chapter 25

933 123 24
                                    

Jung hee bergegas turun kebawah seusai tukar baju. "eh unnie nak pergi mana ni?" soal eunha. "hantar duit dekat parents kamu lah." jawab jung hee.

"eh, tak payah unnie. Unnie just bank in dekat appa minhyuk. Guna nama eunha tau"

"macam tu pulak. Ha yelah2.unnie pergi dulu." junghee berlari keluar. Eunha naik ke biliknya.

Eunha duduk atas katil. Tiba2,dia teringat kan sesuatu. Eunha terus meyelongkar beg tangannya. "mana ni?!" eunha masih mencari. Akhirnya, dia jumpa. Satu gambar.

eunha tersenyum. "mianhae. Saya curi gambar awak" eunha memeluk kuat gambar itu. Tiba2, telefonnya berdering membuatkan eunha terkejut.

Eunha segera menjawab.

"eunha ya!"

"eomma? Betul ke ni eomma?"

"yelah. Ingat omma ni dah mati ke hah?"

"hehehe.. Syukur sangat eomma selamat. Appa ok?"

"appa kamu ok je. Eun dekat mana sekarang?"

"omma ada mana sekarang?"

"jangan nak tukar topik sangat"

"alah omma ni. Tak perlu tahu kot"

"kamu ingat omma ni kawan kamu, sampai tak perlu tahu kamu dekat mana sekarang? Even sepupu kamu si hyeri tu pun tahu, wae omma tak perlu? Kamu memang nak pakai gigi palsu kot"

"fuhhh.. eomma. Jangan lah rap. Tahu la bias eomma rap Monster. Jangan menunjuk sampai dekat eun Ni"

"eun, tak payah loyar buruk sangat. Ppali kamu ada mana?"

"ada dalam hati eomma lah.. Cia--"

"nasib kamu jauh dari omma ja, tidak dah masuk hospital kamu. Jawab betul2, jung eunha!"

"ye lah. Pulau jeju"

"jauh nya. Buat apa sampai sana?"

"pergi tandas awam omma.😑"

"merepek betul kamu ni. Send location dekat eomma."

"kenapa pulak?"

"omma nak rasa jugak tandas awam dekat pulau jeju"

"herh. Yelah. Jap gi eun send."

Eunha mematikan panggilan. "eomma, eomma.."

"eomma appa kamu ok?" soal jung hee mengejut. Eunha menoleh. Junghee memeluk tubuh sambil sandarkan badannya di pintu bilik eunha.

"unnie ni suka datang mengejut!"

"alah...dah eun tengah call eomma eun.. Unnie taknak lah kacau"

"em.. Eomma appa eun ok ja"

"lega."

"unnie! Gumawo..eun appreciate sangat!"

"ahh.. Sama2.."

Junghee terpandang satu gambar di atas katil eunha. Jung hee mendekati gambar itu. Eunha yang terperasan dengan sikap jung hee itu terus mencapai gambar itu.

"gambar apa tu?" soal junghee.

"ah.. Crush.. Ha.. Crush" jawab eunha gagap. "ah.. Unnie nak tengok,boleh?"

"tak boleh.. Hehe.. Kenapa unnie nak tengok?"

"nampak mirip adik unnie"
  -                  
                     🌈🌈
"yeobo, sini lah. Eun kata dekat sini." panggil puan jung. Tuan jung mengikut langkah puan jung.

"lama tunggu? anak omma yang paling gedik,mengada, menyusahkan dan sewaktu dengannya." soal puan jung kepada eunha sebaik saja duduk bertentangannya.

"omma, adakah itu pujian?"

"ya semestinya." puan jung flip hair lalu terkena muka tuan jung.

"sakitlah, pandai!" marah tuan jung. Puan jung tersengih.

"ni omma nak tanya..kamu yang bayar semua hutang appa?"

"tak."

"then what?"

"unnie yang bagi eun tinggal dengan dia,appa dia lah yang bank in"

"haish!" puan jung mengetuk kepala eunha.

"apa ni eomma!" marah eunha.

"haish kamu berdua ni. Dekat rumah nak gaduh, sekarang ni dekat cafe pun nak gaduh lagi?"
Marah tuan jung.

"ni anak awak seorang ni, memang betul apa yang saya puji tadi, menyusahkan orang tahu tak?"

"yelah. Awak betul" tuan jung mengalah.

"mana ada eomma, dia yang offer diri nak tolong kita. Lagipun eun rasa unnie tu anak orang kaya lah eomma"

"dah dia anak orang kaya, kamu pun ambik kesempatan."

"mana ada.. Eomma appa patut bersyukur tau. Kalau tak dah rentung eomma appa"

"eun.. Ajal di tangan tuhan"

"baiklah appa."

"bawa eomma appa jumpa keluarga yang tolong kita tu. Terhutang budi sangat"

"manalah eun kenal keluarga dia."

"tak kira. Eun buat juga cara bagi eomma appa dapat jumpa keluarga dia, dah eomma appa pergi dulu" puan jung beredar.

Tbc..

Wae chap 24 vote menurun?
Vote juseyo..

Vote n comment.

[✔] The Runaway Bride •JJK•Where stories live. Discover now