Esok kau datang kemas lagi paham?!-kata taehyung dingin
N..nae-balas yerin takut..kalau omma dengan appanya tau yang dia dibuli disekolah habislah lisa dibuang kerja..bukan saja lisa malah ommanya pasti akan saman habis satu keturunan si pembuli ni...tapi nasib hati yerin bukan jenis berdendam..dia tidak ingin orang lain mendapat susah atas pengaruh omma dan appanya..dia segera membuka buku bila nampak saem masuk..
.
.
Skip
.
.
Waktu balik...yerin mengemas bukunya satu persatu...
Yerin..jom-ajak joy
Nanananavillera~~~~~(bunyi telefon yerin)
Tit..
Yebosaeyo?-yerin
.............
Nae-balas yerin segera tutup telefonnyaSapa?-tanya joy
Takde sapa..jom-ajak yerin dah siap kemas begnya lalu mereka berdua jalan sambil pegang tangan seperti dah setahun berkawan baik..
Oklah yerin aku gi dulu..omma aku dah sampai..bye👋👋-lambai joy terus kearah ommanya
Bye-balas yerin..yerin teruskan perjalanannya..dia ternampak keretanya berada diseberang jalan..baru dia nak keluar dari kawasan sekolah,seseorang menariknya..
Ahh!-rintih yerin bila lengannya dicengkam kuat oleh sapa lagi😒taehyung la..pembuli besar..
W..waeyo?-tanya yerin takut
Sebelum kau pergi..nah..siapkan kerja sekolah aku ni..kalau tak nahas kau esok..kalau kau tak siap atau tak cantik kene kau esok-kata taehyung dengan amarannya
N..naee-kata yerin tunduk..taehyung mendengus dan terus pergi..
Hish..dia ni?tak cukup kasih sayang ke apa?kerja sekolah pon suruh aku buat?!-rungut yerin..nasib taehyung dah pergi kalau tak nahas lah dia kat situ..dia segera simpan buku taehyung didalam begnya lalu kearah keretanya..
.
.
Skip
.
.
Huarhh~penatnya-kata yerin baring dikatil empuknya..baru saja dia nak lelapkan matanya baru dia teringat yang dia ada hw yang perlu dibuat..bukan tu yang buat dia mengeluh..kalau hwnya saja takpelah..sekali dengan si taehyung tu..tengok muka pon dah tau pemalas..entah2 kerja sekolah dia belambak gila..dia bangun segera pergi ke meja belajar..
Huarrhh!malasnya!-rengek yerin sendirian dimeja belajar tersebut..dia mengambil buku kerja sekolahnya dan taehyung.. Dia membuka kerja sekolah taehyung terlebih dahulu..matanya membulat..
Ni dia tulis ke apa ni?tulisan macam cakar ayam-kata yerin sendirian..dia mula membuat buku taehyung dahulu kerana dia rasa kalau dia didenda oleh saem lebih baik dari didenda pembuli ni..1 jam kemudian
Yerin sudah siapkan semua kerja sekolah taehyung.. Dia rehatkan tangannya dahulu untuk mula kerja sekolahnya pula..dia memandang menara aiffeltower dari tingkap biliknya..dapat tenangkan fikirannya sekejap..dia tersenyum melihat menara eiffeltower dan mula sambung semula kerja sekolah sehingga hari gelap..
.
.
Skip
.
.
Lisa datang untuk pastikan yerin ok,dia ketuk pintu rumah yerin berkali2 tapi takde sahutan..
Cik yerin-ketuk lisa berkali2..
Oi bising lah!-marah jiran sebelah..seorang namja keluar dari pintu apartmentnya dengan keadaan baru bangun tido..lisa memandangnya lalu meminta maaf..
Mianhae2-kata lisa tunduk beberapa kali
Kau buat apa memekak dari tadi?-tanya namja tu
Erm..tak..takde apa2..cuma nak pastikan tuan saya ok-kata lisa sedikit takut
Kalau dia tak keluar..kau masuk jelah kan senang-kata namja tu menguap dan terus masuk kedalam rumahnya....lisa mengetuk pintu apartment yerin lagi..
Cik..saya masuk ye!-kata lisa membuka pintu perlahan..dia menjeguk2 didalam apartment yerin..perasaan risau mula bertimbul dihatinya..dahlah appanya akan call dan tanya khabar yerin nanti..
Cik yerin..cik yerin kat mana?-seru lisa mencari disetiap sudut..dia sampai didepan bilik yerin lalu masuk..
Cik ye___-kata2, lisa terbatal bila nampak yerin tertidur pulas diatas meja belajar..perlahan2 dia kearah yerin..dia tengok penuh buku berterabur diatas meja belajar yerin dan salah satunya menjadi alas kepala yerin..lisa memandang yerin tersenyum..perlahan2 dia kejutkan yerin..
Cik yerin..bangun-kejut lisa lembut..yerin tersadar tetapi masih mamai..dia menggosok matanya lalu celik..dia memandang lisa..
Dah pukul berapa ni?-tanya yerin masih mamai
Dah dekat waktu makan malam cik yerin..cik yerin taknak bersiap untuk dinner?-tanya lisa
Nae..nae..-kata yerin bangun dan capai tualanya untuk mandi manakala lisa menyediakan baju untuk tuannya..Skip
Lepas saja yerin siap mandi,dia memakai baju yang disediakan lisa dan berdandan sedikit..selesai saja dia segera pergi keruang tamu tempat lisa menunggunya..
Kajja-ajak yerin teruja kerana dari siang dia tidak makan apa2 kecuali waktu rehat sekolah..itupon dapat makan roti je..mereka berdua keluar dari rumah..yerin mengunci pintu sebelum pergi..selesai kunci dia segera mengajak lisa..
Kita nak makan kat mana!-tanya yerin seakan budak 5 tahun membuatkan lisa terkekeh dengan kelakuan yerin..yerin yang perasan atas kelakuannya segera minta maaf..
Mianhae!sepatutnya saya tak buat macam tu tadi..mama pon cakap yang perangai saya mengalahkan budak 5 tahun-kata yerin menggaru kepalanya yang tidak gatal membuatkan lisa tersenyum..
Takpe..asalkan cik yerin gembira saya ok je-kata lisa dengan senyumannya
Kajja!-ajak yerin tak sabar nak makan..mereka berdua menuju ke restoran 5 bintang disitu..katanya restoran terbaik dan makanan paling sedap diparis..hanya orang2 tertentu je dapat masuk restoran tersebut kerana semua makanannya boleh tahan mahal jugak padahal makanan bukan main sikit..kalau ikutkan author baik makan maggie kenyang sikit😅ceh pendapat author lah..back to the story..yerin dan lisa duduk dimeja yang sudah lisa menempah awal2..pelayan tersebut memberi menu kepada yerin dan lisa..Tbc
Sorry takbest
Vote ok..tekan je bintang tu tak susah kan?kalau tak author taknak sambung😒ok💀Annyeong💕
YOU ARE READING
Why?⚫Taerin⚫
Fanfiction"Waeyo?yerin dah buat salah ke?"-JYR "Kenapa fikiran aku asik fikirkan dia ni?!"-KTH Kisah seorang yeoja terpaksa sambung pelajarannya di perancis dan bertemu dengan seorang pembuli anti yeoja bernama kim taehyung..macam mana hidup seorang jung yeri...