chapter 5

1.1K 129 10
                                    

Eunha merentap tangannya yang dipegang namja itu. Tapi namja itu memegang semula. "answer me,eunha" desak namja itu. "just let me go" eunha menarik kasar tangannya dari genggaman namja itu.

Namja itu mengeluh dan dia biarkan eunha pergi. Dia pandang eunha yang berlalu pergi.

Eunha pergi ke arah jungkook lalu menarik tangan jungkook yang sedang asyik melayan fon. "kajja, kajja" ajak eunha dengan kalut. "mana makanannya?" soal jungkook. "jom je lah" eunha mengheret jungkook keluar dari restoran disitu.

Jungkook memandang eunha yang jalan dengan laju. "yah pendek! Perlahan sikit la jalan tu" laung jungkook. Eunha memberi pandangan tajam kepada jungkook.

                        •••

"kau nak makan apa ni?" soal jungkook malas. "nasi bulgogi" jawab eunha dan kemudiannya eunha diam. Jungkook memandang eunha sekilas. "wae? Diam je" tegur jungkook.

"animmida" jawab eunha dan sambung diam.

                          •••

Dirumah.

Eunha masuk ke dalam rumah sebaik saja jungkook membuka pintu. Jungkook pun tak sempat masuk. Eunha meluru ke tangga lalu didakinya.

Jungkook pov

Aku tengok pendek tu.. Oppss.. I mean eunha.. Diam je sejak dia ke buffet tu. Makan pun nak tak nak ja. Dia sakit lagi ke? Ke dia marah aku lagi? Tak mungkin.

Aku dengar seperti orang turun tangga. Lantas aku menyorok sebalik dinding. Idea aku untuk senyumkan eunha tiba2 muncul di otak aku.

Bunyi tapak kaki semakin dekat...dekat dan..

"bahhhhhhh!!" aku sergah eunha. Jap. Aku syok sendiri ke? Selamba je dia jalan lepasi aku.

Aku mendekati eunha yang membelakangi aku untuk bancuh air. "yah..kau terkejut kan? Kan.. Ala ngaku je lah.. Kan kan"

Aku cuba buat dia admit. Tapi tak jadi. dia pandang aku then buat muka blur. Nasib kau comel even buat muka macam tu. Ehh apa ni? Asal aku puji dia.

"aku tak terkejut." jawabnya.

"kau kenapa ni? Badmood je.. Anak anjing kau mati ke?"

"anggap je la, anak anjing saya mati"

"emm.. Patut la.. "

Tiba2, dia nak pergi, cepat2 aku tarik tangan dia.

"kau nak pergi mana?"

"bilik."

Eunha menolak perlahan tangan aku yang aku genggam tangannya. Fuhh.. Pandai2 la korang bayang.

Aku menarik tangannya semula.
Dia memandang aku.

"kenapa kau ni?"

"anak anjing saya mati kan saya kata"

"kau jangan tipu aku la. Aku tak bodoh. Kau ada masalah kan."

Eunha senyum nipis. Lagi sekali dia menolak tangan aku.

"saya okay. Jangan risau." katanya dan terus berjalan ke tangga.

Aku mengejarnya dan aku mengheretnya duduk di atas sofa. Dia pandang aku menahan geram.

"bwo? Nak marah? Marah la"
Kata aku selamba. Dia merenung aku tajam dan melempar pandangan ke arah tv yang tak dibuka.

Tahu takut... Aku mengambil sebuah cd untuk dipasang dan setelah dipasang, aku duduk sebelahnya.

Movie yang aku buka sudah terpapar di tv. Aku senyum memandang characters movie tu.

  Tbc..

[✔] The Runaway Bride •JJK•Where stories live. Discover now