"yah, kau tak lapar ke?" soal jungkook kepada eunha. "mestilah lapar.. Perut saya dah bunyi lagu robocar poli dah kot"
Jawab eunha sambil pegang perutnya."ha, kau pergi dulu cafe depan tu, oder apa yg patut, kejap lagi aku datang" terang jungkook.
"nae, arraseo" jawab eunha sambil mengangguk lalu beredar.
Eunha pov
Aku pergi ke arah kaunter untuk ambil air memandangkan cafe ni jenis layan diri. Mata aku meliar cari meja kosong untuk aku duduk.
Tiba2 ada orang langgar aku. Talam yang aku pegang terlepas dan 2 gelas air selamat tepercik dekat baju aku.
"ahh! Baju aku!" jerit aku sambil kibas2 baju yang kena air.
"omo! Mianhae.. Jeongmal mianhae" seorang yeoja bawa satu bagasi meminta maaf kepada aku sambil bow berkali kali. Macam dari airport je.
Aku sekadar angguk. Tak banyak mana pun air yang tepercik dekat baju aku. Elok aku nak pergi dia tarik tangan aku. lantas aku menoleh.
"saya tak sengaja, maaf sangat.. Kajja saya belikan awak baju baru" ajak seorang yeoja itu.
"eh, tak pa lah.. Saya ok je.. Sikit je Nih" aku menolak pelawaan dia.
"betul?" soalnya. "ya, takpe.. " jawab aku dengan senyuman. "kalau macam tu, saya gantikan baru air awak." yeoja tu bingkas lari ke arah kaunter. Tak sempat aku nak tolak pelawa dia.
Dalam 3 minit, yeoja tu datang lalu duduk bertentangan aku. "saya minta maaf ye pasal tadi" yeoja tu tak henti minta maaf.
"saya ok je,Btw gumawo sebab gantikan saya air baru."
"salah saya kan.. Ok la,Saya kena pergi dulu" kata yeoja tu seraya berdiri untuk tinggalkan cafe.
"ah.. Nae.. " aku senyum dan bow kepadanya. "ah.. Hampir lupa.. Ni kad saya.. I think u suppose call me unnie since u look younger than me" yeoja tu hulur kad dekat aku.
"nae.. Unn.. Unnie" kata aku kekok. "jaljayo, hope kita jumpa lagi" yeoja itu kembali tarik bagasinya, tinggalkan kafe itu.
"wah..nampak kaya.. Sampai ada florist sendiri" kata aku terpegun dengan yeoja tadi sambil belek kad yang dia bagi.
"apa yang kau tengok tu?"
Aku mendongak memandang empunya suara. "ah.. Nothing"
Jawab aku sambil tengok satu plastik besar atas meja."ni apa?" soal aku. Jungkook mengambil satu kotak dalam plastik dan Hulur dekat aku. Aku pandang pelik.
"ambik lah... Aku tengok kau kesian sangat, takde fon" jelas jungkook. Fon? Dia bagi dekat aku? Serius?
"weh.. Mahal ni.. Tak payah la susah2"
"aku bagi tu ambiklah.. Nak ke tak nak?.."
Aku pandang lama fon tu. Samsung A8 tho. Tambah bts pula duta dia. Sapa tak nak weh.
Aku ARMY kot."nak ke tak nak? Kalau kau tak nak aku tetap nak bagi."
Apa ni( ̄へ ̄)
Aku nak ambil pun terketar ketar. Dia terus letak sekotak tu atas tangan aku.
"awak ambik mana duit? Mahal kot"
"ingat aku miskin sangat. Kira bersyukur aku tolong beli dekat kau"
"nae...nae gumawo yo!" tindakan aku yang tak dapat dijangka telah membuatkan mata jungkook terbuntang.
Apa aku buat ni? Malu nya! Aku tampar Pipi aku berkali kali. Wae aku tetiba cium pipi dia?!
Bukan kau kata malu sebahagian drpd iman ke?
Yang geramnya, ada mulut2 biawak tengah mengata.
"hingat sweet lah tu?"
"hok aloh, setakat cium pipi..tokwan aku pandai"
"sesungguhnya janganlah kamu melakukan sesuatu tanpa ikatan yang sah"
Aku pandang sekeliling. Asal demo sume jahat sangat. Aku tutup muka aku guna rambut.
"saya pergi tandas jap"
🌈🌈🌈
Tbc..
Vomment..Sad ending or happy ending?
Otak minyu asyik paksa sad ending. Patutkah?
YOU ARE READING
[✔] The Runaway Bride •JJK•
De TodoCOMPLETED ✔ ❀ 2017's Fanfiction❀ "𝓘 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓽𝓪𝓴𝓮 𝓬𝓪𝓻𝓮 𝓸𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓾𝓷𝓽𝓲𝓵 𝔂𝓸𝓾'𝓵𝓵 𝓫𝓮 𝓶𝔂 𝓸𝓷𝓵𝔂 𝓸𝓷𝓮 𝓫𝓻𝓲𝓭𝓮" Niat jungkook ingin mengambil barang dari hyung nya di luar tapi, lain pula jadinya. "Uish! Sapa ni?" "Er.. J...