Bella's hand, net zo koud als mijne, lag in mijn hand. In mijn andere hand lag een warme, kleine hand, Renesmé's hand. Ik kon haar eindelijk wegkrijgen bij Jacob.
We liepen naar ons huis, diep in het bos, die we gekregen hebben op de verjaardag van Bella. Toen we eenmaal binnen waren hoorde ik renesmé op de stoel ploffen, Bella grinnikte, ik keek naar haar en gaf haar een kus. Ik glimlachte even naar Bella en liep naar Renesmé. Haar huid was lichtroze met roze blosjes op haar wangen. Ik hoorde hoe haar bloed door haar lichaam stroomde en voelde haar warmte. Ik hurkte voor haar neer. Haar hazelbruine ogen, die ze duidelijk van Bella heeft overgenomen, keken naar me. Haar hand ging naar mijn wang, haar warme hand raakte me nu aan en ze liet me dingen zien. Hoe Alice haar visioen kreeg eerder vandaag. wat was er met tante Alice vandaag? vroeg ze in gedachtes. Ik glimlachte kort en paktte haar hand vast. "De Volturi is zichzelf sterker en groter aan het maken" zij ik, kijkend naar haar hand. Bella was er ondertussen naast komen zitten. Renesmé keek bezorgd. "Doen ze dat voor mij?" vroeg ze. Ik glimlachtte naar haar. "nee, tenminste, dat denken we niet" stelde ik haar gerust. de spanning van Renesmé's gezicht gleed weg en veranderde in een glimlach.
Bella's hand gleed naar mijne. ik keek naar haar en kustte haar, moest me inhouden omdat Renesmé erbij was. Renesmé begon te grinniken. Bella glimlachtte. "Tijd om in bad te gaan, Ness" zij Bella. Die Renesmé's bijnaam geaccepteerd bleek te hebben. Renesmé knikte, ik liet Renesmé's hand los en hoorde haar en Bella naar de badkamer lopen. Ik stond op uit mijn -hurk- positie en keek naar het vuur dat vonken afstootte die overal heen vlogen. Als ik dat zou aanraken zou ik levend verbranden. Op dat moment voelde ik Bella's handen op mijn schouders en ik draaide me om, ze glimlachtte, liet me los en liep weer weg. "Ik breng haar wel naar bed" zij ik toen ik haar gedachte hoorde. Nu ze had geleerd hoe ze haar schild van zich af kon zeggen deed ze dat onbewust als ze zich op haar gemak voelde. Bella keek op "O" ze glimlachtte "mijn schild?" ik grinnikte en knikte, liep naar de badkamer.
De badkamer was bedekt met witte tegels, in het midden van de badkamer was een bad, geen Renesmé. ik hoorde haar bloed stromen, "boe" hoorde ik haar zachtte stem achter me. Ik glimlachtte en speelde mee. Ik draaide me om, waar Renesmé in haar pyama stond, waarop verschillende schaapjes stonden. Haar gevlochten haar liep over haar rug. ik glimlachtte "tijd om naar bed te gaan" haar gezicht vertrok toen ik dat zij, in haar gedachten zorgen makend over de Volturi. ik tilde haar op. "De Volturi kan je niks doen" stelde ik haar gerust en droeg haar naar haar slaapkamer. De slaapkamer had witte muren met een bed tegen de muur, haar kamer was als een sprookje. ik legde haar in bed en gaf haar een kus op haar voorhoofd. Ze rook zoet, lekker, als een mens. Als ik met haar was had ik totaal geen dorst. "pappa?" Zij ze. "ja?" ze legde haar hand op mijn wang. Ze had dorst, of honger, zin in bloed. ik glimlachtte. "we zullen morgen gaan jagen" ze kniktte. haar gezicht vertrok weer "en de Volturi zal je niks doen, ik blijf bij je" ik aaidde met mijn hand over haar hoofd en ze sloot haar ogen. ik bleef net zo lang totdat ze in slaap viel.
De volgende dag werd Renesmé vrij laat wakker, ze had 11 uur geslapen. Jacob had haar goed uitgeput gisteren.
"Goedemorgen" ik stond in haar kamer, geknield naast haar, Bella was in de woonkamer. Renesmé glimlachtte "Goedemorgen, pap" haar gezicht trok in haar grijns hij zegt goedemorgen terwijl hij zelf niet eens slaapt hoorde ik haar denken. Ik begon te lachen "dat klopt" ze glimlachtte. "tijd om je aan te kleden, we gaan jagen."
ik liep mijnkamer in, naar de reuze walk-in closet. waarin Bella ook stond " Al mijn normale kleren heb ik al een keer gedragen" zuchtte ze en ze keek naar me "tijd om te shoppen met Alice" grijnstte ik. ze lachtte en liep naar me toe en kustte me. Haar kussen vrolijkt me altijd op. toen ze opkeek glimlachtte ze naar me "nou, dat word een Alice-jurk vandaag" grijnsde ze en ze griste een jurk uit een kast. trok het aan. ik glimlachtte "wat ben je toch weer prachtig" zij ik. ik was nog altijd even verliefd op haar als eerst. dat klinkt nogal klef. ze glimlachtte "jij ook, hoor" zij ze en gaf me een snelle kus en liep weg "goedemorgen Nessie" hoorde ik haar zeggen.
ik trok nieuwe kleren aan en volgde Bella. Bella stond in de woonkamer, Renesmé's haar kammend. Toen ze klaar was keek ze op. "ik heb dorst" klaagte Renesmé. de laatste tijd liet ze het nogal merken als ze dorst heeft, Carlisle heeft verteld dat dat minder word. Hopelijk snel. "laten we gaan" zij Bella. ik knikte, mijn dorst werd ook erger.
Het voelt heerlijk om te rennen in de bossen, Renesmé sprong op het eerste hert dat ze tegenkwam. Ik besloot dat het wel weer eens tijd was voor een puma. het warme bloed gleed door mijn keel. Ik was nog altijd even blij dat ik geen mensen hoef te vermoorden om mezelf beter te voelen. Toen we eenmaal klaar waren gingen we naar huize Cullen -ons oude huis-. Aan de geur te merken was Jacob er ook
JE LEEST
Twilight (DUTCH)
FanficVervolg op Breaking Dawn/ morgenrood, Edward- ik vorm Ik heb me nooit beseft dat wij - de Cullens - een van de grootste en machtigste familie's in deze vampier wereld zijn. Al helemaal niet dat wij op een dag misschien wel de Volturi zouden gaan ov...