"eunhaa! Kajja sarapan dulu!" laung puan jung. "nae, eomma!"
Sahut eunha sambil turun ke bawah."awal bangun harini eun" tegur puan jung. "alah..orang bangun lambat salah, bangun awal pun salah, pastu tak payah bangun terus?"
"appa setuju ayat last Tu"
"yaish! Appaa!" marah eunha sambil suap nasi goreng kimchi ke dalam mulutnya.
"tengok anak awak tu, dalam marah pun still boleh makan"
"eh, biarlah eomma ni. Sumber asas manusia tau tak? Ni kes eomma tak belajar sains ni, tu lah lain Kali bila saem ajar, tumpu perhatian. Ni tak, asy--"
"eunha, stop it. Banyak sungguh jawapan kamu. Dah makan tu"
Eunha mencebik lalu menyuap sesudu nasi ke dalam mulut.
"haa.. Pasal minhyuk tu.. Dia playboy rupanya. Eomma nampak macam baik ja."
"tu la eomma senang sangat judge orang. Tidak dia lah jadi menantu eomma appa."
"tu la, nasib eomma appa jumpa yang lebih baik"
Tiba2 saja eunha tersedak. Lantas puan jung menghulur air kepada eunha.
"makan tu jangan gelojoh sangat. Haihh.. Budak ni"
"mianhae. Hehehe"
Eunha kembali makan apabila tak da yang bersuara.
"eun yaa"
"nae eomma?"
"kamu suka jungkook?"
"air air!"
Puan jung menghulur segelas air kepada eunha. Eunha minum lambat2 supaya soalan eommanya ditangguh.
"eomma, hari tu kan masa eu--"
"kamu suka jungkook ke eun?"
"alamak! Eun lupa nak tutup seterika!" eunha menampar dahinya.
"eomma dah tutup"
"ahh.. Bukan.. Baju eun..Haa ba--"
"jung eunha!"
Eunha menunduk sambil mencebik. Tak berani bagi alasan lagi.
"now, appa tanya.Kamu sukakan
Jung--""eun naik atas dulu!" eunha berlari mendaki tangga. Puan dan tuan jung hanya sabar dengan perangai anaknya.
Eunha membuka pintu lalu menghempas badannya di atas katil. Eunha memandang kipas yang sedang berpusing.
"pusing je kerja kau. Best nya. Takda perasaan. Bukan macam aku, ada perasaan tapi ego. Taknak admit Yang--"
Tiba2, fon eunha berdering. Eunha mencapainya. "nak apa la dia ni. Kerja call aku ja. Takda kerja ke?" bebel eunha lalu menjawab panggilan.
"wae? Nak apa ni call saya?"-eh
"alah.. Jangan lah garang sangat.." -jk
"nak apa ni? Ppali"
"Arraseo. Aku nak Kau"
"lapuk dah la ayat tu. Cuba tukar ayat lain"
"ok. Aku nak eomma kau, tak lapuk lagi kan"
"apa punya taste la dia ni. Dah la. Kalau takda apa2, saya end call dulu"
"ah Arraseo!, aku ambil kau. Cepat siap. Comel2 shikit"
"pergi mana?"
"alah. Siap je lah..ngomong banyak kamu yaa"
"wat da.. "
YOU ARE READING
[✔] The Runaway Bride •JJK•
AléatoireCOMPLETED ✔ ❀ 2017's Fanfiction❀ "𝓘 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓽𝓪𝓴𝓮 𝓬𝓪𝓻𝓮 𝓸𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓾𝓷𝓽𝓲𝓵 𝔂𝓸𝓾'𝓵𝓵 𝓫𝓮 𝓶𝔂 𝓸𝓷𝓵𝔂 𝓸𝓷𝓮 𝓫𝓻𝓲𝓭𝓮" Niat jungkook ingin mengambil barang dari hyung nya di luar tapi, lain pula jadinya. "Uish! Sapa ni?" "Er.. J...