PART 19

132 13 2
                                    


Lepas mereka selesai makan,mereka berdua pon balik apartmen..

Yerin pov

Huarhh...penatnya..baik hati pulak mamat tu harini..aku pon mandi dan terus masuk tido..esok kene pergi sekolah..
.
.
Skip
.
.
Aku bersiap untuk pergi kesekolah!aku merapikan baju aku..aku pon keluar dari rumah..
Annyeong tae-tegurku bila nampak dia keluar rumah..eh jap!?sejak bila diri aku pandai sapa dia pagi2 ni?aku pon terdiam sekejap..
Annyeong.. Jom aku hantar-jawabnya..bwo?!!😨d..dia balas?!aduh asal dengan kami berdua ni?sejak bila aku rapat dengan dia?dia tu pembuli..nanti aku kene bersihkan bilik store tu lagi..
Kajja lah..kau tercegat kat situ lagi buat apa?-tanyanya..aku pon ikut langkahnya..terpaksa sebab kereta aku kan dihantar wordshop..aku pon ikut jelah dia..bila tiba di sekolah je,semua orang berbisik..sekali lagi..tapi kali ni gosip dia lain macam je aku dengar..

"Eh yerin tu kekasih Taehyung ea?"
"Semalam aku nampak dorang berdua jalan kat funfair..konform kekasih"
"Macam mana si yerin tu boleh cairkan hati seorang kim taehyung?"
"Taehyung tu kan anti yeoja macam mana Taehyung boleh suka kat yerin?"
"Tapi dorang berdua sepadan..sama2 kaya pulak tu..sweet betul!"
"Agaknya mereka dah pernah bercium belum?kalau aku dapat tengok live yang Taehyung cium seorang yeoja konform aku pengsan"

Pov end

Mendengar gosip2 pelajar disitu membuatkan yerin tertunduk malu..
Yerin!-jerit seseorang dari belakang..yerin melihat hani rose dan joy datang kearahnya..
Weh kau couple dengan taehyung ke?!-tanya hani tak percaya
Macam mana kau boleh cairkan hati dia weh!-tanya rose pula
Kau biar betul yerin!kau dengan si pembuli tu?-tanya joy tak yakin..
Yakk!dia bukan namjachigu aku!aku bukan kekasih dia!-marah Yerin..
Abis asal ada orang nampak kau jalan2 dengan taehyung semalam?kat funfair pulak tu-kata joy
Tu aku terserempak dengan dia..lepastu dia ajak aku teman..tu je-jawab yerin masuk kedalam kelasnya..malas nak dengar gosip2 pelajar disitu..dia duduk ditempatnya lalu mendapati Taehyung sudah berada disebelahnya..mestilah Taehyung dah tau tentang gosip tu..apa Taehyung akan menghukumnya kerana gosip tak benar tu?yerin cuba tenangkan dirinya..tiba2 saem mereka masuk dengan membawa dua orang pelajar namja..Taehyung yang menatap dua orang namja tu mula dingin..
Ok kelas..kita didatangi murid baru dari korea..kenalkan nama kamu berdua-kata saem..
Hello my name is kang daniel..i am from internasional highschool seoul..nice to meet you guys-kata namja bernama daniel sambil tersenyum membuatkan para gadis cair..pula
Hello iam park jinyoung..or you can call me jr..nice to meet you guys-kata jr senyum..
Ok..jr..kamu duduk dibelakang shirley..dan daniel..kamu duduk didepan yerin....shirley yerin angkat tangan kamu-kata saem..
Yerin dan shirley pon mengangkat tangannya..daniel dan jr pon pergi ketempat yang saem suruh..pelajaran mereka bermula..

~rehat~

Yerin mengemas bukunya masuk kedalam beg..
Annyeong jung yerin-tegur daniel serta senyumannya
A..annyeong..daniel-jawab yerin gugup
Ingat saya tak?-tanya daniel..
Sapa ek?kita pernah jumpa ke?-tanya yerin pura2 lupa
Yak!tak sangka muka saya yang hensem ni pon awak boleh lupa😩-kata daniel acah sedih..
Hehe..saya ingatlah..😀..gomawo sebab hantarkan saya balikkk haritu-kata yerin senyum nipis..
Weh daniel!kajja lah geng kita dah tunggu kot-kata jr..
Nae2..saya pergi dulu yerin..jumpa lagi-kata daniel wink kat yerin..yerin hanya tersenyum..baru dia teringat sesuatu..dia terus ingin pergi ke bilik lepak bts..setelah sampai,dia membuka dan melihat hanya ada jimin yang sedang bermain dengan telefonnya..
Waeyo yerin?-tanya jimin pelik..
Saya nak bersihkan?-tanya yerin
Takpayah..Taehyung cakap harini awak takpayah bersihkan..pergilah rehat-kata jimin lembut..
Nae...gomawo-jawab yerin terus ke kantin..hatinya gembira kerana dapat beli makanan kat kantin sendiri..
Sedang dia menuju ke kantin,dia terlanggar seseorang sehingga terjatuh..
Appo!m..mianhae2-kata yerin terus bangun sambil menepuk2 skritnya yang ada sedikit debu..
Ah sepatutnya saya mintak maaf..saya tak nampak tadi..mianhae-kata namja tu..
Daniel?!ah ingat sapa tadi😅a..awak tak rehat ke?-tanya yerin bila daniel pergi kearah bertentangan ke kantin..
Saya nak pergi.....amik barang..ha..tertinggal kat kelas😅..saya pergi dulu..mianhae pasal tadi-kata daniel terus pergi..yerin memandangnya pelik..dia pon menuju ke kantin..


















Tbc

Sorry kalau tak best🙏vote dan comment sekali ok⭐

Annyeong💕💕😘

Why?⚫Taerin⚫Where stories live. Discover now