chapter 17

851 117 23
                                    

Mata eunha terbuntang dengan hajat yang dikatakan oleh puan Lee. Minhyuk pula merapatkan eunha dibahunya. Acah sweet(´ﻌ')

"eomma appa! Min setuju kali ni eomma appa. Eunha memang dah lama curi hati min, kan eun?"

Minhyuk menjongket keningnya ke arah eunha. Eunha memberi pandangan menyampah. Lantas eunha berdiri.

"apa ni auntie uncle? Why u dont discuss with me first?" soal eunha menahan marah.

"eunha, auntie buat macam ni sebab kebaikan anak auntie--"

"then, kebaikan eunha? Auntie ada fikir?!" marah eunha.

"jung eunha!" jerkah tuan jung kepada eunha. Eunha mengeluh lalu naik ke biliknya dengan marah.

"wae? Perlu ke? Apa yang bagus sangat dengan minhyuk tu?" monolog eunha sendirian.

"minhyuk terlalu bagus bagi eomma dan Appa"

Eunha menoleh ke arah pintu. Puan jung senyum lalu duduk atas katil bersebelahan eunha.

"eun.. Eun tak boleh macam ni."

"eomma, eun taknak kena kahwin paksa untuk kali kedua. Why eomma appa sanjungkan sangat si minhyuk tu? Eomma dah cek latar belakang dia?Sikap sebenar dia?"

"bukan setakat eun, eomma appa pun terpaksa untuk paksa eun kahwin dengan minhyuk."

"hah?"

"ok. Macam ni. Appa kamu dia ada hutang dengan tuan lee. Jadi hutang kira langsai kalau eun kahwin dengan minhyuk."

Eunha berdiri tanda protes. "what?! So appa just nk gunakan eun hanya untuk langsaikan hutang saja?!"

"no, eun. Jangan fikir macam tu. Appa buat macam tu ada sebab."
Puan jung cuba tenangkan eunha.

"then what?"

"eun nak tahu sapa jual rumah ni?"

"ntah"

"geran rumah ni, tanah rumah ni, semua dari tuan lee."

"so"

"dia ada ugut appa yang kalau eun tak kahwin dengan minhyuk, serta merta rumah ni digadai"

"serius eomma?"

"serius la. Minhyuk tu satu2 nya anak mereka tu. Anak kesayangan. Apa yang dia nak serta merta dapat."

Eunha meraup mukanya. Lantas dia pandang puan jung.

"eomma, eun nak lari dari perkahwinan--"

Puan jung memandang eunha lantas dia menjegil matanya.

"eun jangan bagi eomma appa malu lagi. Eun please kali ni eomma minta"

"no, eomma. Eun takut minhyuk lelaki yang tak baik. Eomma sanggup tengok eun macam ni?"

"fikir masa depan parents kamu eun. Dengan adanya tuan lee, rumah ni takkan digadai dan semuanya akan sediakala. Kamu pula akan bahagia dengan min--"

"no way eomma. Eun takkan kahwin dengan dia. Eun ada pilihan sendiri"

"eun. Eomma tak kisah kamu ada pilihan sendiri or else, but now, apa yang eomma nak eun bayangkan is, sanggup eun tengok eomma appa merempat tepi jalan? Jadi peminta sedekah?"

"eomma i dont--"

"eunha ya.. Please..just satu permintaam eomma appa"

Eunha menunduk. Fikiran dia runsing. Dalam otaknya hanya fikirkan jungkook.

"i want ur answer now,eun"

"eun.. Eun.. "

Puan jung memandang muka eunha. Menunggu jawapan.

"eun... setuju kahwin dengan minhyuk"

                       🌈🌈🌈

Hohoho. Eunha setuju. Balasan korang jadi silent readers. Acewahh.. Joke ok.

Btw stop being a silent readers. I annoying with that. Tell me what the benefit being a silent readers thoo?

I appreciate that u guys vote  but please comment something too. Im feel down and immediately didn't have any idea to use. I need ur support.

If i ask something, can't u answer the question? U make me feel syok sendiri.

Thats all. Thankz for take ur time to read this.

Btw, tak rindu abe biskut ke aka jungkook?

Nanti dia muncul eh. Jangan risau.

Vomment as always.

Senang je pun. Allah bagi jari guna le.

[✔] The Runaway Bride •JJK•Where stories live. Discover now