Zénó:
Nem tudom mi a rosszabb. Az, hogy elpirultam? Az, hogy a fiam előtt pirultam el? Vagy az, hogy a fiam előtt pirultam el, ennek a tahó idegennek a jelenlétében és miatt?! Az utóbbi! Tuti az utóbbi.
- Helyes! Mertél volna mást mondani! – emeli fel mutatóujját fenyegetően, engem utánozva. WÁÁÁ! A gyerekek, olyan könnyen megtanulnak dolgokat. Persze, arra nem emlékszik, hogy pucéran ne rohangáljon, vagy a ruhákat nem a lépcsőn hagyjuk. Esetleg nem öntjük le a apát a spenóttal, csak mert nem szeretjük! Azt a kurva! Teljesen elkalandoztam!
- Hogy hívnak kishaver? – jön közelebb, egy pajkos mosollyal az arcán. Az én kicsikémmel te ne haverkodjál, haver!
- Kilán vagyok! – húzza ki magát büszkén.
- Kilán, ne mondd meg egy idegennek a neved! – korholom le, mire megszeppenve pillant rám. Ne gyere mindig a kék boci szemekkel! Jaj! Az idegrendszerem!
- Pedig az előbb mutatkoztam be. – pislog értetlenkedve Krisztián. Ó, de kurvára megrúgnálak!
- Nem érdekel senkit, hogy ki vagy! – ölelem magamhoz Kilánt és hátrálok a pokolian helyes idiótától.
- Ilyen udvariatlan vagy? Mit tanul tőled a kölyök? – csóválja a fejét, mint aki annyira szívére venné, hogy hogyan is nevelem a gyerekem.
- Rendben. – húzom ki magam és ridegen tekintek borostyánsárga szemeibe – Nos, Kilán! Ez a férfi a szomszédunk, Krisztián. És éppen menni készült!
- Hova? – kérdezi érdeklődve a kisfiam.
- Hogy hozzak még egy széket. – vigyorodik el Krisztián, mire szemöldökeim összeszaladnak és értetlenkedve nézek rá.
- Minek?
- Hát, hogy veletek egyek! – nevet fel, mintha eddig olyan poénosan vettük volna a dolgokat.
- Ismét kérdezem, minek?
- Mert éhes vagyok.
- Nem érdekel. – mondom ridegen és már készülnék hátat fordítani Kilánnal, de persze, hogy közbe szól.
- Miért nem adunk enni a bácsinak? – dönti oldalra a fejét.
- Mert.... – nem jut semmi az eszembe -.....nem szereti a paprikáskrumplit?
- Tényleg?! – hökken meg Kilán, mire majdnem elnevetem magam. Olyan aranyos! Kis hiszékeny.
- Jaj, kölyök! – terem hirtelen mellettem Krisztián és vigyorogva összeborzolja haját. Mit nyúlsz a kölykömhöz, he?! Neked megyek!
- A bácsi nem szereti a paprikáskrumplit? – néz rá nagy szemekkel a törpe.
- Apukád valamit biztos félre értett. – néz rám gúnyos mosoly kíséretében – Én imádom!
- Én is! – lelkesedik fel Kilán.
- Na és te? Zénó? – vállamra teszi kezét, miközben a nevemet szándékosan lassan és szinte ízlelgetve ejti ki. Talán ő is meleg? Sejti? Vagy mi van ezzel? Idegesen lépek el mellőle, ezzel élérve, hogy tenyere lecsússzon rólam, de szemét, még így is végig húzza ujjait a hátamon.
- Természetesen azért főztem, mert szeretem. – motyogom - Zsenikém! – vakkantom még oda.
- Akkor? Mikor eszünk? – csapja össze tenyerét és energiával túltengve néz rám. Hah. Most az egyszer nem leszek paraszt.
JE LEEST
Mondd, hogy....! - (BL) (Befejezett)
RomantiekElőre tudni, mindent. Lehetetlen. Ezért megyünk bele dolgokba, még ha kockázatos is. Mindig a nyelvem hegyén volt: - Mondd, hogy....! Szeretsz? Maradsz? Nem csapsz be?