Eenmaal toen we binnen waren stond iedereen bij elkaar. "Is er iets?" Vroeg Bella. "Een visioen." antwoordde Carlisle, "nogsteeds niet zo duidelijk dat ik kan zien wat ze willen gaan doen" eidigde Alice Carlisle's zin. Renesmé klampte zich aan Bella vast. ik liep naar haar toe en pakte haar hand. "het komt allemaal goed" stelde ik haar gerust. Ze keek omhoog naar me, en liet een klein droog glimlachje zien. ze keek weer weg. "Nessie!" begon Jacob. haar échte, grote glimlach kwam weer terug en ze rende naar Jacob. "Ness" zij Carlisle. "kom je even mee? we moeten je even meten en wegen" Renesmé slaakte een zucht en liep met tegenzin naar Carlisle. "Jake, kom je mee?" vroeg ze. Jacob knikte vriendelijk naar haar. Renesmé groeide nog steeds erg snel, ookal was ze pas 11 maanden, ze had de lengte van een 8 jarige. en ze groeide nog steeds erg hard.
Terwijl Renesmé met Jacob bezig was liep ik naar Alice. "wat zag je precies?" ze keek op. "ik zag flitsen, niet veel" zuchtte ze. "hmm" antwoordde ik. Bella liep naar me toe en sloeg haar armen op me een, iets te hard "mm, Bella" zij ik peinzend. "sorry" antwoordde ze en ze maaktte haar greep minder stevig, ze keek me grijnzend aan. Bella was een van de sterkste vampiers die ik ken, niet qua kracht, maar wilskracht. dit jaar heeft ze alle mensengeuren kunnen weerstaan, nog geen een keer heeft ze bloed van een mens gedronken. de studie die ze zou gaan doen wil ze nogsteeds doen, maar niet nu. ze is bang dat ze de geuren niet kan weerstaan. als ze toch besluit te gaan, zal ik met haar meegaan. haar felgekleurde ogen keken naar me, ik vind het, ook al doen mijn ogen dat ook, het nog steeds fascinerend hoe Bella's ogen verkleuren. Op de een of andere manier is zij, Bella, anders dan alle andere vampiers. mìjn vriendin. mìjn vrouw. ik kon niks beters wensen dan Bella. mìjn Bella. mìjn Nessie. "Waar denk je aan?" vroeg ze. ik keek op "aan jou" ik glimlachtte met Bella's favoriete, halve, glimlachje. ze glimlachtte terug en kustte me. Emmet begon te bulderen. "klef en klaf" lachtte hij, Rosalie gaf hem een stoot. ik grijnsde. Emmet keek op "Bells, we moeten het nog een keer proberen" zij hij. Bella grijnste naar hem. Al vanaf het begin van haar vampier fase drukt ze hand met hem, nog geen een keer heeft Emmet gewonnen, maar hij blijft volhouden. hij heeft nooit tegen verliezen gekund en hij móét winnen. de andere begonnen te grinniken "spannend" zij Jasper grijnzend. "ik ben benieuwd wie er wint" sloot Esmé aan. ze begonnen te lachen.
Emmet liep weg naar buiten, Bella volgde hem, de rest volgde. Emmet lag de zoveelste steen op het houten tafeltje die buiten stond, het was een wonder dat dat tafeltje nog steeds overeind stond. het tafeltje kraakte aan alle kanten, de moeren waren verroest en het hout was gespleten. Emmet ging klaarstaan. Zijn zwartte kortte haar zat door elkaar en zijn grootte gespierde armen spandde zich aan. ik ben benieuwd hoeveel hij per dag traint. Bella ging tegenover hem staan en boog zich voorover. Ze paktte Emmet's hand vast. " 3, 2, " begon Rosalie " ...1!" eindigde Alice. Emmet's arm werd nog gespierder terwijl hij hem nog meer aanspande. Zijn gezicht stond strak en pijnlijk, zo te zien had hij moeite. Bella daarentegen stond losjes en haar arm zag er totaal niet armgespannen uit. haar gezicht stond in een grijns. "Oja, Alice. we moeten nodig even shoppen" zij ze grijnzend naar Emmet kijkend. Alice fronstte, wat veranderde in een glimlach "goed idee!" , ze klapte opgewonden in haar handen dát ben ik niet gewend, hoorde ik haar denken. Emmet's hand werd omlaag gedrukt. hij spandde zijn arm nog meer aan maar het bleek al niet te helpen. zijn hand lag al op de steen en een stuk steen brokkelde af. "gewonnen" zij Bella. "alweer" grinnikte Renesmé die samen met Jacob bij de groep gevestigd was. Op dat moment rook ik wolf. niet Jacob. meer wolf. ander wolf. ik herkende de geur. "Daar is Seth" zij Jacob geruststellend, aangezien we allemaal in een aanvallende positie waren gaan staan. We gingen weer normaal staan en Seth kwam het bos uit lopen "hoi!" schreeuwde hij. ik hoorde hoe zijn buik knorde. Esmé grijnsde. "Seth" zuchtte Jacob. "sorry" zij Seth met een grijns, hij keek naar Esmé. Ik zal wat voor je maken.
Esmé liep naar binnen, naar de keuken. Binnen 2 seconden hing een etensgeur in de lucht. op dat moment begon Jacob ook te knorren "ha" hij grijnsde even. Seth en Jacob liepen naar binnen, gevolgd door ons. En ze begonnen het eten op te slokken. Renesmé ging er ook bij zitten en begon wat mee te eten. Aangezien Jacob dat ook doet. Jacob glimlachtte naar haar en ze glimlachtte terug. Haar gedachtes horend vond ze het lekker, maar niet vullend. ze kon zichzelf niet voeden met mensenvoedsel, alleen als dat echt moet. Renesmé stoptte met eten en rende naar de piano en begon wat deuntjes te spelen. Renesmé leert snel.
Die avond renden we naar huis, Renesmé leek erg vrolijk en vloog het huis rond. op dat moment slaakte ze een gil "maaam, paaap", we renden naar haar toe. "wat is er?" Begon Bella. Renesmé stond voor het raam en keek wazig voor haar uit. "Ness?" ik legde mijn hand op haar warme schouder. haar hart kloptte onregelmatig en snel. ze ademde zwaar en haar wangen waren rood gekleurd. haar lange haar zat met klitten in een knot gebonden. "ik zag iets buiten" begon ze met een trillerige stem. ze legde haar hand op Bella's wang om het te laten zien en ik keek toe. Bella grinnikte even. "Laat het maar aan pappa zien" zij ze glimlachend naar haar. op dat moment lag haar warme hand op mijn wang en schoten de beelden voorbij. Ze had een vreemd dier gezien, die ze nog nooit eerder had gezien. Een wolf. maar dan geen weerwolf. ik glimlachte en pakte de hand die op mijn wang lag. "een wolf?" glimlachte ik. Renesmé wist blijkbaar niet dat wolven bestonden. ze dacht dat alleen weerwolven wolven konden zijn, en de geur van de wolf was heel anders dan de geur van een weerwolf. Er verscheen weer een glimlach op renesmé's gezicht. "een wolf maar dan geen weerwolf" zij ze glunderend. "Zijn die lekker?" Ik begon te lachen. Dat moet jìj proberen, grijnsde ik.
JE LEEST
Twilight (DUTCH)
FanfictionVervolg op Breaking Dawn/ morgenrood, Edward- ik vorm Ik heb me nooit beseft dat wij - de Cullens - een van de grootste en machtigste familie's in deze vampier wereld zijn. Al helemaal niet dat wij op een dag misschien wel de Volturi zouden gaan ov...