"aneong!" sapa eunha. Orang itu menoleh. "eo? Saya kenal awak?" soal yeoja itu. "alah. Yang unnie tertumpahkan air kat baju saya"
"ah.. Mian2,unnie lupa..duduklah" kata yeoja itu. Eunha duduk bertentangan yeoja itu. "unnie datang dengan sapa ni?namchin eh?" soal eunha dengan nada mengusik.
"tak la. Unnie tunggu adik unnie. Katanya nak datang. Nanti sampai lah tu" jawab yeoja itu.
Eunha hanya angguk faham. "eunha pula datang dengan sapa?"
"dengan...sorang je"
"oh. Ingat namchin" yeoja itu mengusik eunha.
Eunha mencebik. "alololo.. Merajuk pula." pujuk yeoja itu. "mana ada." tiba2 fon eunha berdering. Eunha menjawab panggilan itu serta merta.
Setelah 2 minit bercakap dihujung talian, acewahh. Eunha mematikan panggilan tersebut.
"unnie. Nanti ada masa kita jumpa lagi ye. Eunha nak kena balik dulu"
"ah, nae. Baik2 balik"
Eunha senyum lalu berjalan menuju ke pintu. Eunha menolak pintu kaca tersebut tapi tak berhasil. Rupanya ada orang dari luar pun tolak pintu itu pada masa sama.
Eunha mengalah. Membiarkan namja diluar itu masuk baru dia keluar.
"hek eleh. Sombong. Bukan nak ucap thankz or else. Masuk macam tu je"
"but macam familiar.. Eh tak kot. Tak mungkin dia"
🌈🌈🌈
Eunha sampai saja dirumah, terdapat puan dan tuan lee sekali dalam rumah. Dehek la.sikit2 ada rumah ni. Dah tak da rumah ke apa?"eunha, sampai pun. Meh duduk dulu" pelawa puan lee. Eunha duduk atas sofa.
"ada apa ni?" tanya eunha. "auntie rasa auntie and uncle tak perlukan pendapat kamu kot."
"pendapat apa ni?"
"kami nak cepatkan perkahwinan. Esok kamu perlu kahwin sebab kalau bulan depan, ramai yang tak dapat datang sebab hari Chuseok.(minyu tahu dah lepas hari chuseok)"
"what?! Esok?"
"ya. Esok. Auntie dah siapkan semuanya. Nanti wedding planner akan datang sini, florist and so on,just wait. No excuses"
Eunha pandang parents nya untuk raih simpati but tak berhasil. Eunha mengeluh lalu mendaki tangga.
Eunha pov
Aku geram dengan orang tua tu. Macam aku ni anak dia. Macam2 songeh. Tahu la kaya. Kalau ya pun jangan desak aku camni.
Aku call hye ri.
"eo, yeobuseyo?" -hyeri
"weh. Eotokhae."
"asal ni?"
"aku kena kahwin esok doh"
"tahu"
"kau tahu?!"
"jangan jerit plez."
"macam mana aku tak jerit,kau dah tahu tapi tak bagitau aku"
"mian. But aku ada plan,so lets meet"
"no, i cant. Nanti wedding planner datang bagai. Konfem aku tak leh keluar"
"pulak. Hem.. Aku datang rumah kau"
"wokay!"
Aku mematikan panggilan. Dalam 10 minit macam tu, ada orang ketuk pintu bilik aku. Aku membuka pintu.
"ppali, apa plan kau" aku menarik tangan hye ri lalu duduk atas sofa dalam bilik aku.
"macam ni, time kau kahwin tu.."
Situasi jungkook
"noona!" jerit jungkook lalu duduk depan noona nya. Noona nya mengurut dada nya akibat terkejut.
"terkejut lah" marah noona nya. "hehehe, mian" jungkook membuka topi nya lalu letak atas meja.
"dah kenapa ber topi bagai?" soal noona nya.
"kook takut yeoja tergila gilakan kook pula, tu yang pakai topi"
Jawab jungkook dengan bangganya."perasan tu simpan esok sikit."
"betul lah. Noona jeles cakap la"
"tadak masa. Ni noona nak minta tolong something"
"apa?"
🌈🌈🌈
Vomment as always.
YOU ARE READING
[✔] The Runaway Bride •JJK•
DiversosCOMPLETED ✔ ❀ 2017's Fanfiction❀ "𝓘 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓽𝓪𝓴𝓮 𝓬𝓪𝓻𝓮 𝓸𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓾𝓷𝓽𝓲𝓵 𝔂𝓸𝓾'𝓵𝓵 𝓫𝓮 𝓶𝔂 𝓸𝓷𝓵𝔂 𝓸𝓷𝓮 𝓫𝓻𝓲𝓭𝓮" Niat jungkook ingin mengambil barang dari hyung nya di luar tapi, lain pula jadinya. "Uish! Sapa ni?" "Er.. J...