chapter 30

1.5K 116 51
                                    

"hiks..hiks.. Eomma appa.. " eunha menangis didalam van itu dengan matanya yang ditutup dengan kain.

"weh. Dia nangis lah siot. Kau la ni"

"alah. Suruh dia berhenti nangis. Malu keturunan betul"

"alah biarlah dia nangis. Yeoja memang hati tisu."

"yah! Aku bukan hati tisu lah. Suka hati je kata aku hati tisu. Kalau aku nampak korang, aku cekik2 korang ni. Mata aku berpeluh lah!"

"uishh, garang doh. Dah jangan kacau dia. Mati kita kalau boss tahu dia nangis"

Chanyeol  angguk. "korang nak bawa aku pergi mana ni? Plez.. Aku merayu.. Jangan bunuh aku" rayu eunha.

"tak jauh pun. Dekat depan tu je. Bunuh tu kami tak jamin. Mian"

Eunha menunduk. Walaupun pandangannya gelap, dia berfikir tentang eomma appanya. Gurauan dia dengan eommanya. Tak lupa juga appanya yang selalu buat dia senyap serta merta.

Jungkook. Lelaki pertama yang buat dia tahu apa itu maksud saranghae. Lelaki yang panggil Dia sayang tadi, sudah berpunya.
Lelaki--

"dah sampai cik. Terima kasih kerana menggunakan perkhid--
Aduuhh!"

Kyungsoo diketuk kepala oleh chanyeol yang berada dibelakang.

"kau ingat kau pemandu teksi?"
Soal chanyeol. "cita cita aku kot"
Jawabnya selamba.

"aish. Dah kau bawa turun yeoja ni. Jangan buat benda lain pula"

"alah. Dia ada kaki kan. Turunlah sendiri."

"oii bahlul! Yeoja tu kau yang tutup mata dia guna kain. Pastu nak suruh dia turun sendiri? Apa ke bangang sangat kau ni?"

"mana ak--"

"bisinglah! Memekak dari tadi! Ppali aku nak turun!"

"nae2. Sabar cik. Memang rutin harian kami macam ni."

Chanyeol membawa eunha turun dari van dan diikuti kyungsoo. Mereka berjalan sampaikan berjumpa dengan 'boss' mereka.

"boss! Ni kami dah bawa dia!"

"sapa suruh korang tutup mata dia bagai? Nasib polis tak syak. Aish. Pabo!" marah bossnya itu dalam keadaan bisik.

Eunha hanya terpinga pinga. "dah pimpin dia sampai depan tu." arah bossnya itu.

"korang nak bawa aku pergi mana?! Aku taknak! Jangan sentuh aku lah!"

"tak. Kami tak buat apa pun. Cik ikut je lah. Kami orang baik2."

Eunha berjalan perlahan lahan sambil tangannya ditarik oleh chanyeol.

"sampai sini je kan. Dah habis kerja kita. Jom balik. Eyh jap. Chingu! Bank in duit. Kami nak makan dulu."

Jerit chanyeol kemudian mereka beredar. "eh korang! Mana korang pergi? Aku tak nampak ni! Hiks.. Hiks.. Korang! Eomma appa!.. Eunha perlukan eomma appa." eunha terus melutut sambil menangis.

Tiba2, ada tangan memegang bahunya dan membuatkan eunha berdiri. "nugu..nugu yah?" soal eunha menggigil.

Kain diikat dimata eunha, dibuka oleh orang itu. Eunha menggosok matanya akibat ikatan kain yang boleh tahan ketat.

"gwenchana yo?" soal orang itu.

"nae.. Gwenc--" mata eunha membulat. Orang didepannya..

"jung.. Jungkook?" soal eunha tak percaya. "mianhae.. Ak--"

"awak dalang sebalik semua ni kan?! Sanggup awak.." eunha membuka langkah untuk beredar tapi tangannya ditarik jungkook.

"eunha yaa.. Listen.. "

"lepaslah! Kalau still dendam dengan saya, tak perlu buat semua ni! Tak perlu culik saya dan layan lebih kurang! Kalau awak taknak saya ada sini, just cakap! Saya boleh pergi, dan awak boleh bahagia dengan ist--"

Percakapan eunha terhenti apabila jungkook tiba2 melutut dihadapannya. Kotak cincin dibuka.

"will u marry me, jung eunha?"

Air mata eunha mengalir laju.

"stop jungkook. Jangan mainkan saya macam ni. I hate this situation. So please. Marry with ur future wife. Not me" eunha membuka langkah tapi lagi sekali. Jungkook lebih pantas.

"you are my future wife, eunha"

Eunha merentap tangannya,

"esok kan. Esok kan awak kahwin. Jangan buat saya rasa murah. Saya ada harga diri."

"ya. Saya tak buat awak rasa murah eunha. Sapa kata saya kahwin esok?"

"kad. Awak sendiri bagi kad kahwin. Its not impossible right."

"ok. Arraseo. Awak yang cuai. Kad tu. Did u see the bride name?"

"tak.buat apa saya nak tengok?"

"tak tertulis pun nama bride disitu. Takkan saya syok sendiri nak kahwin seorang2. Saya bukan macam tu lah."

Eunha menunduk sambil menyepak batu. Ok malu. Malu.

"so, will u marry me, jung eunha?"

Eunha teragak agak. Kalau tetiba wife dia serang aku macam mana?

"uiitt, sayang. One more time i repeat. If u didnt answer, ok. Saya terima kenyataan. Saya tak laku."

"will u ma--"

"y-yes...i--i wi--will." jawab eunha sambil tunduk bawah.

"yuhuuuu! Oh yeahhhhh!"

Eunha mengangkat mukanya. Subhanallah. Ramai orang menonton. Lagi malu eunha.

"sedih yeobo. Sedih." kata puan jung sambil pegang tisu dan tangannya menepuk bahu tuan jung.

"eh, makcik. Tolong kutip semula ya tisu hingus anda." tegur cleaner disitu.

"eyyyy.. Aku muda lagi lah!"

"sabar sabar!"

Eunha ketawa melihat gelagat puan jung. Jungkook menarik eunha kedalam dakapannya.

"sweet nyeee! Aku nak gak weh!"
Jerit chanyeol lalu acah2 peluk kyungsoo. "eyyy.. Aku bukan kunyit lah!"

1 bulan kemudian

"you may kiss ur bride."

Jungkook mula mencium bibir eunha. Selepas beberapa saat, jungkook mula menjauhkan bibirnya dari eunha.

K, minyu nak meroyan.

"kali pertama saya jumpa awak bergaya seperti bride, and now, you be my official bride."

                 
                 ... Tamat ...

Maaf kalau ending merapu. As u wish happy ending. So thanks to me. 🎊Alhamdulillah dah tamat. 🎉

Minyu nak berterima kasih banyak banyak banyak sbb setia baca ff minyu yang merapu dan tak men'feeling'kan. Minyu nak terima kasih jugak yang always vomment ff ni.

Thankz juga pada yang baca tapi tak vomment sbb korang dah tambah viewers minyu until 1k. Appreciate sangat.

So, taerin for new ff. Read n vomment. Support me or i will sepak you.

Ff ni minyu tak tau nk describe cana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ff ni minyu tak tau nk describe cana. So baca je lah.
Minyu publish yesok la eh.

[✔] The Runaway Bride •JJK•Where stories live. Discover now