chapter 8

1K 136 8
                                    

"ommo! Jungkook yahh!" jerit puan jeon.

"eo, wae.. Wae eomma?" soal jungkook seraya menuju ke dapur.

"apa ni?" tanya puan jeon sambil menunjuk kedalam kabinet.

"aahh.. Emm" jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil memikir alasan.

"berapa kali eomma pesan, sampah jangan sumbat dalam kabinet, tak pernah dengar. Nasib lipas dan tikus sekeluarga tak buat ni kediaman diorang.haih.cuba jadi pembersih sikit" bebel puan jeon panjang lebar.

"aaaa.. Haritu MPSP cuti. Jadi kook tak tahu nak sumbat kat mana. Heh heh" terang jungkook sambil tersengih.

"haih.. Ni mana periuk, kuali senang cakap barang untuk masak.. Kook Letak mana?"

"emm.. Kook letak dekat.."

Jungkook memandang pintu kabinet ke 4. Puan jeon memandang kearah apa yang jungkook pandang.

Puan jeon baru saja nak buka pintu kabinet itu tapi jungkook segera sandar badannya di kabinet itu sambil sengih.

"move! Eomma nak buka"

"tak payah la eomma. Eomma nak ambil apa?biar kook ambilkan"

"eomma ambil sendiri..dah tepi"

Puan jeon menolak badan jungkook ke tepi. Jungkook terdorong ke tepi.

Puan jeon baru saja ingin membuka pintu kabinet itu,

"eomma!" panggil jungkook.

"haish.. Wae?!" marah puan jeon.

"eomma tahu tak.. " jungkook cuba melambatkan situasi.

"tahu apa?"

"anak kesayangan eomma..."

"nugu? Jung hee ?"

"yelah.. "

"kenapa dengan dia?"

"dia dah sampai airport, eomma,appa pergi lah jemput dia..sian dia"

Puan jeon disebabkan terlalu teruja, dia menutup pintu kabinet itu dengan kuat dan rapat.

"aduuhh!" rintih seseorang. Puan jeon mencari suara itu.

"aduhhh..nyamuk ni!" jungkook segera meng 'cover' suara tadi.

Puan jeon mengabaikan lalu mengajak tuan jeon menuju ke airport.

"jaljayo eomma appa!" jerit jungkook. Jungkook melambai ke arah eomma appanya.

Apabila puan dan tuan jeon sudah pergi, jungkook masuk ke dalam rumah.

Jungkook menuju ke dapur. Lantas dia membuka pintu kabinet. Kelihatan dahi eunha berpeluh dengan banyak dan cecair merah juga ada didahinya.

Jungkook menarik eunha keluar dari kabinet itu. Eunha duduk atas lantai sambil sandar dikabinet.

"chakkaman.. Aku ambil first aid" jungkook menuju ke stor dan mencapai first aid.

Jungkook tiba sambil membawa first aid. Eunha memegang dahinya. Darah. Jungkook meletak ubat pada kapas.

Eunha rasa terharu. Tak ada orang selain eomma appanya yang ambil berat tentangnya.

"yah, berangan je kerja kau. Nah"
Jungkook menghulur kapas yang sudah diletak ubat kepada eunha.

Eunha pandang kapas itu.

"pandang2..ambillah. ingat aku ni hamba kau ke nak tolong sapukan ubat kat dahi kau tu"

Eunha merampas kapas itu. "saya pun tak haraplah awak buat. Tak ingin la!" marah eunha.

"alaah.. Ye la tu.. Entah2 tengah berangan yang aku ni nak tolong sapukan kau ubat dengan penuh kasih sayang. Herh.. Pelishh!"

Eunha mendengus geram. "saya nak berangan macam tu? Buang masa!" balas eunha lalu berdiri.

"kau nak pergi mana? Ni sampah yang kau sumbat ni, pergi buang kat luar tu. Suka hati je sumbat dlam ni!"

"haishh, jjinja!" eunha mengambil seplastik sampah lalu keluar dari rumah untuk dibuangnya.

                        •••

Tbc..
Vomment(jgn jd silent readers)
Ni last chap author update. Author nak study utk exam. Author akan cuba update dlm masa terdekat.

Jaljayo o(〃^▽^〃)o

[✔] The Runaway Bride •JJK•Where stories live. Discover now