoenen." Wat? Ik in een tijdschrift? Dit moet ik zien. Eerst maar alle boodschappen afrekenen. "Kan jij even de cola daarboven voor me pakken?" Ik probeer rustig te praten terwijl ik hem binnen helemaal flip.

Ik wist wel dat de pers erachter zou komen, maar zo snel? Ze geeft me de fles en ik leg het in mijn boodschappenkar.

Gestresst loop ik richting de kassa, maar mijn aandacht wordt getrokken door een wand met tijdschriften, en ik zie er 4 met mijn hoofd erop, samen met Jai. Ik haast me erheen en gooi alle 5 de tijdschriften in de kar.

Bij de kassa reken ik alles af en de vrouw die bij de kassa staat kijkt me raar aan. Oké, heel misschien is het een beetje apart als ik meerdere tijdschriften koop met mijn gezicht erop. Ik loop met de boodschappentassen in mijn hand de supermarkt uit en loop in een paar minuten naar huis.

Tijdens het lopen heb ik steeds het gevoel dat iemand me achtervolgt. Ik draai me om en schrik op als er een jonge vrouw achter me staat. Niet wetend wat ik moet doen, versnel ik mijn pas. "Angelique, stop even!" Weer draai ik me om, maar nu verbaasd omdat ze mijn naam weet. "Eindelijk. Hallo, ik ben Alissa, ik werk voor de pers en ik heb een voorstel voor je. Wil je even luisteren?"

Ik denk even na.. Jai heeft me nooit gewaarschuwd over de pers, en Samuel ook niet. "Het is maar een minuut!' Ze kijkt me wanhopig aan, alsof ik ervoor zorg dat ze promotie krijgt, of ontslagen wordt. Uiteindelijk geef ik me over en ze begint gelijk te praten.

"Ik heb contact opgezocht met iemand uit jouw leven in New York. Je had dus een vijand op je school, Ellemyn. Ik heb haar gevraagd of ze hierheen wil komen, en dat wilde ze maar al te graag. Ze is vanochtend geland en ik heb jouw hulp nodig. Je moet bevriend worden met Ellemyn. Ga met haar naar feesten met beroemde mensen, ga met haar shoppen, waar er maar pers is. Waar ik bij ben. Want hoe meer aandacht jullie krijgen, hoe meer geld ik verdien. En jij natuurlijk ook. Als je hieraan meewerkt krijg je 100.000 dollar. Probeer beste vriendinnen te worden. Want ze weet meer dan je denkt. Je weet wat ze zeggen, laat je vijanden dichterbij je. So, are you in?"

Wat. Ellemyn? Dat was het meisje met lange glanzende krullen. Ze had het perfecte lichaam en huid. Ze zat in de populaire groep en was echt de mainbitch van alle meiden. Ik kon haar wel wurgen. Ze zocht elke keer mijn zwakke plekken op en maakte grapjes over mijn uiterlijk. Dat was Ellemyn, the classic bitch.

***

Hey guys, hier weer een nieuw hoofdstuk. Zoals je kan zien zijn de 2 nieuwe personages er al ingestopt. Ik kan 3 zaterdagen niet posten, vanwege mijn vakantie. Ik ga pas 23 juli weg, maar die zaterdag daarvoor moet ik inpakken enzo, en ik kan niet goed schrijven met alle stress. Sorry daarvoor, maar ik beloof dat ik het goed maak na mijn vakantie :) Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vinden, laat het achter in de comments hieronder, daar maak je me heel blij mee!

Don't forget to comment & vote

Love Linsey

Save me through the dark {B-Brave Fanfiction}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu