Habis saja waktu rehat,mereka semua naik ke kelas...saem masih belum tiba....yerin dan Taehyung hanya membuat kerja masing2..manakala kelas riuh rendah kalah pasar malam..
Annyeong yerin-tegur daniel duduk memusingkan kerusinya menghadap meja yerin..
Annyeong.. Wae?-tanya yerin menghentikan pembacaannya..Taehyung pula mula tak suka bila daniel rapat dengan yeoja sebelahnya..dia hanya memasang telinga walaupon matanya tertumpu pada buku..
Mianhae pasal tadi..sakit ke?-tanya daniel memasang wajah risau..
Sikit je..lagipon saya yang tak nampak awak tadi😅-kata yerin
Kita berdua tak perasan..jodoh kot-usik daniel..
Perasan-jawab yerin menjeling daniel..
Eleh senyummm..takde sapa yang tolak muka hensem ni tauu-kata daniel mencubit pipi yerin..
Yak!sakit lahh-kata yerin menggosok pipinya..
Salah awak sebab tembam-kata daniel dengan kekehannya..Yerin ikut ketawa kecil..keakraban mereka tak disenangi Taehyung..lagi2 bila melihat yerin tersenyum bersama namja lain dan bukannya dia..kenapa pulak dia nak jelous?dia namjachigu yerin?..dia cuba tenangkan diri dan berharap agar teacher mereka datang segera..dia tak sanggup melihat malah mendengar perbualan mereka..dia tau yang daniel memang sengaja mencari masalah dengannya..lagi mendengar gelak ketawa mereka berdua membuatkan dia bertambah marah....tiba2 seorang murid masuk dan memberitahu yang teacher mereka ada mesyuarat..dengan kemarahannya sekarang,dia segera bangun dari duduknya dengan kasar membuatkan yerin terkejut dengan kelakuan Taehyung..Taehyung segera keluar dari kelas...dia menuju ke belakang sekolah dan lepaskan marahnya yang terkumpul sejak tadi..makin dia melihat yerin bermesra dengan si daniel makin kemarahannya memuncak..dia menyepak batu2 kat situ...tong sampah yang berhampiran situ dia sepak sehingga sampah bertaburan..
T..Taehyung?-panggil seseorangYerin pov
Aku sedang berbual dengan daniel tiba2 terkejut bila Taehyung bangun hingga meja dan kerusinya ditolak...aku memandangnya keluar dari kelas..kenapa dia?dia ok ke?aku pon bangun tapi ditahan daniel..
Awak nak pergi mana?-tanyanya..
Um..t..tandas-jawabku senyum nipis..dia mengangguk lalu aku pon keluar mencari Taehyung...aku nampak kelibat dia turun tangga..aku ikut dari belakang..dia menuju ke belakang sekolah..dia buat apa?aku perlahan2 menuju kesana jugak..aku terdengar tong sampah jatuh..aku menjeguk sikit..aku nampak dia tersandar didinding sambil kusutkan rambutnya..dia marah?
T..Taehyung?-tegurku perlahan..dia memandang ku lalu memejamkan matanya..aku cuba perlahan2 mendekatinya..
A..awak okey?-tanya ku prihatin..dia memandangku dengan tatapan geram..alamak..aku salah tanya ke?..
Kau nak apa?!-tengkingnya membuatkan aku terkejut..aku menggeleng perlahan lalu jawab pertanyaannya..
S..saya cuma tanya awak ok ke?-kata ku semula..
Kau tanya aku ok ke tak?!lepas apa yang kau dah buat?!-jerkahnya lagi..aku?aku buat?buat apa?
S..saya?buat apa?-tanya ku ingin tahu..dia memandang ku marah..aku tanya je😭..jangan lah tengking aku!
Apa salah kau?wow..salah sendiri tak perasan?-katanya sinis..ni aku takut ni..
Betul ni..bagitau saya supaya saya boleh betulkan-jawab ku yakin..
Kau nak tau salah kau?-katanya..aku mengangguk..
Kau dah buat aku jatuh cinta pada kau kau tau?!-marahnya..aku terkaku..a..apa maksud dia?
A..apa maksud awak?saya..saya tak paham-jawab ku
Kau sekolah kan?kau tak paham lagi?!-jerkahnya lagi..
M..maksud awak...awak suka..?-tanya ku sedikit gagap..dia meramas mukanya..aku masih lagi terdiam..tak boleh kata apa2..Pov end
Salah kau sebab selalu menggoda aku..sampai aku suka kat kau...dan kau selalu buat jantung aku berdetak kuat..dan kau buat aku jelous....kau rapat dengan daniel?gelak ketawa dengan dia?hati aku sakit tau tak?!-kata Taehyung lagi dengan emosinya..yerin memandang taehyung terkejut kerana mata namja tu dah berkaca2...apa Taehyung betul2 cintakan dia?dengan beraninya dia mendekati Taehyung yang sudah jatuh airmatanya..yerin menyapukan airmata Taehyung menggunakan ibu jarinya..melihat Taehyung menangis membuatkan airmatanya hampir luluh juga...dia tersenyum memandang taehyung...manakala Taehyung memegang kedua tangan yerin..
Tbc
Sorry kalau tak best.. Apa jadi?nak tau?tunggu chap seterusnya..
Annyeong😭
YOU ARE READING
Why?⚫Taerin⚫
Fanfiction"Waeyo?yerin dah buat salah ke?"-JYR "Kenapa fikiran aku asik fikirkan dia ni?!"-KTH Kisah seorang yeoja terpaksa sambung pelajarannya di perancis dan bertemu dengan seorang pembuli anti yeoja bernama kim taehyung..macam mana hidup seorang jung yeri...